Maar is een toegangkelijker nummertje :D

PietjePieter

pieterend lid
Zo kijk maar is een wat toegangelijker, dansbaarder nummertje voor mn nieuwe cd posten.

Misschien op het einde nog wat stemmen toevoegen en nog wat aan de mix rommellen. Maar aangezien hier altijd tips vandaan komen denk post hem eerst effe:okdan:

Bedankt voor het luisteren alvast! ga ik nog effe het nummer wat ik voor mn vakantie hier had gepost wat verder polijsten.

:mega:

Attachments

• DLD-3.mp3
    5,3 MB · Bekeken: 68
Sorry ik zie me hier niet op dansen. Ik denk dat de stijve Nederlandse man over het algemeen er ook zo over denkt of zijn er hier wel van die bewegelijke slangen mannen?

Het klinkt allemaal zachtjes, lief. Maar toegankelijk, dansbaar, etc... Nee. Ik mis de punch over het algemeen, misschien heb je het nummer nog niet klaar (gemasterd, etc). Zoals het nu klinkt, is het allemaal "klein" en "een beetje" "flat", je mag zeker wat dynamiek toevoegen aan het nummer.

Het klinkt allemaal zachtjes, lief. Maar toegankelijk, dansbaar, etc... Nee. Ik mis de punch over het algemeen, misschien heb je het nummer nog niet klaar (gemasterd, etc). Zoals het nu klinkt, is het allemaal "klein" en "een beetje" "flat", je mag zeker wat dynamiek toevoegen aan het nummer.

Hij is idd nog niet gemasterd ofzo. ook de mix is nog niet helamaal af. Daarom heb ik hem hier gepost om daar wat feedback op te krijgen.:okdan:

Verder over toegangkelijk enzo... ik denk dat ik wat vervrongen beeld van de muziekale werkelijkheid hebt:D

Tanx voor het luisteren en de kritiek!:mega:

Maar = een toegangkelijker nummertje?

wat een rare vergelijking... hoeveel zit er in de variabele 'Maar'? dan weten we ook meteen wat er in 'een toegangkelijker nummertje' zit :geslaagd:

Volgens mij bedoelde hij "maak een toegankelijker nummertje". Maar inderdaad waarom de vergelijking, begrijp ik ook niet echt... "Even een toegankelijk nummertje" was beter gezegd...

Enfin... En,,,,, wat is een "toegankelek nummertje"?

Ik ben blij dat het nog ergens over gaat in dit draadje :-)

@ Pieter: Ik denk dat jouw definitie van toegankelijk toch iets anders is dan de mijne. Voor wat betreft de mix sluit ik me bij de opmerking van de Paabs aan. Ik kan me voorstellen dat het jiust in dit soort nummers van wezenlijk belang is om de dynamiek erin te houden. En die is wel een beetje beperkt op dit moment.

Ik verbaas me er telkens weer over dat een dergelijk nummer zomaar uit je brein ontstaat. Een en ander zit toch behoorlijk complex in elkaar. Maar het blijft uitstekend te volgen, dus het is geen willekeurig gepiemel. Ik vind het razend knap!

Alles is relatief, ik vind het nog steeds onnodig moeilijk, recolsitrant en i.d.d. absoluut niet dansbaar :D

Maar...... Als je sommige andere teringherrie hier op het forum hoort is het wel weer mild :D

Maar = een toegangkelijker nummertje?

wat een rare vergelijking... hoeveel zit er in de variabele 'Maar'? dan weten we ook meteen wat er in 'een toegangkelijker nummertje' zit :geslaagd:

Je slaat de spijker op da kop, ik vond dit dus een toegangkelijk nummer... de maar sloeg op die ik gemaakt heb, die wat complexer zijn. Zie dit draadje bijvoorbeeld:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=159723

Vondt dit dus redelijk toegangkelijk in vergelijk met die.

Volgens mij bedoelde hij "maak een toegankelijker nummertje". Maar inderdaad waarom de vergelijking, begrijp ik ook niet echt... "Even een toegankelijk nummertje" was beter gezegd...

Enfin... En,,,,, wat is een "toegankelek nummertje"?

Niet dus "Maak" maar "Maar" Er wordt hier veel te veel toegangkelijke muziek gemaakt ga misschien is een draadje open met iets als "Maak is een complex nummer"

En ach wat is toegangkelijk. Ik zelf kan heel goed luisteren naar dingen als sleepytime gorilla museum en het freak werk van zappa om maar is wat te noemen. Dus voor mij is toegangkelijk natuurlijk een heel ander concept dat voor een ander...

Ik ben blij dat het nog ergens over gaat in dit draadje :-)

@ Pieter: Ik denk dat jouw definitie van toegankelijk toch iets anders is dan de mijne. Voor wat betreft de mix sluit ik me bij de opmerking van de Paabs aan. Ik kan me voorstellen dat het jiust in dit soort nummers van wezenlijk belang is om de dynamiek erin te houden. En die is wel een beetje beperkt op dit moment.

Ik verbaas me er telkens weer over dat een dergelijk nummer zomaar uit je brein ontstaat. Een en ander zit toch behoorlijk complex in elkaar. Maar het blijft uitstekend te volgen, dus het is geen willekeurig gepiemel. Ik vind het razend knap!
Tanx!

Ja de mixs ben ik nog mee bezig. Maar werk momenteel mezelf 3 keer in de ronte en als ik net als vandaag om half 10 pas uit mn werk komt dan heb ik niet zoveel zin meer en hang ik of hier opt forum en pingel wat op de e.piano:luv:

Maar ik ga zeker de mix nog verbeteren! Hoppelijk dit weekend mee aan de slag!

Alles is relatief, ik vind het nog steeds onnodig moeilijk, recolsitrant en i.d.d. absoluut niet dansbaar :D

Maar...... Als je sommige andere teringherrie hier op het forum hoort is het wel weer mild :D

Ach ja idd alles is relatief, ik vindt veel muziek hier in de track selectie vaak onnodig simpel. Maja het is maar waar je van houdt. Ik wil graag uitgedaagt worden als luisterraar. Ik hou van muziek waar naar 10x luisteren nog steeds nieuwe dingen in te ontdekken zijn.

Bedankt voor het luisteren iedereen!

En excuses voor mijn soms wat wazig/incorrect taalgebruik
:okdan:

Ik vind de instrumenten, vooral de drums, dof klinken. Ik vrees dat dat met mastering moeilijk te verhelpen valt. Naar mijn mening mogen de drums ook wel een stuk harder. Die staan nu echt op de achtergrond.
Voor mezelf heb ik liever alles in de mix al in orde en dat er daarna weinig meer te masteren valt.

Ik zelf kan heel goed luisteren naar dingen als sleepytime gorilla museum en het freak werk van zappa om maar is wat te noemen.

:okdan:

6trak, in deze zin schuilt de oplossing voor het correct kunnen lezen van de titel!

Ja, maar dan geeft TS dus eigenlijk aan dat hij normaal altijd minder toegangkelijk is.
Dat is dan politiek correct om aan te geven dat z'n gemiddelde publiek te geestelijk beperkt is om zijn muziek te begrijpen. Is nogal een statement. :D

Ja, maar dan geeft TS dus eigenlijk aan dat hij normaal altijd minder toegangkelijk is.
Dat is dan politiek correct om aan te geven dat z'n gemiddelde publiek te geestelijk beperkt is om zijn muziek te begrijpen. Is nogal een statement. :D

misschien is dat ook wel zo.....

:koffie:

Back