serie nummer TR 909

Bij mij is helaas het serienummerplaatje verdwenen.

Voordat ik hem openschroef : staat het serienummer ook ergens aan de binnenkant misschien ?

Ik heb wel eens gehoord dat bij de lagere serienummers de kick een snellere attack heeft dan bij de hogere.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Heeft iemand deze mod wel eens uitgevoerd ?

bij de hardcore mannen is dit 1 van de meest voorkomende mods, vanwege de langere decay op de kick!

Re: serie nummer TR 909

Origineel geplaatst door metatron
Ben verplan een TR 909 aan te schaffen maar nou heb ik eens wat gehoord over verschilende serienummers en zo en dat je bepaalde beter niet kan nemen. Weet iemand hier wat van.

men heeft mij verteld dat je moet kijken naar het afdekplaatje van de batterij ( onderop de tr909 )....als die van plastic is,is het een te oude.....als die van ijzer is,heb je een goeie....

Re: Re: serie nummer TR 909

Re: Re: serie nummer TR 909

Origineel geplaatst door dione
men heeft mij verteld dat je moet kijken naar het afdekplaatje van de batterij ( onderop de tr909 )....als die van plastic is,is het een te oude.....als die van ijzer is,heb je een goeie....

onzin ik heb hier nog een los afdek plaatje liggen met een orginele kleur stikker erop en die stikker wil nog wel eens snel loslaten waardoor je een zilver plaatje krijgt

laat je niet zo gek maken door een serie nummer al die verbeteringen kunnen zo uitgevoerd worden door een reperateur

Re: Re: Re: serie nummer TR 909

Re: Re: Re: serie nummer TR 909

Origineel geplaatst door matrixxx
onzin ik heb hier nog een los afdek plaatje liggen met een orginele kleur stikker erop en die stikker wil nog wel eens snel loslaten waardoor je een zilver plaatje krijgt

uhm....en wat zegt dat dan ???:confused:

afijn...ik heb het ook maar gehoord van iemand die zowel een oude als een nieuwe heeft gehad...;)

Re: Re: Re: Re: serie nummer TR 909

Re: Re: Re: Re: serie nummer TR 909

Origineel geplaatst door dione
uhm....en wat zegt dat dan ???:confused:

afijn...ik heb het ook maar gehoord van iemand die zowel een oude als een nieuwe heeft gehad...;)

ik weet niet hoe ze zijn afgeleverd maar ik heb wel eens uit de oude voorraad bij roland zo'n afdek plaatje gehad met een orginele kleur stikker die je over het zilvere afdek plaatje heen kan plakken
maar ja het gaat om de onderkant die je toch niet ziet

het verhaal blijft dat je van je laagste serie nr de mods kan aanbrengen dat hij net als het hoogste serie nr is en er zitten ook wel goede verbeteringen bij in de laatste serie nr's en zo als ik al zei deze zijn redelijk makkelijk aan te passen
klank blijft wel iets verschillen van elke 909 maar je moet wel heel erg goed gaan luisteren soms en ik neem aan als jij een 909 koopt dat je er muziek mee gaat maken ipv van vergelijkingen of om er mee te pronken
die mensen op de dansvloer zitten ook niet te luisteren als de ene 909 beter klinkt als de ander

Je moet ze gewoon allebei hebben.

Ik heb een oude, dus niet zo'n 'techno' kick, maar een diepe hardfloor kick. :)
CraZ een nieuwe, dus wel zo'n 'techno' kick en lekkerdere toms..

TonyBlack heeft ze dus beide.

Back