Child of arT
Ouwe rot
Ik hoor hier nu de SP1200 voorbijkomen, een sampler inderdaad. Maar zijn voorganger de SP12, die had toch wel een aantal preset drumsounds in ROM?
En ik lees op de Vintage Synth Explorer dat de MPC60 32 drumsounds heeft?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoor hier nu de SP1200 voorbijkomen, een sampler inderdaad. Maar zijn voorganger de SP12, die had toch wel een aantal preset drumsounds in ROM?
nog iets: is dit een dus een 808 (wat me lijkt) of dr-660 of iets dergelijks? of een 808 met andere kick? die kick is zo niice <3. Legowelt - A Cold Winters Day - YouTube
Misschien moet je het even aan Smackos vragen.
Goed punt, maar... misschien moet het maar een geheim blijven![]()
ik heb overigens een DR660 binnen, ding is zo vet, bija TEVEEL opties. Ik kan echt oneindig lang met dat ding spelen/tweaken. Beetje compressie, door mn studer169. GOUD. JACK BEATS. DANCEMANIA. HYPNOGHETTO.
En ik lees op de Vintage Synth Explorer dat de MPC60 32 drumsounds heeft?
Volgens mij heeft de MPC60 geen interne drumsamples en de SP1200 wel.
Van SP12 weet ik zeker dat hij interne drumsamples heeft.
Wat een SP12 ook doet is: alle samples die je hebt gemaakt onthouden als je hem uitzet.
Dus als je hem aanzet staan de zelfgemaakte samples er ook nog in.
De fabrieksgeluiden van een SP12 zijn overigens niet wisbaar.
De MPC60 onthoudt zijn samples niet als je hem uitzet.
Dus met een MPC60 moet je alles eerst opslaan op een diskette voor je hem uit zet, en weer laden als je hem aanzet.
De verwarring komt misschien hierdoor.
Misschien heeft Akai bij zijn MPC60's destijds een paar diskettes met geluiden gedaan die nu als "de MPC60 drumgeluiden" door het leven gaan.
volgens mij bedoelen ze daarmee dat hij 32 slots heeft voor verschillende sounds. Dat je per keer max 32 sounds kan gebruiken.
SP1200 heeft geen interne drumsamples.
De verwarring komt misschien hierdoor.
Misschien heeft Akai bij zijn MPC60's destijds een paar diskettes met geluiden gedaan die nu als "de MPC60 drumgeluiden" door het leven gaan.
Legowelt: nog iets: is dit een dus een 808 (wat me lijkt) of dr-660 of iets dergelijks? of een 808 met andere kick? die kick is zo niice
Ik hoorde dat er ook 808 en 909 eproms zijn voor hr16