Dit is echt zo'n draadje waarin je, als het maar lang genoeg wordt, uiteindelijk alle synths een keer voorbij ziet komen
De eerste die mij te binnen schiet is ook de MS-20 eigenlijk. Zelf heb ik meer met de juist wat subtiele, donkere sounds die je eruit kan halen, maar schreeuwen kan hij als de beste. Odyssey en Pro One zijn inderdaad ook goeie kandidaten en daar wil ik de Crumar Spirit ook zeker aan toevoegen, al is deze wat minder bekend.
Met digitale synths kan je uiteraard ook heel wat kabaal maken, ik noem bijvoorbeeld de Z1 of de Microwave XT die behoorlijk gemeen kunnen zijn voor je trommelvliezen.
In het algemeen zijn het natuurlijk het filter en de modulatiemogelijkheden die het schreeuwkarakter vorm geven. Maar soms ook alleen de oscillatoren - denk bijvoorbeeld aan Metasonix spul.
wat ik denk wat er bedoeld wordt is dat het organische schreeuwen moet zijn. je kan wel een synth hebben die digitaal klinkt en pijn in je oren doet krijgen, een synth waar je van de sound zelf rillingen krijgt is een ander verhaal.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.