TR 909 verliest patterns

Volgens de manual en service manual gaan er twee AA batterijen in. Ik zou geen oplaadbare batterijen gebruiken want die zijn meestal 1,2V, en als ik de service manual goed lees gaat het mis zodra de totale batterijspanning onder 2,6V komt (het gaat door een diode, en de minimum standby spanning van de TC5565 RAM chip is 2,0V). Met 2 oplaadbare batterijen krijg je maar 2,4V.

Bedankt voor de tips, ik heb zo'n 'AA batterijhouder met drukknopaansluting' besteld bij allekabels, ik hoop dat ie past.

Of leuker dan een cartridge: je maakt een of ander bakje dat tape memory kan emuleren. Is als het goed is gewoon een FSK signaal.

Als je dit doet ga je ook een hoop andere mensen blij maken.

Kan dat niet met een RasPi via de koptelefoonuitgang, en dan gewoon .wav files genereren? Of nog mooier: patchsheets genereren op basis van tape dumps? :P

een 909 heeft ook gewoon sysex MIDI dump toch? Gewoon laptopje met MIDI OX en de 909 patterns in sysex oid :koffie:
Altijd voor de zekerheid meenemen heb je altijd je patterns in backup

Als ik zo weinig vertrouwen in die 909 krijg, dat ik een laptop mee moet nemen om onsite via tape een backup terug te zetten, dan laat ik hem lekker thuis. Trouwens, het komt toch bijna hooit voor dat ik op moet treden, dat geluk heb ik dan weer :)

Er hoort een penlite houdertje in te zitten met 2 of 3 penlite batterijen. Dat is er bij jouw er uit want er zit een 9V blok in. Vond je eerste bericht al vaag met een blok batterij. Toen dacht ik van he.. Hebben ze verschillende batterij uitvoeringen uitgebracht.

Volgens de manual en service manual gaan er twee AA batterijen in. Ik zou geen oplaadbare batterijen gebruiken want die zijn meestal 1,2V, en als ik de service manual goed lees gaat het mis zodra de totale batterijspanning onder 2,6V komt (het gaat door een diode, en de minimum standby spanning van de TC5565 RAM chip is 2,0V). Met 2 oplaadbare batterijen krijg je maar 2,4V.

Bedankt voor de tips, ik heb zo'n 'AA batterijhouder met drukknopaansluting' besteld bij allekabels, ik hoop dat ie past.

Misschien wel even handig om te melden dat dit inderdaad de oplossing was:
- Ik heb de 9v batterij vervangen door een houder met twee AA batterijen.-
- De 909 heeft vervolgens een week of twee zonder stroom gestaan, maar toen ik hem laatst aanzette, stonden alle patterns er netjes in, zonder random patterns of wat dan ook.

Laatst gewijzigd:
Back