Niet voordehandliggende drummachines in klassieke house

Heeft iemand hier iets van vernomen?

Cheers,
Exo. :mega:
De eproms van de HR16 en SR16 zijn redelijk gemakkelijk te vervangen door custom gebrande eproms. Zelf heb ik andere samples op eprom gebrand voor mn SR16 en het werkt. Het enige wat je nodig hebt is een eprom brander en twee nieuwe chips van het juiste type.

Alhoewel je ze vrij vlot met soundbanks op eepbay kan kopen, denk ik echter niet dat er ooit officiële eproms zijn uitgebracht.:)

ok, leuk topic... interessant te lezen en luisteren. Ik merk dat ik van de genoemde bakken (vooral de Roland-family) bijvoorbeeld toms weinig gebruik. De varianten BD en SD en HH worden veel gebruikt maar ik heb moeite met cymbals en andere, wat scherpe sounds te gebruiken. Als je (Chicago) house maakt waar zet je de toms dan bijvoorbeeld neer als je gebruikmaakt van de 4/4 scale? In de early house lijken ze ook goed gecamoufleerd te zijn, uitzonderingen daargelaten.

Jeroen

ok, leuk topic... interessant te lezen en luisteren. Ik merk dat ik van de genoemde bakken (vooral de Roland-family) bijvoorbeeld toms weinig gebruik. De varianten BD en SD en HH worden veel gebruikt maar ik heb moeite met cymbals en andere, wat scherpe sounds te gebruiken. Als je (Chicago) house maakt waar zet je de toms dan bijvoorbeeld neer als je gebruikmaakt van de 4/4 scale? In de early house lijken ze ook goed gecamoufleerd te zijn, uitzonderingen daargelaten.

Jeroen

Je moet gewoon net zo lang klooien met die dingen tot het swingt. Je zoekt regels maar die zijn dus niet zo boeiend. Op mijn RZ-1 pakte ik in vrijwel ieder pattern de toms omdat de kick klonk alsof iemand tegen een kartonnen doos schopte, de toms waren juist veel overheersender. Je kunt beter Afrikaanse percussie programmeren waarbij er toevallig een 4/4 kick loopt dan dat je op zoek gaat naar hoe maak ik een house beat.

Dank je, bikkel!

Back