Superwave : Gratis JP8000?

Ik vind het een top plug-in ... en zeker voor freeware...

Thumbs up voor Eddie en Chris van Superwave ....:okdan: ...thanx!

mooi dingetje

mooi dingetje

meer van dit ..en nog free ware ook !
ga me hardware verbranden en een vst-gitaar kopen !

meer van dit !

:dubbel:

de superwave is hier nu een vast onderdeel geworden in me lijst met veel gebruikte plugins. haal zeker een kwart ofzo van de geluiden die ik gebruik uit de superwave. zie me tracks dus voor het beestje. de strings zijn echt geweldig.

Zijn de patches gemaakt met v1.4 trouwens gewoon weer in te laden in 1.5? Ik ben een beetje huiverig om de nieuwe versie te gebruiken op een of andere manier. Maar ik heb begrepen dat deze wel wat minder CPU intensief is, wat 't wel aantrekkelijk maakt.....

Om ff terug te komen op de problemen van de SWp8, ik heb gemerkt dat hij bij de audio mixdown in Cubase SX een ander geluid geeft dan voorheen .Vooral in het begin, dan lijkt het net alsof er een overdreven chorus effect op zit.Heeft iemand dat ook??? En de preset "resopad" kraakt behoorliijk op mijn P4 2,4GHZ(niet echt weinig toch?) Niet dat ik nu alleen maar wil zeiken,want ik ben behoorlijk onder de indruk van deze synth, sterker nog, ik denk dat ik dit de beste freeware synth vindt die ik ooit ben tegengekomen. Verder ben ik ook zeer benieuwd naar die pro versie, maar als ik die intro van die site goed begrijp, gaat het om meerdere versie's.

Ik heb nu al een tijdje v1.6 en vind 'm tot nu toe qua sound de beste soft synth... Alleen zit er in het hoog echt iets niet goed. Als ik 8 dezelfde noten achter elkaar afspeel dan zijn er willekeurig een aantal met meer of minder hoog. Dat maakt het gewoon onmogelijk om hiermee een nummer uit te brengen.

p.s. misschien dat ik iets verkeerd heb ingesteld, maar dat betwijfel ik... Ik krijg gewoon geen constante zuivere hoge toon in mijn lead... (zie hieronder hoe ik 'm heb ingesteld)

state.jpg

Ok, check it out...
Superwave-p8-16 mp3

Zoals je kunt horen, 8 dezelfde noten gespeeld met de instellingen die te zien zijn op het plaatje van mijn vorige post...

De 3e, 4e en 6e noot verschillen duidelijk in het hoog, het geluid is meer helder dan de andere 5...
Ik heb er ook een frequency analyzis van gemaakt in Cool edit pro 2

Noot 1,2,5,7,8 (die hoog missen) zien er als volgt uit:
lackshigh.jpg

3,4,6 (die wel kloppen) zien er als volgt uit:
withhigh.jpg

Jammer om te constateren, want de enige supersaw synth is gratis maar onbruikbaar zo ;{

kan dit niet door fase-verschillen komen? speel je de noten tegelijk? met delay, lopen ze door elkaar zeg maar?

heb je dit al gerapporteerd aan de programmeur?

Origineel geplaatst door Rutger
Jammer om te constateren, want de enige supersaw synth is gratis maar onbruikbaar zo ;{

alleen hierom vind je de hele synth onbruikbaar? ik bedoel, ja het is opvallend, in de zin dat het een vreemd verschijnsel is, maar ik betwijfel of veel mensen het zouden merken (laat staan zich eraan zullen storen) als je hiermee een snelle melodie speelt die verwerkt is in een track... :confused:

besides, dit is gewoon hele goeie VA, met imperfecties en al! :D

Origineel geplaatst door olafmol
kan dit niet door fase-verschillen komen? speel je de noten tegelijk? met delay, lopen ze door elkaar zeg maar?

heb je dit al gerapporteerd aan de programmeur?

zoals je op het plaatje kunt zien zie je dat delay UIT staat...
Ik speel geen noten tegelijk, zoals je kunt horen... en als ik dat wel had gedaan zou dat verschil er nog steeds niet moeten zijn, dat is bij anders synths ook niet...

fase-verschillen? tell me about it, ik zou niet weten wat je hiermee bedoeld...

Ik heb het naar de programmeur gemailt, maar die reageert niet hard. Dat is nu al 4 weken geleden denk ik...

Origineel geplaatst door cadra
alleen hierom vind je de hele synth onbruikbaar? ik bedoel, ja het is opvallend, in de zin dat het een vreemd verschijnsel is, maar ik betwijfel of veel mensen het zouden merken (laat staan zich eraan zullen storen) als je hiermee een snelle melodie speelt die verwerkt is in een track... :confused:

besides, dit is gewoon hele goeie VA, met imperfecties en al! :D

Imperfecties en al ja *D , maar de jp8080 schijnt dit toch niet te hebben, dus om te zeggen dat dit een vervanging is, nee... Het is leuk om er mee te pielen, maar als het serieus gaat worden dan is deze imperfectie te groot...

Heb een melodie in elkaar geflanst for your consideration... Check maar of je het goed merkt!
Zeta01x

Vooral in de laatste verhoging hoor je constant de afwisseling tussen het aanwezig zijn en wegvallen van het hoog...

Vooral in de laatste verhoging hoor je constant de afwisseling tussen het aanwezig zijn en wegvallen van het hoog...
Ik vind het persoonlijk niet heel erg storend.

Mooi he dat niet perfecte van die analoge synths :duivels:

Tja vreemd zou zeggen dat er toch een langzame LFO opzit ofzo maar die staat helemaal uit in de screenshot die je gepost had .....
Misschien als je hem wat langer aan laat staan en hij wat warmer wordt het filter wel helemaal opengaat :duivels:

Mijn Moog Prodigy in de verkoop

Mijn Moog Prodigy in de verkoop

Origineel geplaatst door ukelele
Er is in ieder geval op http://www.la-la.com ook een VST Sitar te vinden hehehe:) Ook met Synthedit gebouwd... Een leuke rariteit om op schijf te hebben.

Ik zie dat er een plug is die is gebaseerd op Mijn Moog Prodigy. Verkopen dan maar. Dacht het niet.....

P8 = TOP en je mag een gegeven noot nooit in de Cool Edit pro 2 kijken.

M.a.w. gebruik de beperkingen in je voordeel.

Ik weet denk ik al wat het is... er zit een 3e LFO op die onzichtbaar en niet manipuleerbaar is, dus valt er niets aan te doen helaas =(

en waarom zou er een 3e LFO zijn die onzichtbaar is???

Back