DIY Modular Case

Ok, kan ik de voeding ook met spacers vastzetten? Of is dat niet nodig?
Het is er een in een gesloten stalen framepje.

Btw, de kleur komt op de foto niet helemaal goed over, het is wel oranje maar veel blitser dan op de foto's, beetje 'watersport oranje' ofzo.. ik kan het echt iedereen aanraden! :W

Hehe, dank voor de reacties allemaal. :okdan:

Watersport oranje is cool.....spacers ja als je voeding warm wordt.......

Voor spacers kan je eventueel gewoon moertjes gebruiken. :eureka:

Ik wil binnenkort ook een grotere kast voor mijn Eurorack spul maken en dacht aan deze Doepfer voeding + 4 Bus Boards
Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn er nog betere alternatieven? Ik zag dat 4mspedals ook nieuwe Bus boards heeft met 21 aansluitingen. Alleen nog nergens verkrijgbaar

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar mag ik zeggen dat ik vier bus boards aan één voeding wat veel vind?
Als je het stroomverbruik goed berekent zal je zien dat je met zoveel aansluitingen gemakkelijk over het normale vermogen van een enkele PSU gaat.

Het 'standaard' alternatief voor Doepfer power is TipTop.
Ik heb zelf een mini case met uZeus en externe Ansmann PSU en een 9U case met Doepfer 2x PSU en 3x TipTop Zeus Passive. Werkt allemaal tot volle tevredenheid.
Het verschil tussen de verschillende leveranciers zit 'm in grootte, aantal aansluitingen, zekeringen, optionele 5v voorziening.

Die 4ms ziet er interessant uit, Make Noise heeft ook een eigen busboard (vrij plat en dus populair in ondiepe cases).

@ Hanz ...Ik wil 3 bus boards gaan aansluiten op 1 voeding. Volgens mij moet dat prima kunnen. De 9U doepfer case heeft standaard ook 3 busboards. Dus lijkt me toch voldoende.

A100P9_02.jpg

Uit dat spul van Tiptop kwam ik niet echt uit. Maar misschien toch even induiken.

3 busboards op 1 psu lukt misschien nog wel, maar dat ligt helemaal aan de gekozen modules.
Kwestie van uitrekenen (zowel de +12v als de -12v als evt de 5v)...

3 busboards op 1 psu lukt misschien nog wel, maar dat ligt helemaal aan de gekozen modules.
Kwestie van uitrekenen (zowel de +12v als de -12v als evt de 5v)...

Ik kan er natuurlijk altijd een voeding bijzetten. Zal even uitrekenen hoeveel het gaat trekken mijn beoogde systeem. BTW Kun je een voorbeeld noemen van modules die die 5v gebruiken?

Sorry maar Ik weet echt niks van die voedingen. Ik kan je alles vertellen hoe je modules moet gebruiken maar hoe het achter de printplaat werkt....geen idee :?

busboards maak ik trouwens ook zelf... neem een grote banenprintplaat en zaag die met een dunne cirkelzaag of electrische figuurzaag in stroken en soldeer er pinnetjes op... goedkoop en makkelijk

Voor die paar tientjes ga ik niet knutselen. Geen zin in :D Maar respect als je daar zin in hebt hoor. :okdan:

Laatst gewijzigd:
Een meanwell t60b kost je ca 30/40 euro en levert genoeg vermogen om 4 distroboards te bedienen

http://www.meanwell.com/search/T-60/T-60-spec.pdf

Check ook deze draad :

http://synthforum.nl/forums/showthread.php?t=160334&highlight=Psu

Ha....die draad had ik nog niet gezien. :okdan: Erg nuttig en veel antwoorden op mijn vragen.

ik heb 5 busboards op 1 voeding... maar wel een geschakelde voeding... dus minder last van warmte en meer power... en de voedingen van meanwell zijn goed en goedkoop

Ok ik ben overtuigd dat die Meanwells goed zijn :D Waar is dat te koop?! :kroon:

Hoe is de railnoise van die voeding?
Van die traco's die ik een jaar geleden poste heb ik er 3 onnodig gekocht :(

ik ga binnenkort twee meanwell T-60B voedingen bestellen. als er mensen zijn die ze ook willen... geef een seintje. ze kosten bij de leverancier 24,77. Voor 32,- stop ik ze in een doosje en doe ik ze voor je op de post. als je ingeschreven bent bij de kvk kun je ze ook zelf direct bestellen bij Koning en Hartman
Deze is al eerder langsgekomen:
http://www.meanwell.nl/Images/pdf/datasheets/T-60-spec.pdf

Back