Nicolas 2000
It's a household name
oooooh dus je hebt er niet veel ervaring mee maar wel een mening erover? Doepfer is gewoon prima spul hoor, voor ieder wat wils.
Hoeveel keer moet je een VCO en VCF horen voordat je weet of de klank je al dan niet bevalt?
Ik bezit zelf geen Doepfer systeem, op de quad envelope na. Maar ik heb er bij anderen wel mee gewerkt. Ik vind de standaard Doepfer VCO's en VCF's (niet hun specials met CEMs en dergelijke) gewoon niet erg bijzonder klinken. BV in vergelijking met de Formant waarover dit draadje eigenlijk gaat klinken ze niet zo warm voor mijn oortjes, beetje steriel. En daarom zou ik zelf deze modules niet gebruiken voor de VCO en VCF kern van mijn modular, maar lijkt Doepfer me wel interessant voor utility modules.
Ik blijf bij mijn vorige statement, dat zich dus beperkt tot de standaard VCO en VCF:
Maar dat is dus mijn mening, niks meer of minder. En dat heeft niks te maken met al dan niet te min/te goedkoop ofzo te zijn.Maar met een standaard Doepfer VCO VCF (niet hun speciallekes) gaat de klank niet echt wonderlijk zijn. Ook geen drama, maar dan krijg je waarvoor je (weinig) betaalt.
Bij Formant bv vind ik de 24dB VCF ook niks speciaals. De 12dB VCF daarentegen wel.