Niet voordehandliggende drummachines in klassieke house

Waarom is een 626 geen typische housebak? Je hoort hem voortdurend als je goed luistert. Maar dan vaak een ride of was percussiesounds, niet als enige bak (net zoals in French kiss de boel gelayerd wordt met een 808)

leuke topic toch

626 gehad is egt geen slechte bak ipv tr707/727
har raw in ya face cheap 75.- eu mogelijk
wat wilje nog meer trig outsz;-]

denk watr de topicstarter bedoeld bv is ander drumachiesn
denk casio rz1
[work that motherfocker ...why does he said this;-]

kawais, r50 div [got one for sale 75.- ;-]
en de r 100 , is bigger brother = better than da tr707 imho

yamaha rx5 indeed en de andere rx series [ dennis zn rx5 staat te koop by used products200 eu joehoeeeeeeeeee:smeris:

the eprom drumachienz dan
de bohm digi drum = ultra machien qa klank bouw/ shuffle enzenz welke plaat abused ???

de linndrum 9000/ en lm2 en de sp1200 en de dmx ken ik wel jij niet pech hahah
know ya olskool
otherwise tsjek harlem knights on u tube;-]
hy doet pziez wat de ts vraagt ..nrs van vroegre remaken met samples van oldies drumbakken

Kelly Charles - You're No Good For Me

Rx-5, die werd wel meer in de industriële wave muziek en van die indie shoegaze dingen (cocteau twins), en ook veel in pop (petshop boys, eind 80s new order) gebruikt en ook in latere UR producties (bijna op iedere track) maar in vroege house hoorde je hem niet vaak.

denk casio rz1

Die reken ik ook onder house cliche's :)
Het leek mij leuk om ongebruikelijke bakken te spotten in pre 90s house

leuke topic toch

626 gehad is egt geen slechte bak ipv tr707/727
har raw in ya face cheap 75.- eu mogelijk
wat wilje nog meer trig outsz;-]

Ik zit te overwegen om bij mijn 626 faders in te bouwen voor de individuele kanalen. De toms en de clap en die percussieve 727 dingen zijn heel leuk

Nooit geweten dat Work That Motherfucker een rz-1 was, een van mijn favoriete housetracks!
En dat met bijna alleen drums.

"work-that-motherfucker" is ook met rz gesampled. Dat nummer heeft maar een geluidsbron.

ESP its You

Volgens mij is dit TOM, maar ik weet het niet zeker

Is dat niet gewoon een boerenkool Sequential Drumtraks?

Ook veel gebruikt hoor

606 is niet echt een oldschool house bak toch? Bijna geen chicago platen met een 606 erin denk ik, meer later typisch engels rephlex acid universal indicator aphex sound

Natuurlijk de Alesis HR16 /16B heel veel gebruikt

en de Boss DR550 en de DR660 natuurlijk op bijna alle dancemania platen na 1991 ofzo :D

Kan iemand deze determineren (550/Alesis???)

zou dit een bohm dd. of een korg ddm110

Laatst gewijzigd:
Ik drop ff de discussie weer naar de voorgrond!

Ik heb zoveel sample-cd's van oude drumcomputers dat ik heel benieuwd ben welke gebruikt werden toen?

De Yamaha RX5 is al meerdere malen langsgekomen, ik ga er eens naar op zoek. En er schijnt dus ook een RX serie te zijn...
Ja ik heb hem sinds kort en dan begin je het opeens overal te herkennen. Maar het is voor house een best wel ongebruikelijke machine. In Belgische new beat hoor je het vaker.

Tja euh een tempest zal het niet zijn he. Wat ik veel mensen niet zie noemen is een mpc60 en sp1200, die werden ook erg veel in oude house nummers gebruikt.

Back