DIY Modular Case

of je neemt een koffer :P
makkelijk voor op reis. Die van mij vind ik te klein, maar prima voor optredens waar je ver voor moet reizen.

Ziet er vet en vintage uit.

Als je niet zou weten dat het een modulaire synth betreft, zou je eerder denken dat het een toestel is dat tijdens WWII werd gebruikt door spionnen om inlichtingen over de vijand door te seinen.

En het is ook nog eens praktisch idee want de synth is altijd vertrekkensklaar. Koffer meepakken ... reizen ... koffer terug open en spelen maar.

Wat ben ik jaloers op mensen die handig kunnen omspringen met gereedschap.

En de kast van Demian wordt volgens mij ook een feest om naar te kijken (en luisteren).

:okdan:

Thanks guys.. :)

Oja.. En op verzoek wil ik ook wel eens een kastje of halffabrikaat voor iemand maken, deze kast reproduceren (in welke breedte dan ook) is redelijk eenvoudig omdat ik een basis-zijkantje heb nu.

Complete werkplaats aanwezig ook hier. :W

Mooie kast, en, mooi gereedschap, Festo, sjiek hoor!
Zo'n lineaal met cirkelzaag lijkt me erg handig!

Die Festo spullen zijn erg fijn inderdaad. Bij de invalzaag heb ik linealen in lengtes van 80cm tot 244cm, dat werkt lekker snel, geen gedoe met koppelen en altijd recht.

Ik ben trouwens geen Festo fetisjist, (die mensen bestaan namelijk) mijn schroeftol is van Panasonic en mijn stofzuiger van Metabo. :W

SMS303 kijkt in zijn grote kristallen bol en zegt: diverse handeltjes zullen door deze draad ontstaan :engel: *D

Hehe, zou zo maar kunnen.. :D

Ok, het was eigenlijk de bedoeling om een demontabel kastje te maken, maar dan zou ik het voorste en bovenste plankje moeten schroeven, en dat zou niet mooi zijn.
Daarom toch maar besloten om het geheel in elkaar te lijmen met lamello's.

11.jpg

Na het lijmen, plamuren met polysterplamuur en schuren de boel in de primer gezet, het heeft wel wat, dat beton-grijs.

12.jpg

Morgen kan ik gaan aflakken.. ik kan bijna niet wachten.. 8~

13.jpg

Ik heb van de onderkant trouwens 15mm afgehaald, dit om 2 redenen, ten eerste zocht ik een oplossing om dat punt waar ik te ver had doorgefreesd dicht te maken,
de andere reden is dat ik de kast voor het liggende gedeelte eigenlijk iets te hoog vond, je kan zien dat de achterkant wat dieper is dan de onderkant hoog.
Diepere modules kunnen daarom mooi bovenin, en ondiepere en modules die meer hands-on nodig hebben vooraan. :W

Hehe..

Nou, het was wel even puzzelen, ik heb het kastje vaker uit elkaar en in elkaar gezet dan de bedoeling was, :D
maar nu snap ik het helemaal.. Het 2e kastje zal echt 3x zo snel gaan als deze. 8)

Thanks!

Erg zitten dubben welke kleur ik het kasje zou gaan lakken, zat te twijfelen tussen pistache-ijs-groen en een lichte kleur oranje.

Kon op basis van de kleurenwaaier niet echt goed een voorstelling maken van hoe het pistache-groen het zou doen als kleur en heb ik maar voor oranje gekozen. Beetje heftig kleurtje wel.. :D

14.jpg

15.jpg

Morgen de rails er in zitten, daarna gaat het het zaakje mee naar huis en bouw ik de voeding en de distroboards erin.. en dan.. dan moet ik eerst nog een module zien af te krijgen..

Wat een gedoe allemaal zeg.. :D

Nog wat zwart marmer erbij, kan hij zo in een Italiaanse ijs-salon.
Ik zou er die pistache-groene er alsnog gewoon bij bouwen.

Voeding (wat ga je gebruiken?) en distroboards ga je op de witte grondplaat / achterplaat monteren?
Ik zou een schakelaar/aansluiting voor de stekker achterop maken.

@Demian Mooie kast hoor :okdan: Kleurtje is te persoonlijk ben ik bang ;)

Ik wil binnenkort ook een grotere kast voor mijn Eurorack spul maken en dacht aan deze Doepfer voeding + 4 Bus Boards:

http://www.thomann.de/nl/doepfer_a_100psu2.htm?sid=ef192fd1c08d2901ed18b6ce1e2e8bee

http://www.thomann.de/nl/doepfer_a_100_bus.htm

Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn er nog betere alternatieven? Ik zag dat 4mspedals ook nieuwe Bus boards heeft met 21 aansluitingen. Alleen nog nergens verkrijgbaar:

http://www.4mspedals.com/eurorackdistro.php

Het oranje is wel erg oranje idd, maar ik vind het ook wel lollig eigenlijk, de kleur moet een beetje enthausiasme uitstralen. Dat is wel gelukt geloof ik. :D

Ik had hem eerst ook nog wit geschilderd maar vond dat wat te saai, dat grijs was een primer, heb ook nog zitten denken aan legergroen, mint-blauw.. Achja..

Wat betreft voeding, ik heb een Meanwell t60b en vwb distroboards moet ik nog even verzinnen hoe ik die ga bevestigen, ze zullen wel vrij van de onder en achterplaat moeten hangen lijkt me?

Laatst gewijzigd:
Alleen zo vrij dat er door de bevestiging geen fysieke stress op komt te staan. Halve centimeter spacertjes of zo.

Ah ok, spacertjes, bedoel je een soort kleine busjes waar de schroef dan door heen steekt?
Die moet ik dan even opsnorren..

Voorlopig even laatste plaatje, case is klaar, nu de binnenkant maar eens gaan afbouwen, te beginnen met voeding en distroboards, en dan de rest.. :D

16.jpg

Netjes!

Idd spacerbusjes tussen achterwand en distributionboards, die boards zijn namelijk niet vlak aan de achterkant, daar worden de pootjes van de componenten namelijk gesoldeerd.

Back