Welke VA Hardware synth...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wat is het concrete verschil van sound van de JP8000 en de GAIA?

is dit te halen met de GAIA? Want zou de JP8000 alleen kopen voor z'n sound. voor mij is het uiteindelijk veel praktischer om de GAIA te kopen met oog op de toekomst.

Wat is het verschil tussen de KC's en de TI's dan?
TI staat voor Total Integration, en is alleen interessant voor integratie met de computer zodat je het ding als een vst / plugin kan gebruiken binnen je DAW.
Access ontwikkelt ook nog steeds updates voor de TI, waaronder dikwijls nieuwe features / effecten.
Maar al bij al denk ik dat het de meerprijs niet waard is, en dat je beter naar een KC kijkt.

Want zou de JP8000 alleen kopen voor z'n sound. voor mij is het uiteindelijk veel praktischer om de GAIA te kopen met oog op de toekomst.
Absoluut. De GAIA is qua specs in alle opzichten beter / verder dan de JP8000.
3 osc's versus 2 osc's, om maar 1 belangrijk verschil aan te halen.
Voor zover ik begrepen heb is de GAIA ook als het ware 3 single-osc synthesizers in 1. De Roland-website geeft het als volgt weer: (Oscillator + Filter + Amp + Envelopes + LFO) x 3

De JP8000 loopt tegen enkele supervervelende beperkingen aan: feedback wave zet het ding in MONO, LFO1 en de MOD ENV delen altijd dezelfde destination, enz.

Soundwise weet ik het niet echt, dat zal je wat verder moeten uitzoeken. Maar die GAIA zou ik inderdaad in de gaten houden.

Nog een tip: Studiologic Sledge. Geen persoonlijke ervaringen mee maar de demo's klinken dik oké.

Ik heb het idee dat de GAIA een PCM-synth is. In de testen is te lezen dat de filters nogal digitaal klinken en er zit een GM-klankenset in. Dan heb ik het vermoeden dat de analoge golfvormen ook gewoon gesampled zijn.
Het wil niet zeggen dat je geen leuke dingen met GAIA kunt doen, maar ik hoor heel vaak dat de klank niet lekker door een mix wil prikken (dun geluid).

Ik heb het idee dat de GAIA een PCM-synth is. In de testen is te lezen dat de filters nogal digitaal klinken en er zit een GM-klankenset in. Dan heb ik het vermoeden dat de analoge golfvormen ook gewoon gesampled zijn.
Het wil niet zeggen dat je geen leuke dingen met GAIA kunt doen, maar ik hoor heel vaak dat de klank niet lekker door een mix wil prikken (dun geluid).

Of het een "echte" analoge synth is, weet ik niet. Zal wel niet, roland kennende. Maar heb eigenlijk onverwachts een GAIA gekocht op Ebay.de. :D

Ik was wat aan het rondneuzen en dacht; "laat ik eens een lullig bod doen". Nou, €300 armer en een GAIA rijker. 3 maand oud en volgens de verkoper "als nieuw".

Of ik nu gekocht heb wat ik uiteindelijk echt zoek, weet ik niet, maar het is een redelijk begin denk ik. Of ik uit de GAIA de vette saw haal als de JP8000, weet ik ook niet.

Nou, ik ga rustig op de mat voor de deur zitten wachten op de postbode en zal het apparaat eens onder handen nemen.

Zal me vast kunnen redden en ga kijken of dit apparaat voor mij gaat werken.

Ondertussen houd ik de 2e hands sites wel in de gaten voor een besmettelijk "virus" ;)

Als ik vragen mag? Waarom perse hardware?

In de software wereld kun je zo een behoorlijk aantal top synths kopen die stuk voor stuk voldoen aan je wensen, en dan ook nog eens voor aanzienlijk minder geld (moet je wel een laptop oid hebben natuurlijk).
Wil je dezelfde mogelijkheden in hardware bereiken moet je even doorsparen en een Virus TI kopen.

Ik denk dat je aan de GAIA ook een leuke synth hebt, in ieder geval lekker pielen met dit weer.

Dat denk ik ook en voor €300,-... kan ik mooi oefenen. De basis van een VA synth is toch altijd gebaseerd op een analoge synth.

Heb wel het vermoeden dat ik de GAIA te "lief" ga vinden, maar dat zien we dan wel.

Als ik vragen mag? Waarom perse hardware?

In de software wereld kun je zo een behoorlijk aantal top synths kopen die stuk voor stuk voldoen aan je wensen, en dan ook nog eens voor aanzienlijk minder geld (moet je wel een laptop oid hebben natuurlijk).
Wil je dezelfde mogelijkheden in hardware bereiken moet je even doorsparen en een Virus TI kopen.

Nou, betrouwbaarheid, gevoeligheid, praktisch qua bediening.

Ik wil hem live met een band gebruiken en daarom absoluut huiverig met een laptop.

Als er ooit een systeem komt dat stabiel(!) en betrouwbaar (!) is met softsynths, ben ik je man. Maar tot nu toe is er volgens mij geen apparaat wat dit kan.

De Muse Receptor is wel zo'n apparaat en de SM pro V-machine, maar die schijnen toch echt nog problemen te hebben.

Maar zeg nooit nooit, anders de Virus TI, dat zal ik ook wel bedoeld hebben met dat besmettelijke virus :D

gefeliciteerd met je aankoop en laat, als je tijd hebt, graag ook wat demo's horen.

Thnks, maar echt demo's maak ik niet. Ben geen DJ of producer, maar speel vooral live. Maar ik zal eens kijken of ik nog ergens een vette audio/sequencer file heb liggen.

Kan trouwens maar zo zijn dat de GAIA snel weer te koop staat hoor. Heb hem natuurlijk voor een schijntje dus als ik er meer voor krijg dan ik ervoor betaald heb..... verruim ik mijn budget natuurlijk ook he :D

Heb trouwens wel een demotje van een Dubstep experiment. Ff zoeken hoe ik dit in vredesnaam op dit forum krijg ;-).

gohja, ik bedoelde ook "demo" in de informele zin.
Een klein snippetje, een audio fragmentje van wat geneuzel.

Beetje filtersweeps enzo, een arpje, een scheetje, ...

heb je een audio interface ?
Zoja, synthje-out naar soundcard-in inpluggen, recorden via Audacity, opslaan als een mp3'tje en als bijlage posten in deze thread.

Euh, gebruik Logic, iTunes dus mp3's maken is geen probleem :-).

Ik zal morgen eens kijken.

Thnks

Ok, GAIA is leuk, maar ben niet onder de indruk.

Deze staat dus weer te koop;-).

Aangezien ik een optisch mens ben; de korg radias incl toetsen? Wat vinden jullie daarvan? Staat een te koop op dit forum en op marktplaats.

Ik heb ook contact met iemand die een jp8000 te koop heeft. Ben erg onder de indruk zover. Staat ook virus kc is te duur en de kb is net zo oud als de jp8000.

Ok, GAIA is leuk, maar ben niet onder de indruk.

Deze staat dus weer te koop;-).
amai, jij trekt ook nogal snel conclusies.

De Korg Radias? Die ga dan ook maar niets vinden. Veel te braaf. (en maak niet de fout van ervan uit te gaan dat het een pimped-up MS2000 is)

heb de alesis ion al genoemd, maar geen reactie erop. heb je die al gecheckt?

Heb je reactie wel gezien, niet op gereageerd idd (niet bewust hoor;-)).

Ik had al wel gekeken naar de ion. Staat volgens mij niks te koop. Weet dus ook niet wat zo'n ding kost. Is dit het broertje van de Micron?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back