DIY Modular Case

Zo'n breed rack in Euro vind ik er persoonlijk wel tof uitzien. Het enige is dat er wel wat mults nodig zijn om te voorkomen dat je allemaal hele lange patch leads nodig hebt.

Update van mijn eigen case, heb vandaag de laatste busboards aangesloten, en net ook de laatste modules die ik nu heb erin gehangen.
20130430_225504_zpsfc686db0.jpg

Da's een flinke kast idd ! :W
Reden waarom ik mijn kast wat kleiner maak is omdat hij dan wat makkeljiker te verplaatsen is.

Tof!

Je zou die achterste poot nog wat verder naar achteren kunnen doen. En misschien wat gewicht onderin leggen, staalplaatje of zo? Dat zou wel moeten voorkomen dat ie kantelt.
Wel vooral ruimte voor tamelijk ondiepe modules, heb je er nog op het programma staan van yusynth of zo? Die moet je vaak naar achteren laten steken (anders worden ze wel heel erg breed), en dan heb je toch al gauw iets van een 150mm diepte nodig.

Ik maak hem waarschijnlijk wel iets dieper inderdaad, ik ben verder voorlopig niet van plan om Yusynth modules te bouwen, maar vooral pcb's met daughterboards en kant en klare paneeltjes van muff, echt diepe modules die vallen dan gewoon (helaas) af.

Son of Klaus wil er ook nog goed uitzien!

Wie? :P

Ik weet niet of ik dit topic nu kaap, maar misschien is het toch ook wel ok om een algemeen DIY modular Case topic te hebben waar iedereen zijn timmerkunsten deelt. 8~

Vandaag wat aan het knutselen geweest, kastje wordt 1 rij hoger dan ik eerst had getekend breedte van de rails is 50cm.
De zijkantjes zijn van 22mm MDF, de profielen heb ik met schroefbouten M5x 40 door de zijkanten heen vastgeschroefd,
als de kast eenmaal klaar is plamuur ik het dicht, of stop ik er dopjes in. (of niet) :D
De rondingen die ik had getekend laat ik aan de boven en voorzijde ook weg.

Ben alleen nog niet helemaal tevreden, morgen even nieuwe zijkantjes maken. :W

attachment.php

attachment.php

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    122,1 KB · Bekeken: 77
  • 2.jpg
    2.jpg
    123 KB · Bekeken: 87
begrijp niet dat mensen zo'n mooie kast maken in mdf, mdf is geen hout: is hard karton.
als je voor zoveel geld aan moduletjes in een kastje steekt moet je op het hout toch niet bezuinigen.
overigens er is echt prachtig hout te vinden van sloop 2dehandsmeubelen. mijn kast is gemaakt van pikspin (donker soort harde den, waar ze vroeger kantoormeubelen en schoolbanken van maakten, beresterk) van een oud boekenrek.

Ik ben het met je eens dat hout mooier is, maar dit mdf had ik liggen en als je het freest en goed lakt (met een kleur, niet transparant uiteraard) ziet het er erg strak uit.

Verder ga ik niet gooien met de modular dus ik ga er van uit dat ie netjes blijft. :-)

Dank je, misschien maak ik alsnog wel houten buitenkantjes, iemand hier vlakbij heeft 20 kuub iepenhout en een vandiktebank. :D

Klopt inderdaad. Dit hout is gelukkig al 20 jaar droog, ik zal morgen eens bij hem langs gaan, kijken of ie mij wat hout wil slijten.. :mega:

Weet dat ze tegenswoordig bij de bouwmarkt best mooie timmerpanelen hebben, eiken, beuken, allemaal best aardig hoor. Of even bij een fijnhouthandel langs en een homp echt hout halen.

Maar toch een mooie case Demian! Goed idee zo, en boutkoppen zou ik niet afplakken. Kijken of je RVS exemplaren kunt vinden, erg fraai, en plamuur blijf je zien.
Zo'n horizontaal gedeelte lijkt me wel fijn, voor FSR's of zo, of een aanraaktoetsenbord, joystickie erin.

(en wat mij betreft is het geen thread jack, hoe meer zielen hoe meer vreugd)

DAMN! Demian ik dacht dat je hout bewerken had afgezworen? :P
Je kan het wel en dat scheelt :okdan:
Over een paar weken kan ik mee patsen... nee ik ben zelf niet zo handig en heb het uitbesteed ;)

Gewoon timmerpanelen....
Verbinden met deuvels...
zwart kleuren...

Attachments

• IMG_9958.jpg
    IMG_9958.jpg
    56 KB · Bekeken: 76
af en toe maak ik ook nieuwe kastjes voor mezelf... aan mn muur hangen twee rackjes van mdf en in de lak kun je dit echt wel mooi krijgen idd en al helemaal als je er even met een bovenfrees langs gaat om de hoeken af te ronden. wel eerst een grondlaag verf gebruiken en dan hoogglans lak... niks mis mee!
Ik heb ook wel eens wat dingen gemaakt van sloophout uit oude kastjes... mooi verweerd eiken. doe ik niet meer. Het resultaat was mooi hoor maar ik wil iets kunnen reproduceren... al is het maar omdat ik misschien later een tweede rack in dezelfde maat ernaast wil. Dan kies ik toch voor de optie "hardhout" van de gamma. die zijn vrij constant qua kleur en trekken niet krom. mn kist waar ik t podium mee op ga is een kist van vuren... werkt ook prima maar is niet zo mooi maar ik vind dat niet zo erg omdat ik m altijd voorop mn fiets vervoer en daar wordt geen enkel rack mooier van.

@ Sales_b: jammer dat je geen rails gebruikt hebt... t ziet er nu uit alsof je dit maar 1x kunt gebruiken

wat doet die aruiduino module in je koffertje? en wat is die witte controler?

Ik heb binnenin een houten lat gelegd waar de modules zitten op vastgeschroefd.
Waarom zou dit maar éénmalig zijn ?

Even aan een nieuw kastje begonnen, de zijkantjes van gisteren gebruikt om de maten van de gaten over te zetten op de nieuwe zijkantjes en de zaaglijnen ietsjes aangepast zodat het mooie gelijk loopt met de frontjes in de rails.

1.jpg

Schroefbouten niet verzinken is misschien inderdaad wel lollig, ik laat ze nog even uitsteken, verzinken kan altijd nog.

2.jpg

De zijkantjes moeten nog ingekort worden aan de bovenkant en voorkant, en er moet een sponning gefreesd worden voor de bodem en de achterkant zodat deze er netjes in vallen

3.jpg

Plankje klemmen om de frees langs te geleiden

4.jpg

En zo ziet het resultaat er uit
5.jpg

6.jpg

Nu de zijkantjes een sponning hebben, ingekort zijn, en een mooi rond kantje hebben kan het kastje weer in elkaar

7.jpg

Bodem maken en achterkantje, met schroefjes vast gezet zodat het er ook nog eens uit kan als dat nodig is.

8.jpg

9.jpg

Helaas 1 foutje gemaakt, links onder met de frees niet gestopt waar dat wel had gemoeten, dat word een stukje in lijmen of plamuren. (polyesterplamuur werkt daar prima voor)

10.jpg

Morgen alles opschuren en in de grondverf zetten.

Back