Andromeda vraag

Daar staat niet hoe je bepaald welk geluid je speelt met het keyboard......er staat idd wel iets over solo,maar dan krijg je het probleem wat ik al eerder zei....( probeer maar eens )

Ik vind het namelijk erg vervelend om het ene geluid te horen,terwijl je een ander geluid aan het editen bent.....en dan specifiek het feit dat ik veel werk met modulation...en om dat correct af te stellen,zet ik het modulation wheel helemaal voluit,zodat ik weet wat de uiterste waarde is die ik instel....helaas heeft m'n masterkeyboard geen modwheel die blijft staan in de maximum positie...en de Andromeda wel....

Maar goed,we komen d'r eens wel achter hoe ik dat voorelkaar krijg.....zolang werk ik wel in een yoga-positie....;)

Re: Andromeda vraag

Origineel geplaatst door dione
Als ik in mix mode aan het werken ben...hoe selecteer ik dan welk geluid gespeeld wordt met het keyboard ???

Je kunt op twee manieren werken:

1. je zet je sequencer (Cubase, Logic etc.) op het juiste spoor en midikanaal. Dit is volgens mij het meest simpele.

Of:

2. Zet Andy aan, druk op Mix -> SB5 -> SB3 (use kbd)

Ik heb helaas geen handleiding... (en heb geen zin om een Acrobat door te scrollen)

precies hetzelfde verhaal.......:stupid ...als ik 'm op solo zet,moet ik eerst ook enable aanzetten...als ik dan weer solo uitzet,hoor ik twee geluiden doorelkaar,dus moet ik eerst weer enable uitzetten.....

en dat use kbd verhaal gaat ook niet op.....

kom op....zo'n dure bak moet zo'n simpele handeling toch ook simpel kunnen doen ? :confused:

Ik denk toch dat je het beste dit soort dingen via de sq kan doen wat pim ook al zei.

Dat is echt veel handiger en hou je ook het overzicht.

anyway.....voor zo'n dure bak vind ik de multi ( mix ) mogelijkheden errug beperkt.....in principe heb je maar gewoon 2 stereo uitgangen....

o ja? op de mijne zitten toch echt ook 16 individuele outputs, naast twee stereo paren (dry & wet) en headphones.

die mix mode is even wennen en altijd effe tricky om op te zetten maar biedt dus ook werkelijk een enorme flexibilliteit waarbij je zelf helemaal bepaalt welke toets welke stem(men) aanstuurt. Ik denk dat zelfs zgn. workstations vaak niet zal kunnen tippen aan wat de A6 op dit punt biedt.

Maar het is een lastig en tijdrovend klusje dat de nodige precisie en denkwerk vereist en dan nog werkt niet altijd alles zoals je zou verwachten. Het gedrag van sequences & arpeggio's in mix mode bijvoorbeeld of het mengen van Poly en Mono patches.

Helaas is complexiteit de prijs die je betaalt voor zo'n enorme flexibiliteit, net zoals bijv. met software pakketten.
ALs ik ooit nog eens wat tijd heb (na mijn pensioen misschien?) zal ik wel eens een programma maken dat het indelen van die mix setups d.m.v. een virtueel toetsenbord op het PC scherm makkelijker maakt. Dat zou al een boel schelen IMO

kom op....zo'n dure bak moet zo'n simpele handeling toch ook simpel kunnen doen ? :confused:

Zo'n dure bak met zo'n slechte GM bank... Schande! :D

Als het niet gaat zoals het moet - dan moet het maar zoals het gaat!

ach ja.....ik kom d'r wel uit.....het zou alleen makkelijker zijn als de part waarop ie staat ook het part is wat door het keyboard wordt gespeeld...

maar ik ben er nog steeds heeeeeel errug blij mee hoor...8) :halleluja

ik weet wel dat ik heel snel een pcmciafbi-card er bij ga halen.....127 programs gaan zo vol...( Ja Faab,met midi gaat het ook,maar ik hou van geluiden zappen....:D.....en als ik nog es ergens kom waar ze ook zo'n ding hebben,kan ik m'n eigen geluiden meenemen...)

weet iemand wat dat kost ? ( dat weet meneer Pim van NM vast wel...)

weet iemand wat dat kost ? ( dat weet meneer Pim van NM vast wel...)

