Elektronische drumstellen, iemand tips?

Ik heb de D4 en de DM5 gehad (DM5 nog steeds). In de D4 zitten vooral 'echte' drumsampels, de DM5 heeft ook nog een zooi electronische samples. Beide zunnen niet velocity switchen. Als triggermodule zijn ze perfect want je kan per ingang (12 stuks) heel erg veel instellen.

Grtz,
Jeroen

Op marktplaats staat nu een D4 te koop voor 125, geweldige prijs! En dan koop je natuurlijk mijn drumpadjes er gewoon bij, ben je voor nog een 200 euro helemaal klaar.... 8)

Grtz,
Jeroen

Voor zover ik heb kunnen zien kan je helemaal geen hihat-pedaal aansluiten op een DM5. Iemand?

Vandaag heb ik DR-008 (drumsampler, software) gekocht. Dat programma aansturen met mijn TD6 gaat goed. Echt super geluid krijg je dan! De latency is ook zeer acceptabel.

Fijn om te horen dat de DXpress slecht klinkt, ben blij dat ik destijds voor de TD6 heb gekozen... :) Oke, de TD6 is ook niet alles, maar hij is goed genoeg om me er niet aan te ergeren :)

De D4 en de DM5 hebben gewoon een hihat ingang hoor....

Grtz,
Jeroen

Ik heb redelijk wat ervaring met elektronische drums
Ik speel op Roland V-drums, maar plande (voor het uitkomen van de nieuwe v-drumlijn) een clavia module bij te kopen voor de akoestische klanken die bij roland niet zo schitterend waren. nou, dit heb ik na het horen van de laatste Rolands sounds mooi afgezworen. Die zijn beter dan die van Clavia nu, en dus vind ik nu Roland op alle vlakke het beste.
betere pads (ik spreek dan over mesh-heads) dan die van roland zal je niet vinden, ze zijn immers gepattenteerd:)
Ook de dance-sound (tr-909, 808, etc) zijn nergens beter. duh, roland heeft deze klanken gemaakt!)
Ook qua akoestische klank vind ik ze nu ook het beste...
Get V-drums, if you ask me
ciao:biertje:

Als het alleen gaa om triggeren van geluid.
Mijn DD-55 heeft de mini layout van een drumstel behalve de snare zit op een rare plek.
Kan er via midi triggeren en er zitten best aardige drumsaples in. 249 euro bij feedback.
Het lijkt op een stuk speel goed maar is beter dan die SPD6 van Roland en goedkoper en kan op een snare stand.
Of waarom niet zo'n ding van akai die alleen voor trigering is via usb en midi.
De AKAI MPD 16. Ook 249 euro maar wel 16 pads? Zijn er 2 x zoveel als DD-55 en 3 x zoveel als de SPD6.

Back