Niet voordehandliggende drummachines in klassieke house

renkas

Stamgast
Volgens mij is het leuk om de ongebruikelijkere drummachines die anders zijn dan de "cliche" 707, 808 en 909 te spotten in chicago en detroit nummers.
Ik kwam bijvoorbeeld achter dat French Kiss een tr626 is.

Was deze discussie er niet al.

Volgens mij is het leuk om de ongebruikelijkere drummachines die anders zijn dan de "cliche" 707, 808 en 909 te spotten in chicago en detroit nummers.
Ik kwam bijvoorbeeld achter dat French Kiss een tr626 is.

Waarom is een 626 geen typische housebak? Je hoort hem voortdurend als je goed luistert. Maar dan vaak een ride of was percussiesounds, niet als enige bak (net zoals in French kiss de boel gelayerd wordt met een 808)

Dat is het hem nou juist! De een roept de 707, de ander dat en jij nu weer dit. Het blijft een mythe wat daar precies gebeurde...

Dat is het hem nou juist! De een roept de 707, de ander dat en jij nu weer dit. Het blijft een mythe wat daar precies gebeurde...

haha, daar komt het toch ook op neer.. Niet te moeilijk over doen, ze gebruikten gewoon van alles wat er maar te vinden was hoor.

Ook Phuture met Acidtracks 707 en 727 niet vergeten vriend 303 :engel:
dat wist ik niet... dacht dat acid tracks met name 808 was....

de 707 staat iig standaard in mn jam setupje...
de tamboerijn vind ik zo lekker :luv:

Wat Arv zegt.... gebruik wat je voor handen hebt en goed vindt klinken :okdan:

@Bikkel: het gerucht gaat dat Acid tracks in 1985/1986 is geproduceerd en pas in 1987 is geperst.

haha, daar komt het toch ook op neer.. Niet te moeilijk over doen, ze gebruikten gewoon van alles wat er maar te vinden was hoor.

Het blijft een mysterie wat daar op gang kwam, het was tenslotte de oorsprong der oorsprongen van house, toch?

Het blijft een mysterie wat daar op gang kwam, het was tenslotte de oorsprong der oorsprongen van house, toch?

Daar zijn natuurlijk hele boeken over volgeschreven.. what can I say.. Veel gerelateert aan te tijdsgeest van toen op die plek. Soms gebeurt er dan wat 'magisch' ofzo. Ik denk niet dat je dat allemaal zo ff in een paar zinnen uiteen kunt zetten (jammergenoeg).

dat wist ik niet... dacht dat acid tracks met name 808 was....

de 707 staat iig standaard in mn jam setupje...
de tamboerijn vind ik zo lekker :luv:

Wat Arv zegt.... gebruik wat je voor handen hebt en goed vindt klinken :okdan:

@Bikkel: het gerucht gaat dat Acid tracks in 1985/1986 is geproduceerd en pas in 1987 is geperst.

Weer wat geleerd.... :geslaagd:
Klopt, lekker gebruiken wat je goed vind klinken
Klopt ook, de tape versie werd gedraaid in 1985 door Ron Hardy, de track had toen nog een andere naam, later werd het omgedoopt in Acid tracks.
Trouwens het "programmeren" van de TB was puur toeval, alleen Adonis had als bas speler kaas gegeten van "basslines"

Back