jawel.Kan je dat niet zelf maken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jawel.Kan je dat niet zelf maken?
theoretisch past het allemaal wel, maar het schemaatje is zo simpel dat de saaiheid ervan afdruipt. Ook vind ik de bridge niet passen bij het andere schemaatje.
ik zou een andere manier van track maken gaan proberen in jouw geval, ik hoor wel dat de melodie lijnen min of meer mooi tegen de akkoorden ingaan. Wat ik zou doen in jouw geval is eerst de melodielijn bedenken (die heb je nu dus al), daarna zoek je met die akkoord tool uit welk basis akkoord hier het beste bij past. Je hebt nu een C volgens mij, waarbij een A mineur de melodielijn beter zou uit laten komen. ( ik doe het even uit mijn hoofd want zit nu niet achter de piano om het te testen), maar ik hoor nu iets van C - F - Am - D of zo.
Als je de melodielijn eerst maakt, dan is het enorm simpel om een goeie progressie te krijgen. Kijk dan welke noot op de 1e tel van elke 4 measures dominant is. Kies daar dan een bas noot bij. Pak van die noot het akkoord en vul die in de akkoord tool in. Laat vervolgens akkoorden ertussen genereren, bijvoorbeeld een sus 4 of sus 2 akkoord, gebruik die spaarzaam om een vloeiende overgang in je progressie naar je volgende akkoord te brengen.
En NOOIT maar dan ook echt NOOIT! in 2012 een piano het akkoordje laten spelen op de eerste tel. We willen niet luisteren naar een midi file in halion natuurlijk.
Dus die piano er zo snel mogelijk uitmieteren.
Maar probeer nou eens wat sex, vet-en smeerlapperij, ranzigheid in je tracks te stoppen
Dus die piano er zo snel mogelijk uitmieteren.
Als je de melodielijn eerst maakt, dan is het enorm simpel om een goeie progressie te krijgen. Kijk dan welke noot op de 1e tel van elke 4 measures dominant is. Kies daar dan een bas noot bij. Pak van die noot het akkoord en vul die in de akkoord tool in. Laat vervolgens akkoorden ertussen genereren, bijvoorbeeld een sus 4 of sus 2 akkoord, gebruik die spaarzaam om een vloeiende overgang in je progressie naar je volgende akkoord te brengen

(maar dat is mijn gebrek aan kennis)