opbooten

fuse

Gepokt en gemazeld
Nee, geen computers nee. Het heeft hier dus niets met computers en hybernation of zo te maken. Puur en alleen de hardware.

Nou ja, digitale synths die even nodig hebben om aan te slaan.

Net zoiets als een buizensynth die eerst moet opwarmen, gestemd worden om er vervolgens een half uurtje mee te spelen.

Neen, hoe lang doen synths/modules erover om bij het indrukken van een toets of een midi signaal (CV mag ook) er daadwerkelijk lewaai uit het beestje komt?

Bijv een XV5080 die eerst nog even wat stoere dingen op het LCD scherm laat zien tijdens het booten.
Mijn vraag is dan zoiets van, kan dat niet uitgezet worden? Dat duurt weer 3 seconden extra. En in totaal wel zo'n 10 hele seconden wachten totdat hij klaar is.

Hoe lang duurt het bij jouw synth(s)?

Dat is om te maskeren dat ie aan het initialiseren is (net zoals het geanimeerde opstartscherm van windows enzo).

Grtz,
Jeroen

hmmmm, had me er ook al eens aan gestoord
heb es zitten timen -> m'n RS-5 doet de 1e 5 sec. nix
m'n poly 800 spuwt vanaf milliseconde nummer 1 z'n gal
de E-16 doet het ook meteen (maar is dan ook geen synth.......)
tx-7 is afhankelijk van de input, heb ik dus niet kunnen timen...

mijn MPX200 effectenbak doet er ook zo gruwelijk lang over. Net zoals mijn versterker trouwens.

Ms2000 gaat redelijk snel net als de machinedrum... wat die 2 betreft, geen klagen.
ms20, multitrak, mfb doen het meteen ;)

Mijn novation synths, 1 seconde
Behringer gear werkt direct.

Electribjes, cs1x en mc303 doen er 4-8 seconden over

Mijn mb33II nog niet gemeten maar wel lang.

De echte kampioen is mijn s2000 die doet er 20 sec over.

Mijn Yamaha S80 doet er ook lang over, maar ja, die heeft ook een van de userbanken op een flashcard staan, dus die moet altijd geladen worden:stupid

Grtz,
Jeroen

Gewoon niet zo stressen:D zet lekker een bak koffie:koffie: terwijl de studio staat op te starten.
Ik denk dat mijn hele studio er wel zo'n 2 minuten over doet om bij de les te zijn komt denk vooral door de pc.

Maar ja in die tijd kun je toch andere dingen doen.:)

Andromeda doet er lang over...en dan nog 3 minuten stemmen....:gaap:

Origineel geplaatst door Bahamut
xp-80 3 seconden

heb je 'm opgevoerd? Ik speel op zo'n ding (niet hier thuis, ik heb 'm dus ook niet zelf) en dat duurt wel wat langer om te booten!

hoelang mijn An1x en Jv1010 erover doen weet ik niet. boss gt3 effectprocessor duurt vrij lang en mijn H&K attax100 versterker moet altijd eerst ffkes z'n pre-ampbuis opwarmen voordat ik geluid krijg

Back