jx8p + m64c

j.baars

vintage eigenheimer
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
weet iemand zo of als je een m64c cartridege in een jx8p propt, of je dan 4x 32 patches kan wegschrijven of gewoon 1x 32?

en als je 4x 32 patsches kan wegschrijven, hoe doe je dat dan?

:koffie:

hahahaha....

Ontopic, ofzo, volgens mij gewoon 1 keer 32. Bij mij in ieder geval wel.

yepz, gewoon 1x

ok, bedankt.
en de vraagprijs is niet meer aan de orde, het ding heeft maandenlang voor een habbekratsch op MP gestaan.
ik ben hem nu stevig aan het ombouwen.

hij krijgt extra waveforms ( sine en pwm en triangle)

hij krijgt een onboard programmer.

en een fikse geheugen uitbreiding.

ow ja, en hij heeft nu houten zijkantjes............:D

:mega:

Ben benieuwd :okdan: Heb zelf de pg-800 en dat is wel superhandig.

foto houten zijkantjes svp.

attachment.php
attachment.php

ze moeten nog een paar keer gelakt worden..

en rechts van de synth komen een stuk of 40 potmeters, voor de programmer.
dan wordt ook de frontplaat gepoten en van nieuwe tekst voorzien.
( en dan worden ook die superlelijke kanopjes vervangen door wat mooiere....)

Attachments

• jx8p1.jpg
    jx8p1.jpg
    56,3 KB · Bekeken: 139
  • jx8p2.jpg
    jx8p2.jpg
    63,5 KB · Bekeken: 133
Laatst gewijzigd:
dat wil ik ook!!! vaste potmeters op de jx-8p. geef eens een beschrijving hoe je dat gaat doen.

nou, om te beginnen maar eerst eens een eind programmeren.....:D

ik ga wel een kleine batch uControllers verkopen als het ding klaar is.
dan kunnen ander mensen dit truukje ook uithalen.

en de gangbare prijs, er werdt wel eens 50,- geboden op mijn ( wel lelijke) jx8p....

ik denk even mee, bij een "programmer" kan je alle parameters tegelijk aansturen, mij lijkt het ook wel goed om 1 te gelijk aan te sturen, zou het niet zo zijn dat je met een puch pull potmeter de parameter kunnen selecteren en dan met de potmeter kunnen veranderen. eigenlijk moet je tegelijk twee knoppen in drukken om de parameter te kunnen selecteren en dan instellen. je zou denken dat het dan een stuk gemakkelijker is om in ene keer zo een potmeter te kunnen selecteren door die twee in ene keer tegelijk contact te kunnen maken.

Attachments

• Afbeelding 8.png
    Afbeelding 8.png
    149,2 KB · Bekeken: 139
Hmmm ja, veel koekenbakkers op mp.

Ik ben benieuwd naar je project, ik had beter op moeten letten bij de technieklessen op school.

ik denk even mee, bij een "programmer" kan je alle parameters tegelijk aansturen, mij lijkt het ook wel goed om 1 te gelijk aan te sturen, zou het niet zo zijn dat je met een puch pull potmeter de parameter kunnen selecteren en dan met de potmeter kunnen veranderen. eigenlijk moet je tegelijk twee knoppen in drukken om de parameter te kunnen selecteren en dan instellen. je zou denken dat het dan een stuk gemakkelijker is om in ene keer zo een potmeter te kunnen selecteren door die twee in ene keer tegelijk contact te kunnen maken.

nee, da werkt niet.
stel je wilt eerst de filtercutoff doen en daarna de release van de vca.
dan ben je in de praktijk net zo lang onderweg als dat je op de conventionele manier aan het programmeren bent.
( wat overigens ook prima de luxe gaat)

:koffie:

Jeroen je bent een waar genie
Heb ook de JX-8P/PG-800/M16C set en kan je vertellen dat het echt een heel goed klinkende synth is, helaas door velen zwaar onderschat =(
Wisten ze maar beter, had gisteravond toevallig iemand in huis die ook een JX-8P had en die wist ook niet dat dat ding zo ongelovelijk goed kon klinken toen hij een paar van mijn eigen patches.
Zo zie je maar weer :engel:
Hou ons op de hoogte van je vorderingen, veel suc6 :okdan:
De M64C is ook eigenlijk bedoelt voor de MKS-70/80 en de Super JX :eureka:

Back