sampler madness

caster

Ingeburgerd
Hallo,

Ik denk dat ik nog een sampler nodig heb, ik denk het... Wat ik me alleen afvraag is: zijn er samplers waar je je samples niet moet laden???? En daarmee bedoel ik dat ze een soort flash memory hebben (bv zoals mc-909). Eens je samples er in zitten moet je ze niet meer laden, ook als je hem af zet!!!!! Het moet dus werken als een sound module...
Dus bestaat zo'n sampler?
pleazz help!!!
greets

http://www.emu.com/online_shop/byproduct/e6400ultra_shop.html

6876 - 16 MB Flash ROM $319.00
This kit allows you to use your E4 Ultra sampler to create your own custom 16 MB sound ROMs for your E-MU module. These custom ROMs never require loading and provide you with the perfect way to take your sounds on the road. You can edit your flash ROMs whenever needed, putting your most-used sounds at your fingertips.

6877 - 32 MB Flash ROM $396.00
This kit allows you to use your E4 Ultra sampler to create your own custom 32 MB sound ROMs for your E-MU module. These custom ROMs never require loading and provide you with the perfect way to take your sounds on the road. You can edit your flash ROMs whenever needed, putting your most-used sounds at your fingertips.

Bedoel je zoiets? :W

yep, zoiets zoek ik, maar als ik het goed heb moet ik dan dus een e6400 én een emu-soundmodule... Of kunnen die rom kitjes ook in de sampler blijven steken? Toch al goed om te weten.
Zijn er nog andere samplers of soundmodules waar dit kan?
Let me know!!!

Zo dat is geen kattepis (prijs dan he)

maar heb je dan echt zo weinig geduld om bij normale samplers met bv harddisk die 10 zeg 20 seconden te wachten om zijn samples te laden? :confused:

ja als je genoeg ping hebt is het leuk om een sampler vol te rammen met flash.. maar wat is je winst?

ja, k heb op dit moment totaal geen ervaring met samplers. Maar het lijkt me nogal lullig werken om een minuutje in te duiken, hihatje laden en dan constateren dat het niet zo goed past in de mix, dus opnieuw menuutje, laden....
Het lijkt me niet echt vlot werken, of ben ik hierin verkeerd? werkt een sampler toch anders?

Origineel geplaatst door caster
yep, zoiets zoek ik, maar als ik het goed heb moet ik dan dus een e6400 én een emu-soundmodule... Of kunnen die rom kitjes ook in de sampler blijven steken? Toch al goed om te weten.
Zijn er nog andere samplers of soundmodules waar dit kan?
Let me know!!!

Ook voor de meeste Akai Samplers (incl MPC's) kun je een Flash-rom geheugen kopen.
Maar als je toch al een andere sampler wil kopen, zou ik gewoon opzoek gaan naar een 2de hands sampler waarin deze optie al is ingebouwd.

Je kunt ook nog opzoek gaan naar een sampler die bv via SCSI of USB je samples + programs inlaad (vanuit bv je pc).....en dat zijn er ook heel wat !.....dat werkt ook wel snel....en je kunt direct aan de gang.

Grts.

JB-Remix
http://jbremix.mixfreaks.org

In principe stel je de kit die je gebruikt op die manier samen ja, maar één keer compleet
sla je de kit op als een bank (ik praat dan over een Emu). En ja, je zult vast weleens
een andere hihat willen gebruiken maar die zul je op een rompler ook moeten zoeken.
Ik heb zelf ook nog een Orbit V2 en een Planet Phatt en, tenzij je de drumkits compleet
van binnen en van buiten kent, zal je daar ook doorheen moeten graven om dat ene juiste
hatje op te duikelen.
Heb je softsamplers ook in overweging genomen? Een van de sterke kanten van softsamplers
is het gemak waarmee je kits/ patches (automatisch) laden...

Laatst gewijzigd:
Op mijn S5000 kun je samples realtime 'previewen' vanaf je HD, terwijl je track loopt. Dus als je dan een hihatje zoekt druk je in de maat van je nummer op de knop en krijg je een redelijk goed idee of het de sound is die je zoekt. Het sample wordt dan wel 'kaal' afgespeeld, dus gewoon zoal ie is, en hij gaat altijd over de main outputs. Het laden is vervolgens 'n druk op de knop. In de praktijk vind ik dat dit super werkt, en ik mis het echt als ik op 'n sampler werk die dit niet kan.

- vraagje tussendoor - Hoe gaat dit 'previewen' met software samplers?

Back