ik wil meer server ruimte.....

Na twee jaar verwijderen van audio bijlagen is een antwoord op een vraag die helemaal niet is gesteld. Het is ook geen oplossing voor TS, want die wil dat z'n materiaal blijft staan.

Ik vind het trouwens nogal merkwaardig om ervan uit te gaan dat die ong. 20.000 leden mogelijk allemaal hun max. storage gaan gebruiken. Maar misschien is het technisch vereist om eenzelfde capaciteit voor ieder lid te reserveren...

In dat geval: wanneer je simpelweg de accounts van leden die meer dan een jaar niet hebben ingelogd afsluit, gaat dat aantal van 20.000 vermoed ik wel heel rap naar beneden? Daar hoef je dan misschien geen opslagbuffer voor te hanteren? Dus dat worden accounts die niet meer kunnen groeien.

Je kunt ze eventueel nog een automatisch aangemaakte email sturen (ik ben nogal a-technisch maar ga er voor het gemak maar even vanuit dat dit technisch niet heel lastig is :P) dat het account wordt bevroren in geval ze niet binnen een week na ontvangst bericht alsnog inloggen.

Laatst gewijzigd:
..kweet ook nie. Ik heb meerdere vragen bij de beheerders gesteld. Als ik antwoord heb kom ik er op terug.

Maar je hebt wel gelijk over de rest van de leden... mijn aanname was iets te snel gedaan inderdaad.

nou, wil niet offtopic gaan, maar er is de afgelopen tijd toch best wel eens behoorlijk moeilijk gedaan, en niet altijd voor overduidelijke redenen. lijkt mij als lid dan
maar goed, het zojuist aanschouwde balletdansje van de dochters op pappa's eerder op dit forum gepubliceerde feestdagen muziekje , maakt alles weer goed
( ik bespaar uw willy alberti even... eet smakelijk , mocht u ook wachten op de afhaalchinees )

nou, wil niet offtopic gaan, maar er is de afgelopen tijd toch best wel eens behoorlijk moeilijk gedaan, en niet altijd voor overduidelijke redenen. lijkt mij als lid dan
maar goed, het zojuist aanschouwde balletdansje van de dochters op pappa's eerder op dit forum gepubliceerde feestdagen muziekje , maakt alles weer goed
( ik bespaar uw willy alberti even... eet smakelijk , mocht u ook wachten op de afhaalchinees )

Wat heb jij genuttigd als voorafje op die Chinees? :mega:

gewoon gegrepen uit het dagelijks leven, althans hier :koffie: (thee )

Ik vind het trouwens nogal merkwaardig om ervan uit te gaan dat die ong. 20.000 leden mogelijk allemaal hun max. storage gaan gebruiken. Maar misschien is het technisch vereist om eenzelfde capaciteit voor ieder lid te reserveren...

Dat was natuurlijk een gechargeerd voorbeeld. En die noodzaak van gelijkheid is er niet. Het ging mij er meer om dat je altijd even moet uitkijken met "even een paar GB erbij". Je weet nooit hoeveel mensen dat gaan gebruiken en dus hoeveel ruimte het daadwerkelijk gaat kosten, en of die ruimte er wel is. Je moet ook niet iedereen ruimte beloven die er niet is.

nee raphie !
toch niet jou spul

schrik.jpg

Vooralsnog is het verwijderen van bijlagen voor mij een tijdrovende bezigheid. Iedere vier muisklikken levert hooguit 10Mb op.

Dan is een GB wel heel veel klikken.....

Dat was natuurlijk een gechargeerd voorbeeld. En die noodzaak van gelijkheid is er niet. Het ging mij er meer om dat je altijd even moet uitkijken met "even een paar GB erbij". Je weet nooit hoeveel mensen dat gaan gebruiken en dus hoeveel ruimte het daadwerkelijk gaat kosten, en of die ruimte er wel is. Je moet ook niet iedereen ruimte beloven die er niet is.

Dat begrijp ik. Ik heb geen idee over hoeveel opslagruimte het concreet gaat en hoeveel er beschikbaar is. Maar ik heb toch het heel sterke vermoeden dat er van de 20.000 leden nog geen 10% uberhaupt regelmatig (een bijlage) post. En er moet wel iets heel erg vreemds gaan gebeuren wil dat opeens enorm veranderen lijkt mij?

Laatst gewijzigd:
Vooralsnog is het verwijderen van bijlagen voor mij een tijdrovende bezigheid. Iedere vier muisklikken levert hooguit 10Mb op.

Dan is een GB wel heel veel klikken.....

dit wist ik al, vandaar ook oa. mijn oorspronkelijke vraag.....:D

:mega:

maar dat automatisch deleten script je toch? ga je toch niet met de hand doen?!?

ga je toch niet met de hand doen?!?
tuulk wel, de gebruiker kan dan zelf bepalen wat er van zijn/haar bijlagen wel of niet in de virtuele jiskefet kan...

wat ook een idee zou zijn is dat wanneer je een bijlage wilt plaatsen, terwijl je net aan het quota zit, dat er dan een melding verschijnt met de vraag of je de oudste bijlage(n) wilt wegketsen... soms een meervoud dus naar gelang er meer nodig is om de nieuwe bijlage te voorzien van genoeg kb size nutuulk...

Dus...... de simpele oplossing, gewoon posts in trackforum editable laten en mensen hun ding laten doen (gebuert toch al met mesen die soundcloud linken en waar hele topics zonder tracks zijn....

Dus...... de simpele oplossing, gewoon posts in trackforum editable laten en mensen hun ding laten doen
+1
een waar woord

Back