Child of arT
Ouwe rot
Dus als ik dan een synth uit de jaren tachtig koop die sysex ondersteunt, een @juno bijvoorbeeld, dan heeft jouw programma daar dan meteen een editor voor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind daar sounddiver al erg goed ik geslaagd, al is de interface mss wat te groot,Langzaam, met kleine stapjes -met (be)hulp van de gebruikers zelf- kan het programma dan uitgroeien tot een volwaardige tool.

Die mening deel ik ook, hoewel de interface voor mij wel voldoet.Ik vind daar sounddiver al erg goed in geslaagd...
Welke is dat ?entja, ik heb daar m'n SynthCtrl voor geschreven....![]()
Sysex is absoluut geen standaard maar uniek voor elk systeem => system exclusive, zodoende dient voor elke synth afzonderlijk een (extra) editor aangemaakt te worden.Dus als ik dan een synth uit de jaren tachtig koop die sysex ondersteunt, een @juno bijvoorbeeld, dan heeft jouw programma daar dan meteen een editor voor.

van mij,, maar tja, 'waar het hart van overvloeit' zeker ,?? 
Wooow Stephen, enkel al de GUI .. da's flink wat (grijs) werk geweest.tja, euhmm,, hier staan snapshots:
http://www.stephenm.be/techinfo.htm
Maar 't draait op Amiga OS, is eigenlk voor m'n eigen gebruik,
dus ja, weeralvan mij,, maar tja, 'waar het hart van overvloeit' zeker ,??
![]()

Wat houd dat concept juist in ?Ja merci, en hehe, idd heel veel grijs werk !!
Da's eigenlk m'n levenswerk, en't concept is mss wel wat waard ???
Die Environments zijn gemaakt met de Logic objecten. Dat zijn eerder scripts die je aanmaakt dan werkelijk programmeren. Het heeft dan ook zijn beperkingen (geen sysex-bulks groter dan 255 bytes).Maar ik kan alleen maar in Amiga Amos Pro Basic programmeren en 't is alleen mijn muziek dat me iets terug geeft...
Eigenl'k zoek ik mss wel iemand zoals jij die't in 'VST' vorm kan programmeren ..
en zo ver woon je precies ni van mij ??![]()
Nou ja, ik vermoed dat dit voor velen veel te technisch gaat en TS dit ofwel te weinig inziet of te min meedeeld in deze topic.

Ik denk niet dat ik de materie te veel onderschat (ik hou er wel rekening mee dat ik nog een aantal keer verrast zal worden).
Ik probeer deze discussie juist niet-technisch te houden zodat iedereen het kan volgen - of op zijn minst kan roepen wat hij/zij lekker en niet lekker vind werken.
Ik wil er best uitgebreid technisch over babbelen maar dan wel in een andere thread.
Ik ben inmiddels de ideeen die zoal langskomen aan het documentern / organiseren. Ik ga er van uit dat ik niet in 1x alles kan/ga bouwen maar dan liggen de ideeen iig vast voor de volgende versie.
Ik gebruik sounddiver daarvoor, Ik kijk welke sysex die gebruikt, en ik 'rip' die dan,een document gedownload met Sysex commando's van de parameters van de XL1
Maar hoe dan ook, gaaf dat je zo'n programma aan het ontwikkelen bent! Kan een gat in de markt opvullen als het je lukt.
Ik ben er einde jaren 90' drie jaar bijna elke dag mee bezig geweest...