Gaat Ableton Live Intro voor mij werken?

bikkel

Everything is on the One
Ik heb een beperkte subset van synths meegenomen (een MBase, MC-202, MonoTribe en straks een Mini MS-20 er bij) en die wil ik aansturen vanuit een DAW met trigger pulses of CV/Gate danwel de Korg variant daarop (dat moet ik nog even uitpluizen).

De DAW moet verder gewoon een meersporenrecorder zijn met wat basic EQ en wat effectjes maar ik wil ook een VSTi met drums en één VSTi die goed is in digitale klanken ( 8o) ) zoals Camel Audio spul.

Ga ik het redden met Live Intro? $74 dollar is gewoon niet zo heel veel geld voor goede software maar ik gebruik het niet iedere dag dus de duurdere versies vallen voor mij gewoon af.

2 Audio inputs kan een grote beperking zijn. Hangt ervan af hoe je wilt werken.

Andere features kun je zonder door omheen te werken.

Standaard is denk ik de beste instapper. Jammer een heel stuk duurder en al die packs en effecten zit ik niet eens op te wachten.

Als ik me niet vergis worden external instruments niet ondersteund in de Intro versie. Staat ergens op de feature comparison lijst.

Ik heb een 2x2 geluidskaart dus daar zal ik op zich niet zo veel van merken. Maar het zou misschien wel makkelijk zijn als ik het geluid van mijn binnenkomende audio tegelijk met de VSTi's zou kunnen horen.

Als ik me niet vergis worden external instruments niet ondersteund in de Intro versie. Staat ergens op de feature comparison lijst.

Bedoelen ze daar een delay compensation op audio die binnenkomt van externe bronnen of tracks die even door wat outboard gehaald worden?

Ik heb Ableton Live lite en kan gewoon externe instrumenten aansturen en tegelijkertijd opnemen... Als je een goede geluidskaart en midiinterface heb en degelijke compu dan heb je geen latency. Zelf met mijn oude laptopje ging dat goed.

@Bikkel: Ableton lite moet waarschijnlijk nog bij veel Synthforum leden ongebruikt liggen. Deze versie werd overal uitgedeeld bij andere producten zoals bij geluidskaarten. Zal nog eens kijken of ik nog ergens een versie heb liggen, dat scheelt weer...

Excuses dat ik een paar reacties heb gemist in deze thread, maar als iemand nog een ongebruikte Ableton 8 Lite over heeft voor mij dan zou dat zeer welkom zijn.

Je kan ook Studio One Free gebruiken: http://studioone.presonus.com/free/
Doet alles wat je wilt, en is gratis...

http://studioone.presonus.com/what-are-the-versions/

Dat ziet er inderdaad heel erg goed uit :okdan:

Ik ga ook eens checken hoe BuzzTracker het tegenwoordig doet. Qua VSTi leun ik nu toch zwaar in de richting van Absynth.

@Bikkel: Ableton lite moet waarschijnlijk nog bij veel Synthforum leden ongebruikt liggen. Deze versie werd overal uitgedeeld bij andere producten zoals bij geluidskaarten. Zal nog eens kijken of ik nog ergens een versie heb liggen, dat scheelt weer...
Staat er in de OEM voorwaarden dat je die mag weggeven zonder de bijhorende hardware?
Zo nee, is het even legaal als een tripje naar de Piraatbaaj ;)

Back