Formant VCO pcb's

Zou je niet een daughterboard kunnen maken, en een 3046 gebruiken? Dan kun je twee torren inzetten voor de verwarming. Wel minder goed matchend, een alternatief zou dan nog smd kunnen zijn, bcm847bs erop, tempco drbij, of iets om warm te stoken (smd torren?).

Overigens heb ik nog een backplane pcb uit een 3u 19" rack, zitten die din connectoren op. Weet niet hoe de pinout is, maar is wel een makkelijke manier van aansluiten, geen draadjes nodig.

een 3046 met tempco gaat net zo goed als een originele 726..

ik heb er meerdere gebouwd met een 3046 en tempco.

:mega:

Ik ben juist zo benieuwd naar die aanpassingen van boek 2. Boek 1 heb ik hier origineel in het Nederlands liggen.

Ja, die had ik ook wel gevonden, maar jullie Belgen zijn waarschijnlijk een stuk beter met Franstalige boeken dan de gemiddelde Nederlander. Een Franstalig boek is voor mij in ieder geval geen optie. Dat kan ik nog slechter lezen dan Duits.
Is dat boek er ook in Nederlands of Engels? Boek 1 heb ik in het Nederlands, maar of boek 2 ook in het Nederlands is verschenen betwijfel ik.

Ik heb boek 2 in het NL of ENG op papier, in ieder geval in een taal die ik goed begrijp. Maar papier vind je moeilijk op google...Ik weet niet of er een NL of ENG versie online staat.

Heb je aan de schema's niet genoeg? Die zijn identiek in het Frans. :)

de 3046 mod staat er niet in, die heb ik uitgevonden...:D

wat er wel instaat is een mod om de fets te vervengen door een chippie...
( een 071 zou het tegenwoordig prima de luxe moeten doen.)

Waarschijnelijk, ik heb je dan ook benoemd tot mijn perrsonelijke Captain Google, dus mocht ik weer wat zoeken dan laat ik het je weten. :D

:smeris:Captain Google to the rescue!:smeris:

Die maandfactuur lijkt duur, maar als je het deelt door het aantal zoekopdrachten per maand ben ik best wel goedkoop. :engel:

de 3046 mod staat er niet in, die heb ik uitgevonden...:D

wat er wel instaat is een mod om de fets te vervengen door een chippie...
( een 071 zou het tegenwoordig prima de luxe moeten doen.)

Een 071 verkloot je tracking iets in de lage octaven omdat ie ietsie stroom aan de input trekt, kan je beter een CA3140 oid voor nemen, maar waarschijnelijk verkloot die enkele ontlaad tor dat ook al, kan je beter met 2 doen zoals in de mini of MS10, of met toch een FET.

Een 071 verkloot je tracking iets in de lage octaven omdat ie ietsie stroom aan de input trekt, kan je beter een CA3140 oid voor nemen, maar waarschijnelijk verkloot die enkele ontlaad tor dat ook al, kan je beter met 2 doen zoals in de mini of MS10, of met toch een FET.

yeps, klopt, een heel klein beetje, een 3140 werkt beter.
maar in de praktijk is het verwaadeloosbaar.

Fets zijn vetsts! :D

alleen de fets moet je selecteren, en op de plek waar de fet zit doet hij niets met het geluid.

bij de formant zijn de waveshapers da bomb.

yeps, klopt, een heel klein beetje, een 3140 werkt beter.
maar in de praktijk is het verwaadeloosbaar.

Toch zou ik het in een modular wel doen omdat de VCO een groot bereik hebben, en dan gebruik je de andere helft voor de exp. amp.
Kan je voor de rest gewoon 324 voor het CV gebruiken en de 071 voor je audio.

Toch zou ik het in een modular wel doen omdat de VCO een groot bereik hebben, en dan gebruik je de andere helft voor de exp. amp.
Kan je voor de rest gewoon 324 voor het CV gebruiken en de 071 voor je audio.

nou, wat ik zei dat het verwaardeloosbaar is, bedoelde ik dat de offtracking in de praktijk buiten het audiogebied valt.

het begint ergens bij de 10 Hz en lager.

Back