Midi Gitaar Vs Elect Gitaar

ik ben van huis uit gitarist.
heb al heel wat geexperimenteerd met diverse technieken.
die gr55 van roland is wel ok, maar de geluiden, whaa verschrikkelijk, wie wil nou 2de rangs piano en orgel spelen op gitaar?
leuk bakje is wel die electro harmonix micro synth. (monofoon)

http://www.ehx.com/products/micro-synthesizer

Behringer UCG102 Guitar-to-USB Interface en b.v. epiphone gitaartje van rond de 300 euro erbij en je kunt eerst freaken.

totaal rond de 500€

voor 150 euro ofzo heb je ook al een Roland GR-1.

ik vind de geluiden best te doen en er zit ook gewoon MIDI uit op dus geluiden overal en nergens uit te halen.

dat heeft die GR-55 toch ook vast wel? midi uit?

Jaja... Het is duidelijk dat hij het er over heeft dat ie met een gitaar expressief is op een andere manier dan dat er met bvb. een synth mogelijk is. Dus dat het zijn producties kan verrijken, lang geen gek idee, toch?

Maar back on topic.
Als je de sound zoekt uit de youtube voorbeelden dan MOET je iets nemen met een humbucker als brugelement. Met je budget is het eerste waar ik aan denk een 2e hands MIM HSS stratocaster, of een HSS Ibanez model, zoiets.

Ja is altijd leuk om off topic te flammen.....

Wat bedoel je met een brugelement ?

Bedankt voor de info :)

de plaatsing van de elementen (pick-ups) zijn heel erg belangrijk voor de klank.

een element op de plek van de 24ste fret geeft zowel veel laag als hoog. moderne shredder-gitaren hebben vaak een langer doorlopende hals met meer frets voor extra hoge tonen en dan kan er dus geen pick-up op de plek van de 24ste fret. een pick-up aan de kant van de hals noemen we Neck-pick-up.

als je verder gaat naar de brug toe, de brug is dat waar de snaren vast zitten aan de body, dan wordt depick-up klank dunner, minder laag....dus zo heb je op elke plek waar je een elemnt zet een andere klank.

ik kan aardig gitaar spelen maar niet zo :) en ik weet dat er aardig wat amps achter zitten.
3 filmpjes van eller van buren. Naar die sound ben ik opzoek ( zijn wel 3 verschillende sounds maar de gitaar zal niet te veel afwijken hoop ik :).

Eller van Buuren - YouTube meteen :)
Armin van Buuren - Imagine (Eller van Buuren Live) (Armin Only Imagine 2008 DVD Part 4) - YouTube op 4:10
Armin Van Buuren Ft. Eller Van Buuren - White Sand & Zocalo (Live) - YouTube meteen :)

Mijn god :r:r:r echt wat een VERSCHRIKKKLIJKe tenekrommende diaree solos

alsjeblieft ga daar niet naar op zoek trance met gitaren neeeeneneneneneee

:dubbel:

Mijn god :r:r:r echt wat een VERSCHRIKKKLIJKe tenekrommende diaree solos

alsjeblieft ga daar niet naar op zoek trance met gitaren neeeeneneneneneee

:dubbel:

ik maak geen trance de vraag was als je leest dat ik opzoek ben naar die sound.

hopelijk komt ralphie ook nog ff off topic flammen hebben we het feest weer compleet

de plaatsing van de elementen (pick-ups) zijn heel erg belangrijk voor de klank.

een element op de plek van de 24ste fret geeft zowel veel laag als hoog. moderne shredder-gitaren hebben vaak een langer doorlopende hals met meer frets voor extra hoge tonen en dan kan er dus geen pick-up op de plek van de 24ste fret. een pick-up aan de kant van de hals noemen we Neck-pick-up.

als je verder gaat naar de brug toe, de brug is dat waar de snaren vast zitten aan de body, dan wordt depick-up klank dunner, minder laag....dus zo heb je op elke plek waar je een elemnt zet een andere klank.

Maar zit dit standaart op de gitaar of moet ik dit brugelement kopen ?

Ws newbie vraag :0

Uiteraard zit dat er standaard op. Ik raad je aan eerst wat te googelen naar beginnersguides of een boek als gitaar voor dummies te lezen, want ik merk dat je niet veel basiskennis hebt wat gitaren betreft. Beginnen bij het begin, zeg maar.

ik maak geen trance de vraag was als je leest dat ik opzoek ben naar die sound.

hopelijk komt ralphie ook nog ff off topic flammen hebben we het feest weer compleet

haha sorry was net wakker en per ongeluk op die you tubes geklikked ik kon me niet inhouden :koffie:

Maar zit dit standaart op de gitaar of moet ik dit brugelement kopen ?

