storende geluiden

Honest

Ingeburgerd
Als ik de presetorgelklanken van de Triton bespeel, dan hoor ik storende, krakende geluiden als ik veel noten tegelijk speel bij een harde aanslag.

Waar ligt dit aan?

Is dit altijd al zo geweest?? Ik heb er namelijk ook last van bij de orgel en sommige piano presets:(

Ik weet niet of dat altijd zo geweest is, ik heb mijnTriton nog maar pas (tweedehands gekocht).

Maar die "krakende" geluiden bij de orgels vind ik toch vreemd (precies overstuurd of zo, terwijl mijn volumeregelaar maar half staat.

Misschien zijn die standaard presets slecht geprogrammeerd.

Ik heb de Triton denk ik nou iets van 4 jaar en het is mij het laatste jaar pas opgevallen. Ik heb er zelf aan zitten denken dat het aan het o.s. kan liggen. Welke versie gebruik jij??

Trouwens, als je de volume slider op een kwart zet heb je er dan geen last van??

Het besturingssysteem is 2.5.1 (laatste versie)

Het volume heeft er geen invloed op (heb juist nog getest).

Zelfs bij laag volume zijn de krakende geluiden er.

Misschien niet de oplossing of de juiste manier maar ik denk dus ook dat je het volume in de patch zelf omlaag moet zetten. En misschien ook alle fx ff uitzetten. wel irri

Dit had ik op m'n 1e synth de CS1x ook al ; als je daarop te hard speelt en de filters gebruikt dan kraakt-ie als een gek :( en ik trek die vergelijking omdat de cs1x ook sample-based is wat orgels betreft en jullie klacht komt precies overeen

het enige wat ik eraan kon doen was het volume in de patch zelf minder zetten; ;{

suc6

Het probleem valt vooral sterk op bij gebruik van het aanhoudingspedaal.
als je dit pedaal ingedrukt houd en veel akkoorden speelt met de orgelklank, dan kraakt hij als een gek

Als je je holdpedaal veel gebruikt zou het wel eens polyfonie kunnen zijn. Dan kan het erg hard gaan met je polyfonie.

Verder zijn sommige presets inderdaad niet super geprogrammeerd. Ik heb er zeker 30 aangepast, omdat de interne effecten iets werden overstuurd. Gewoon een kwestie van de gain omlaag gooien en ze klonken weer zo sprankelend als ze moeten zijn.

Welke Triton gaat het om ? Ik heb nu een classic, en heb alleen met deze Triton last gehad.

Ik heb ook een LE en een Karma gehad, deze hadden er geen last van.

Ik begrijp denk ik wat je bedoeld, maar dit is bij sommige programs juist de bedoeling, het is in feite het effect van een oversturing op speakers (overdrive of gain) waardoor je die oude sound krijgt. Er zijn voor zover ik weet geen problemen met sounds in de triton .

Origineel geplaatst door Niels

Welke Triton gaat het om ? Ik heb nu een classic, en heb alleen met deze Triton last gehad.

Ik heb ook een LE en een Karma gehad, deze hadden er geen last van.

Het gaat om een Triton Classic. Ik heb hem sinds vrijdag. Hij is tweedehands en 2,5 jaar oud.

Een bewuste oversturing, zoals bij de echte orgals is het toch niet, dat klinkt anders.

Dit is echt een soort gekraak.

Welke presets heb je moeten aanpassen?

Origineel geplaatst door shappy1010
Ik begrijp denk ik wat je bedoeld, maar dit is bij sommige programs juist de bedoeling, het is in feite het effect van een oversturing op speakers (overdrive of gain) waardoor je die oude sound krijgt. Er zijn voor zover ik weet geen problemen met sounds in de triton .

Geloof me...dit is overdrive die je niet graag wilt horen:) Ik ken mij Triton vrij goed en heb hem al 4 jaar. Ik heb er 3 jaar geen last van gehad maar het laatste jaar is er toch echt sprake van een irritant oversturingsprobleem.

Back