dubtechno ala rhythm & sound

Ik heb mijn audio via live 9 door mijn topaz gehaald en spl kultube compressor met buizen.
Ik heb nu meer ruis door mijn tafel dan met mijn mackie, ruis is eigenlijk weer een aparte discussie :)
Heb een paar opnames gemaakt en vond deze de beste ondanks dat ik er in kan komen dat het ietswat eentoning klinkt, is ook als je naar dubs luistert vaak zo .
Al met al vind ik het een redelijk geslaagde poging tot dubby iets :)
Appreciate all the comments :)

Groovy!!!

Typisch Devon Miles. Ik kende de genre "rhythm and sound" niet, dit lijkt me duidelijk.

Más de esto, señor, por favor!

Heerlijk voor lange autoritten :okdan:

Ook in mijn auto draait deze nog altijd geregeld. Als de diesel thuis uitgaat hoor ik pas hoe mooi en hoe diep die bas is. Toch een keer een Prius?

Trouwens, als je op onderzoek uitgaat: check vooral de plaat met Tikiman. Geweldig!

Ot: goeie track, maar mij stoort die gitaar juist...

Ik ken verder al het werk van R&S, heb ook een paar vinyls. Die versions zijn idd tof maar het album zelf vind ik nog veel gruwelijker. Verder natuurlijk Scion, maurizio etc grote mannen zijn dat die veeeeel over sub weten. Had mijn tattoo een keer laten zien aan Scion, die dj pete ging echt brullen haha lachen was dat

Al lang een enorme fan van Basic Channel, Maurizio, Rhythm and Sound etc.

Erg mooie productie !

Gitaar is vet, maar.... mag best een paar keer een maat of 16 eruit droppen, ik vind hem best wel storend worden en zou graag de rest van de track centraler hebben. Nog dikkere sub en een bak met bijgeluiden en ruis d'rbij ... :verkoght:

Ja snap ik dat dat de track wat ruimte zou geven om evt met wat andere elementen te spelen, een bak gesidechainde ruis bv of de delays wat uitsmeren. Ik vind de track al best laag en subby al kan de bassline mssn nog iets dikker. Er zijn zeker nog wat verbeterpunten hier en daar. Ik zal de korg echo nogeens aanwenden met kleine chords of ruissounds

ik ga eens zoeken naar wat obscure vocals en wat variatie, kan zeker wat met alle input mensen

Ik zal nog even zoeken naar dat graadje vuiger

Vind het juist al redelijk vuig. Volgens mij is de R&S sound juist ook de combinatie van EN vuig EN helderheid. Echt superproductietechnisch werk.

Zit trouwens nou ook naar wat R&S dingetjes te luisteren, wat voor BD's gebruiken ze nou eigenlijk. Volgens mij toch gewoon een 808 met een LP eroverheen?

soms zijn het gewoon drukkende sounds, bij sommige tracks lijkt het gewoon alsof je helemaal geen bassdrum hoort maar een bonk sub, maar idd met filters, nieteens per definitie een 808. ik weet dat maurizio en mark ernestus hun 909's lieten modificeren door de man van jomox om zo meer sub of decay te krijgen

Ik ben nu dit weer aan het luisteren, wat een lekkere sound man! Met twee of drie nummers meer van deze zou je zeker een EP kunnen uitbrengen, dikke bas en niet te veel subbass... :)

Back