Ws newbie vraag :0

er zijn wel een paar standaard dingen te zeggen over elementen..eh..noem dit liever pick-up's. in gietaar-land:

je hebt dus single coils en humbucker pick-up's.
single coil hebben minder laag en zijn wat helderder en minder output.
geschikt voor alle stijlen muziek. vooral ook funky slagjes...maar alles is mogelijk.

humbuckers hebben meer laag en veel output. zoals ik 2x zei: door de hoge output kunnen ze problemen geven omdat andere apparatuur niet altijd goed reageert hierop.
humbuckers zijn voor vette soloklanken zeer geschikt en verder stoere rock zoals rock echt hoort te zijn.
humbuckers zijn ontworpen om minder storing in je signaal te krijgen. eigenlijk zijn het twee single coil's bij elkaar gezet.

Een van de belangrijkste gitaartypen:

[B(]Fender) stratocaster achtigen[/B]

hebben standaard 3 single coils. een in neck positie, een in bridge (brug) positie en een daar tussen in. via schakelaar kan je kiezen voor welke pickup en combinatie het geluid bepaald.
google even voor leuke plaatsjes!

Er zijn allerlei variaties mogelijk:
3 humbuckers....of twee single coil en humbucker in het midden...enzovoort..
wordt vaakaangegeven met H S S, S H S, enzvoort. H = humb. S= singlecoil

andere gitaartypen zijn:

(Gibson) Les Paul...loodzware gitaar met standaard twee humbuckers

Fender telecaster (vreemd ding..ik heb er niet zo veel mee en is erg in tegenwoordig)

al deze gitaren zijn gemaakt van een stuk massief hout.

de electrische jazz gitaar noem je semi-akoestisch,omdat hij een holle klankkast heeft.

Wat belangrijk verder aan een gitaar is of het een z.g. tremolo-systeem heeft. zo'n pook voor vibrato tot dive bomb effecten. een slecht systeem maakt je gitaar steeds vals en het maakt sowieso je klank iets anders. dus als je dit niet nodig hebt dan gitaar zonder kopen.

en verder maakt de dikte van je snaren heel veel uit. hoe dikker hoe zwaarder spelen maar meer toon.

nou...dat was het wel weer even

er zijn wel een paar standaard dingen te zeggen over elementen..eh..noem dit liever pick-up's. in gietaar-land:

je hebt dus single coils en humbucker pick-up's.
single coil hebben minder laag en zijn wat helderder en minder output.
geschikt voor alle stijlen muziek. vooral ook funky slagjes...maar alles is mogelijk.

humbuckers hebben meer laag en veel output. zoals ik 2x zei: door de hoge output kunnen ze problemen geven omdat andere apparatuur niet altijd goed reageert hierop.
humbuckers zijn voor vette soloklanken zeer geschikt en verder stoere rock zoals rock echt hoort te zijn.
humbuckers zijn ontworpen om minder storing in je signaal te krijgen. eigenlijk zijn het twee single coil's bij elkaar gezet.

Een van de belangrijkste gitaartypen:

[B(]Fender) stratocaster achtigen[/B]

hebben standaard 3 single coils. een in neck positie, een in bridge (brug) positie en een daar tussen in. via schakelaar kan je kiezen voor welke pickup en combinatie het geluid bepaald.
google even voor leuke plaatsjes!

Er zijn allerlei variaties mogelijk:
3 humbuckers....of twee single coil en humbucker in het midden...enzovoort..
wordt vaakaangegeven met H S S, S H S, enzvoort. H = humb. S= singlecoil

andere gitaartypen zijn:

(Gibson) Les Paul...loodzware gitaar met standaard twee humbuckers

Fender telecaster (vreemd ding..ik heb er niet zo veel mee en is erg in tegenwoordig)

al deze gitaren zijn gemaakt van een stuk massief hout.

de electrische jazz gitaar noem je semi-akoestisch,omdat hij een holle klankkast heeft.

Wat belangrijk verder aan een gitaar is of het een z.g. tremolo-systeem heeft. zo'n pook voor vibrato tot dive bomb effecten. een slecht systeem maakt je gitaar steeds vals en het maakt sowieso je klank iets anders. dus als je dit niet nodig hebt dan gitaar zonder kopen.

en verder maakt de dikte van je snaren heel veel uit. hoe dikker hoe zwaarder spelen maar meer toon.

nou...dat was het wel weer even

phew thx man !

Ga het ook zeker ff allemaal googlen voor ik een besluit maak.
Maar me 0 kennis is zeker met 10 procent toe genomen hehe merci !

10 % is genoeg. gitaristen hebben niet meer nodig....de rest is vooral alle kanten opzwaaien met je personal fallus-symbool!

Back