Wat is het verschil tussen de KC's en de TI's dan?
TI staat voor Total Integration, en is alleen interessant voor integratie met de computer zodat je het ding als een vst / plugin kan gebruiken binnen je DAW.
Access ontwikkelt ook nog steeds updates voor de TI, waaronder dikwijls nieuwe features / effecten.
Maar al bij al denk ik dat het de meerprijs niet waard is, en dat je beter naar een KC kijkt.
Want zou de JP8000 alleen kopen voor z'n sound. voor mij is het uiteindelijk veel praktischer om de GAIA te kopen met oog op de toekomst.
Absoluut. De GAIA is qua specs in alle opzichten beter / verder dan de JP8000.
3 osc's versus 2 osc's, om maar 1 belangrijk verschil aan te halen.
Voor zover ik begrepen heb is de GAIA ook als het ware 3 single-osc synthesizers in 1. De Roland-website geeft het als volgt weer: (Oscillator + Filter + Amp + Envelopes + LFO) x 3
De JP8000 loopt tegen enkele supervervelende beperkingen aan: feedback wave zet het ding in MONO, LFO1 en de MOD ENV delen altijd dezelfde destination, enz.
Soundwise weet ik het niet echt, dat zal je wat verder moeten uitzoeken. Maar die GAIA zou ik inderdaad in de gaten houden.
Nog een tip: Studiologic Sledge. Geen persoonlijke ervaringen mee maar de demo's klinken dik oké.