audiocollage
Ouwe rot
+1 en vooral 'volledig' vind ik belangrijk.Ik zou met hardware synths willen kunnen werken alsof het softsynths zijn. Een vst plugin synth kun je inladen in je DAW, presets kiezen, editen en dan via de host automatiseren. Als precies dit ook met hardware editors kan, dan ben ik zeer tevreden.
Dus: volledige editing en preset- en bankmanagement in een venster dat je als plugin in laadt, maar dat via MIDI met externe apparatuur communiceert.
Ik stoor me er helemaal niet aan dat ik voor het editen van een enkele parameter het hele edit-scherm in beeld krijg. De song-oriëntatie zoals je die beschrijft, voelt voor mij dan ook als overbodig. Device-oriëntatie lijkt mij voldoende, mits alles werkt zoals beoogd.
Handig hierbij zou ik vinden dat ook de midi-poorten mee gekoppeld kunnen worden aan de diverse synths.
Bvb. in mijn opstelling heb ik 6 midi poorten met aan elke poort andere hardware. Bij het switchen van een patchselektie in het bankmanagement wordt 'automatisch' de daaraan verbonden midipoort gekozen, zodat de juiste synth of hardware de overeenkomstige sysex krijgt.
(.NET oh nee, liever niet hoor... maar ja.)