Zo'n kaartje wil ik ook wel hebben en by the way pim u rule:halleluja
Jij en rob papen hebben echt een fantastische job gedaan met de sounds mag ook wel eens gezegd worden.:)

OK ik doe het zo:

zet van alle geluidenin de mix mode : Keyboard enable off
Control keyboard off

selecteer dan het geluid dat je wil horen en zet de: Control Keyboard op ON van dit geluid

yep....dat is de manier die eerder ook beschreven werd.....als je dan een ander geluid wilt horen moet je eerst het eerste geluid weer off zetten,anders hoor je twee geluiden tegelijk...;)

maar ja...misschien een leuk idee voor een nieuwe OS versie : met 1 knop regelen welk geluid het keyboard speelt...

en dan mogen ze ook meteen de andere uitgangen in het multi-menu onder de outputs zetten....

Origineel geplaatst door faab
Zo'n kaartje wil ik ook wel hebben en by the way pim u rule:halleluja
Jij en rob papen hebben echt een fantastische job gedaan met de sounds mag ook wel eens gezegd worden.:)

Nou leuk dat je dat zegt... Maar ik heb over erkenning niets te klagen hoor!

Ik zal morgen even kijken of wij die kaartjes nog hebben. Wist je dat je ook de RAM banken kunt overschrijven? Je kunt een volledige User bank naar een RAM bank kopiëren. Zo heb je 3 x 128 User prg's... :halleluja

Origineel geplaatst door Pim
Nou leuk dat je dat zegt... Maar ik heb over erkenning niets te klagen hoor!

Ik zal morgen even kijken of wij die kaartjes nog hebben. Wist je dat je ook de RAM banken kunt overschrijven? Je kunt een volledige User bank naar een RAM bank kopiëren. Zo heb je 3 x 128 User prg's... :halleluja

Maar kun je die user programs ( die je naar Preset hebt gekopiëerd ) later dan weer overschrijven op diezelfde plaats ?

Ik werk met dat programmatje van Mark Strijbos om volledige userbanks, presetbanks (sysex data) etc. op m'n computer te saven. Dat is echt superhandig! Vooral om alles te backuppen.

Dat van die presetbanks overschrijven met userbanks vind ik toch niet echt handig, je blijft met geluiden zitten die je niet direct kunt editen en saven. Ik had liever 2 userbanks gehad en één preset.

Zo'n PCMCIA kaart is alleszins de oplosiing. Als iemand ze hier voor een mooie prijs kan aanbieden ben ik ook wel geïnteresseerd ;)

Maar kun je die user programs ( die je naar Preset hebt gekopiëerd ) later dan weer overschrijven op diezelfde plaats ?

Nee. RAM blijft RAM. Je kunt dus alléén een hele bank overzetten.

Dus wat moet je doen:
- gooi alles uit de user bank wat je niet goed vind
- maak een compilatie van je favoriete RAM programs in de vrijgekomen programs in de user bank
- kopieer de user bank naar RAM 1
- programmeer je eigen sounds in de user bank totdat hij vol is
- kopieer de user bank naar RAM 2
- programmeer je eigen sounds in de user bank totdat hij vol is
- koop nog een Andromeda omdat je banks vol zijn
- begin opnieuw

Origineel geplaatst door Pim
Nee. RAM blijft RAM. Je kunt dus alléén een hele bank overzetten.

Dus wat moet je doen:

- koop nog een Andromeda omdat je banks vol zijn

Ik ben al aan het sparen.....

ha...

:D

Ik werk met dat programmatje van Mark Strijbos om volledige userbanks, presetbanks (sysex data) etc. op m'n computer te saven. Dat is echt superhandig!
dank voor de plug, Toon !

Zo'n PCMCIA kaart is alleszins de oplosiing. Als iemand ze hier voor een mooie prijs kan aanbieden ben ik ook wel geïnteresseerd

die eerder genoemde site http://www.timasci.com is de allergoedkoopste kwa prijs maar vooral kwa verzendkosten. ik geloof dat ik iets van 3 dollar betaald heb en het ding lag binnen 48 uur in de bus. Andere USA sites wilden bedragen tot aan 50 dollar verzendkosten voor 1 zo'n kaart. ja doewie !

6

6

ik heb er ook een

nog een andromeda vraag:

kan je z'n sequencer vrij laten lopen zonder een toets moeten ingedrukt te houden (of er domweg een gewichtje op te zetten)
ik heb me al onozel gezocht in het handboek en op dit forum, kom er niet uit.
toch wel belachelijk dat dit niet zou kunnen?

Back