Wat wordt er tegenwoordig onder Techno verstaan?

Roonan

Lang lid
Ik noem mijn muziek Techno.
Simpelweg omdat ik Techno zie als muziek gemaakt met/door technologie ofwel elektronische muziek.
Ik hou niet zo van hokjes dus techno leek me wel een ruime omschrijving waar de diverse brouwsels van mij onder kunnen vallen zodat het iig wel duidelijk is dat ik elektronische dansmuziek maak.
Nu krijg ik de laatste tijd het idee dat mensen toch iets anders verwachten als ze muziek van mij te horen krijgen.

Waarschijnlijk heeft techno inmiddels ook een stempel gekregen en is het een naam voor een duidelijk afgebakende stijl.
Zijn er mensen die mij een definitie van Techno kunnen geven met evt. wat links naar voorbeelden?
Misschien moet ik mijn muziek toch anders omschrijven om misverstanden te voorkomen.

Grtz. Ronald.

Voorbeelden van mij stijl:
Mijn site
Roonan Live on Vitaminic (klik op overzicht alle nummer)

Nou het leuke van techno is juist dat het een brede stijl is... er valt echt mega veel onder de noemer "techno".

Dus iedereen heeft er een eigen beeld van. Dat maakt de stijl voor mij ook boeiend.

van felix da housecat tot marco carola en van miss kittin via underworld weer terug daar legowelt :)

boem boem boem boem boem boem boem ...

Op elke tel een kick...dat is techno...;) :D

Origineel geplaatst door Bass
boem boem boem boem boem boem boem ...

Op elke tel een kick...dat is techno...;) :D

?

stop nou eens met die onzin posts, hier heeft toch niemand wat aan?

Is het niet zo dan ?? :confused:

Op techno-party's waar ik ben geweest in het verleden was dat alles wat de klok sloeg hoor !
Daarom heb IK zo'n beeld erbij...

Techno is idd een heel breed begrip geworden.
De sound die uit detroit kwam midden jaren tachtig is wat staat voor originele techno:
Juan Atkins, Kevin Saunderson,Derrik May zijn voorbeelden uit deze generatie.
Later kwamen er een Underground Resistance En +8 bijvoorbeeld bij: Grote namen uit die stallen zijn Jeff Mills,Speedy J,Richie Hawtin.
Vandaag de dag is het heel wijd verspreid van Jeroen Verhey tot Kari Lekenbusch, en van Adam beyer(beuktechno) tot hele dromerige dingen zoals air liqiude.
De grote gemene deler lijkt te zijn dat het foor to the floor is hoewel deze stelling ook niet altijd opgaat.

Je hebt artiesten die heel minimaal blijven en alleen een plat gezegd gefilterde ritme track maken die eindeloos blijft loopen tot mensen die daadwerkelijk melodieen spelen die grenzen aan filmische structuren.

Jou stelling dat je technologie gebruikt om muziek te maken past zeker in de filosofie die achter techno steekt.
Ik zou zeggen blijf lekker je eigen ding doen.:)

Maar kun je een track met gebroken beats dan OOK techno noemen ??:confused:

Maar kun je een track met gebroken beats dan OOK techno noemen ??:confused:

uuuhm DUUUUUUH?

meneer bass denkt dat techno om de boem boem boem gaat?

get a life... sorry hoor, maar tuurlijk zijn er techno tracks zonder boem boem boem.. Tijdje terug zelfs een track een hit geweest op parties waar helemaal geen bassdrum in zit.

Hmmm,
Zo te horen is Techno nog steeds een heel breed begrip en heeft iedereen daar zo zijn eigen idee over.
Dus de toevoeging "Techno" is best op zijn plaats bij mijn muziek.

Over het algemeen is het idd 4 on the floor wat ik maak maar zo nu en dan gooi ik er toch wat (eigengemaakte) breakbeats tegenaan.
Die mening van sommigen dat 4 on the floor een beetje afgezaagt en wel erg makkelijk is, is een beetje kortzichtig.
Moet je maar eens met zoiets als stylus aan de gang; vette breakbeats in 2 minuten, moeilijk? Nuh, net magix on steroids.
't Gaat erom of het de mensen raakt, stimuleerd etc...hoe doet er eigenlijk niet toe.
Weet 't nog in Parkzicht, een trackje van Rob met een 1 baskick en een 1 hihat.......

GRtz. Ronald.

Origineel geplaatst door STicKX
Tijdje terug zelfs een track een hit geweest op parties waar helemaal geen bassdrum in zit.

Hmm... dat is dan toch chillout ??? ;) :D

Hmm... dat is dan toch chillout ??? ;) :D

zucht, blij dat jij jezelf tenminste nog grappig vindt

Poeh zeg relax mensen...

Wat een lange tenen hierzo ...>:|

Poeh zeg relax mensen...

je posts slaan gewoon nergens op, zwakke argumenten... slappe vooroordelen. Prima dat je niet van techno houdt maar boor het niet de grond in door te zeggen "das toch alleen maar boem boem boem"... dat is gewoon zielig.

ik zou niet zo reageren als jou posts wat inhoud zouden hebben.

Maargoed, on topic weer:

Techno is ook al zou oud als de weg naar... Van een stijl die zo oud is is het ook niet zo gek dat deze zo divers en gevarieerd is.

:)

Origineel geplaatst door STicKX
je posts slaan gewoon nergens op, zwakke argumenten... slappe vooroordelen.

Sorry Stickx..

Ik zal het niet meer doen..

Laatst gewijzigd:
het wordt ook vaak met Tekno verward.. wat volgens sommige weer een ander hokje is..
Techno blijft naar mijn persoonlijk inzicht toch voornamelijk het progressive sound,dat kan ik techno noemen.. en niet die crap die je op ID&T dagelijks hoort.. ok ok.. af en toe goeie mixen van Micheal de heij en Adam Beyer.. ohja, laten btw als we het over techno hebben, Umek maar niet vergeten..

origineel door mischa (in de PHPchat)

boem tik krak sjinnggg in techno mag en kan alles als het mar een vibe heeft of een ritme structuur .. maar goed dat kun je 1000 keer uitleggen je voelt het of je voelt het niet

hierin heeft mischa dus gelijk, alles kan en alles mag in techno... zolang "het gevoel"er maar in zit.

Malehs sig: "Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music." - Aphex Twin

even offtopic hoor (sorry) maar deze quote is echt niet van aphex twin...

Origineel geplaatst door cyan_circle
even offtopic hoor (sorry) maar deze quote is echt niet van aphex twin...

Uuhhh.. ok van wie dan? had um al een paar jaar terug van een v/z site's.. het slaat op zn oude periode met pacman etc..

Poeh zeg relax mensen...

ach... vooral lange... ...

Maar volgens mij ben jij al een jaar of 10 niet meer wezen stappen? je toch verouderde overwegende negatieve en stigmatiserende opmerkingen even in acht nemend?

techno tegenwoordig vind ik van die "rollercoaster" muziek het rolt continu door met variatie.. ik vind persoonlijk de verschillen in muziek te klein hoewel ik de nuances wel waardeer. Ik kan niet de hele nacht gaan op techno.

Back