ik wil meer server ruimte.....

waarom kan je zelf niet je EIGEN bijlagen weghalen?

Ik vind het wel leuk dat je nu nog steeds tracks en geluidsvoorbeelden kan beluisteren van posts uit 2001, dus daarom is het wel goed dat de bijlagen nog semi-verplicht online blijven. Anders zou de drang al groter zijn om die oude bijlages te verwijderen om zo een nieuwe track te kunnen posten. Waardoor we weer uitkomen bij meer MB's serverruimte ;)

je kan het toch gewoon beperken tot het forum tracks, zodat je wat je ZELF heb gepost die bijlagen ook weer ZELF weg kan halen om meer ruimte te creeren

En dat is het. Jij of ieder ander willekeurig lid kan dan een hele lieve tekst plaatsen met een hele aanstootgevende jpg, die je dan twee uur later weg haalt als er al vier pagina's rel zijn ontstaan.

ja dat is jouw taak al toch?

blijft gewoon vreemd dat je geen controle hebt over je EIGEN bijlagen... je mag toch zelf een lang nummer van 3 of meer jaar geleden kunnen verwijderen zeg?
niemand luistert daar toch meer naar en dat neemt kostbare ruimte in...

Ik mag geen aanstootgevende dingen plaatsen. Dan bannen ze mij ook gewoon, zo zijn ze.

en gelijk hebben ze :)

blijft gewoon vreemd dat je geen controle hebt over je EIGEN bijlagen... je mag toch zelf een lang nummer van 3 of meer jaar geleden kunnen verwijderen zeg?
dan mag (na 3 jaar) ook wel meteen de gehele thread *poef*... of ga je dan, wanneer er ineens weer veel vraag naar is, de track opnieuw posten?

of ga je dan, wanneer er veel vraag naar is, weer de track opnieuw posten?

ja.

alhoewel ik verwacht dat we over 3 jaar allemaal 50.000gbmegaton ter beschikking hebben
( of failliet zijn en in de vergetelheid )

ja dat is jouw taak al toch?

Als je controle wil over je eigen bijlagen moet je je shit gewoon zelf hosten, klaar. Het is ook niet zo vreemd dat je het zelf niet kan weghalen, maar dat is al uitgelegd. Tis maar net of je bereid bent om het te begrijpen of niet. :)

nou begrijpen wel, maar het blijft vreemd.
goh ik ben het volledig eens in dezen met bass
we hebben zogezegd dezelfde synthforumkleur.

Jeroen en eddy jullie vallen wel uit de toon met die kleur naam.

nou tracks van ruim 2 jaar oud worden bij mijn weten toch amper meer beluisterd...
bovendien kan het bijhouden van bijlagen beperkt worden tot het tracks forum...

Ik vind het wel leuk dat je nu nog steeds tracks en geluidsvoorbeelden kan beluisteren van posts uit 2001, dus daarom is het wel goed dat de bijlagen nog semi-verplicht online blijven. Anders zou de drang al groter zijn om die oude bijlages te verwijderen om zo een nieuwe track te kunnen posten. Waardoor we weer uitkomen bij meer MB's serverruimte ;)

Daar kan ik me helemaal in vinden! Ik heb er wel een paar euro voor over om te voorkomen dat er geen kostbare historie aan SF-discussies vol geluidsvoorbeelden definitief wordt weggegooid.

Hoe regelen we dat?

yeps,daar ben ik het helemaal mee eens.
ik vind het ook soms lekker om oude tracks te luisteren.
kan iemand mij tenminste dan uitleggen wat de techniese en/of morele beperkingen zijn van het verkrijgen van een paar gig meer?

:mega:

y
kan iemand mij tenminste dan uitleggen wat de techniese en/of morele beperkingen zijn van het verkrijgen van een paar gig meer?

Volgens mij is het een financiële beperking.
Extra diskruimte x 20.000 leden = duur. Iedereen 1GB erbij kost potentieel 20TB extra op de server, en je komt op een 24/7 server niet weg met goedkope "green" usb disks. Dat zijn duurdere disks en ook nog eens in RAID.
Daarnaast moet de hele bups nog meervoudig (onsite en offsite) gebackupt worden.

Je zou kunnen beredeneren dat niet iedereen die ruimte gaat gebruiken en je dus de "grootverbruikers" meer kunt geven, maar daarmee beperk je dan gelijk de rest. En ik weet zeker dat dat ook weer fikse ruzies gaat opleveren zodra een nieuwe grootverbruiker merkt dat hij minder ruimte heeft dan de oude grootverbruikers :D

Back