Ervaringen Nord Lead 2x Rack

piripiri

Nieuwkomer
Ik ben geïnteresseerd in het aanschaffen van deze synth. Specs zien er goed uit en het prijskaartje is niet heel hoog. Maar zelf heb ik nooit deze synth aangeraakt dus ik ben benieuwd naar ervaringen met deze synth. Waar is hij het beste voor? Bassen, leads etc?

Alvast bedankt!

Mee eens... eventueel youtube filmpjes helpen ook om een oordeel te vormen al zit de compressie wel in de weg natuurlijk. Er zijn heel veel mensen lovend over, ikzelf vind hem niet zo fijn klinken... Veel te steriel. De bouwkwaliteit is wel heel goed met veel handson controls. De encoders gaan lekker zwaar dat geeft wel een betrouwbaar gevoel.

Ik vind het zelf een erg fijne synth. Ik vind het geluid erg strak, niet wollig. De OSC hebben wel een bepaald randje (met het filter open).

Dikke supersaws haal je er niet (direct) uit ala JP8000 of Virus, alhoewel je met 4 parts stapelen natuurlijk wel erg dikke pads etc. kunt maken.

Zelf vind ik hem erg fijn voor bassen en korte scherpe geluiden die echt door je mix prikken. Eigenlijk is het een fijne synth met een zeer overzichtelijke bediening. De synth heeft wel weinig modulatie mogelijkheden en heeft geen effecten. Al is dat voor mij geen probleem. Ik gebruik altijd de effecten uit mijn DAW. Overigens komen de geluiden dan echt super tot leven. Als je dus gaat vergelijken met andere synths draai dan daar ook alle effecten uit, zodat je de kale oscillators hoort. Maar zoals de ander ook al zeggen, ga vooral luisteren.

Ik heb met de Nord Lead 2 voor het eerst kennis gemaakt met FM, en ben er sindsdien op verliefd! Heb er zelf geen, maar als ik nog een digitale synth zou kopen zou het toch deze zijn denk ik.

Een Nord Lead 2(x) zal ik altijd op mijn verlanglijstje houden, 2dehands dan. Nieuw vind ik de prijs kwaliteit verhouding te hoog, hij is net iets te duur nieuw voor wat je ervoor terug krijgt.

Back