alesis ion

denk dat de k-station/ks4 de directe concurent van de ion is....

demo's klinken niet slecht eerlijk = eerlijk!

Origineel geplaatst door endonyx

En die zijn inmiddels beduidend goedkoper.

En nu ik deze duidelijkere foto avn de Ion zie vind ik hem ook niet echt mooi meer, eerder cheap. Maar ja... das smaak natuurlijk. Misschien als ik hem in levende lijve zie dat ik dan weer bij draai.

Ik vind wel dat een prijs van 1295 euro in geen verhouding staat tot de prijs in de US, 799 dollar....

Grtz,
Jeroen

tering...laat me raden: alesis is een amerikaans bedrijf ;)
dat wordt weer flink wat internet-handel haha....

maarre..die filter types: kan je heel goed de verschillen horen, of is het heel subtiel allemaal?

Tsja het ding is gewoon oer en oerlelijk. Aleen al die plastieken zijkantjes is te erg voor woorden. En in het echt ziet hij er gewoon ook zo lelijk uit (vind ik dan).

Als het het nog wat hadden willen laten lijken dan hadden ze gewoon houten zijkantjes moeten gebruiken, dan maar 50€ duurder. ;)

En qua prijzen. Die 1295 is de adviesprijs dus hij komt lager uit meestal. En als je BTW+tax+shipping bij moet betalen dan kom je ook al aardig richting het andere bedrag. Maar dan scheelt het nog steeds 100 a 150€.

Origineel geplaatst door fuse
Tsja het ding is gewoon oer en oerlelijk.

Ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen het uiterlijk van een synth doorslaggevend is... Voor mij is maar één ding belangrijk: sound.

Origineel geplaatst door olafmol

maarre..die filter types: kan je heel goed de verschillen horen, of is het heel subtiel allemaal?

Zet een Moog naast een Arp en je hoort het verschil heel duidelijk. 't Zelfde met Ion. Die filters zijn lekkurrr!

Origineel geplaatst door Pim
Ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen het uiterlijk van een synth doorslaggevend is... Voor mij is maar één ding belangrijk: sound.

Klopt, alleen voor dat geld mag ik toch ook wel een beetje behuizing verwachten. Dit doet op de foto al cheap aan, dus ben bang dat het apparaat qua degelijkheid niet echt uit blinkt.

Origineel geplaatst door Mike-E
Dit doet op de foto al cheap aan, dus ben bang dat het apparaat qua degelijkheid niet echt uit blinkt.

Dat kun je nooit via een foto beoordelen. Hij is juist erg degelijk gebouwd! Potmeters zitten niet alleen op de printplaat gemonteerd maar ook aan de behuizing. De kast is van metaal.

Hij voelt degelijker aan dan bijvoorbeeld mijn Jupiter 6. (die in zeer goede staat verkeert) Uiteindelijk denk ik dat weinig mensen 'm niet mooi vinden. Deze synth is misschien niet zo fotogeniek als ik dacht... :D

Origineel geplaatst door Pim
Dat kun je nooit via een foto beoordelen. Hij is juist erg degelijk gebouwd! Potmeters zitten niet alleen op de printplaat gemonteerd maar ook aan de behuizing. De kast is van metaal.

Hij voelt degelijker aan dan bijvoorbeeld mijn Jupiter 6. (die in zeer goede staat verkeert) Uiteindelijk denk ik dat weinig mensen 'm niet mooi vinden. Deze synth is misschien niet zo fotogeniek als ik dacht... :D

ik vind de ion nog wel meevallen, maar imho heeft alesis een paar designers in dienst die een heeeele vreemde smaak hebben....ik vind bv de andromeda ook FOEILELLUK..... doet me altijd denken aan zo'n ge-airbrushede truck..... ;)

lijken die filter-modellen ook een beetje op het origineel?

Olaf

Ik persoonlijk vindt het design van de Ion echt heel erg mooi, alleen die zijkantjes hadden ze van Plexiglas moeten maken dan was het echt afgeweest. Maar qua design:halleluja :halleluja

Synthfreak

Als ik 'm zo zie, op de foto's, vind ik het geen mooie synth.

Maarja, foto's zijn erg bedriegelijk.

De sound? Klinkt heel veelzijdig. Leuk :) Vintage Demo is vetttt :)
Wat me opviel in 't demo MP3tje van Pim: Op 2:45 komt er een filterend geluidje voorbij, dan hoor ik harde clipping. Komt dat door de opname, of kwam dat zo uit de synth? Want das niet echt lekker...

Bij www.synthplanet.com kost ie 992.60 euro inclusief btw en verzenden enz. Bijna 200 euro goedkoper dan bij feedback.

Origineel geplaatst door GREENSKiN

Wat me opviel in 't demo MP3tje van Pim: Op 2:45 komt er een filterend geluidje voorbij, dan hoor ik harde clipping. Komt dat door de opname, of kwam dat zo uit de synth? Want das niet echt lekker...

MP3 conversie... :stupid

Laat maar...

Laat maar...

Origineel geplaatst door endonyx

Ik vind de demo Mp3'tjes op die Ion-site botweg teleurstellend.

Voor mij klinkt dat 'ding' als de zoveelste futlooze heruitgave van hetgeen we intussen al jaren kennen.

Ik vind de oa de K-station dan ook op vele gebieden frisser klinken, hoewel de K-station evenmin iets nieuws onder de zon is !

Die Ion - de naam is wel goed gevonden - is de zoveelste VA synth in een 'design' jasje...

Het enige revolutionaire apparaat waar men (sinds de Axcel Resynthesizer uit 1984) de laatste tijd is mee komen aanzetten is de Hartman Neuron.

Herberekening van spectrale gegevens. Ook niet helemaal nieuw dus, maar wel vrij on-ontgonnen technologie.

Dus: voor het geld dat de Ion kost lijkt het mij verstandiger een multi I/O soundcard te kopen en een aantal goede plugs te gebruiken.

Re: Laat maar...

Re: Laat maar...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Het enige revolutionaire apparaat waar men (sinds de Axcel Resynthesizer uit 1984) de laatste tijd is mee komen aanzetten is de Hartman Neuron.
Dus het enige revolutionaire apparaat vind jij een moderne versie van een apparaat uit 1984? Dat klopt niet. Het enige revolutionaire aan de Hartman is volgens mij zijn prijs / kwaliteit verhouding.

Maar goed. Ik wil de Ion wel een keertje echt horen en dan zie ik wel.

Waarom zou elke nieuwe synth die uitkomt revolutionair moeten zijn?
Maakt het hem per definitie oninteressant als hij niet revolutionair is?

Wij rijden ook al 100 jaar in dezelfde soort auto's rond. Conceptueel erg weinig veranderd.
Alleen de buitenkant ziet er wat flitsender uit maar dan hebbie het ook gehad.

En die Neuron is maar ook een PC met een flashy buitenkant. ;)

En ik verwacht ieder moment een freeware versie wat hier op lijkt van een of andere wiskunde student die het voor de lol maar gratis als VSTi op z'n homesite heeft gezet. :D

Guys, het gaat om hoe hij in het echt klinkt en werkt, niet hoe hij eruit ziet! Want zeg nou zelf, de Andromeda ziet eruit als een speelgoed keyboard, maar hij klinkt als een tierelier..
En dan nog vind ik de Ion echt zo lelijk niet, sommige analoge vintage synths vind ik er 10x lelijker uitzien.
En stevig zal ie wel zijn, als Pim zegt dat de pots aan de metalen bovekant vastzitten.

Arv

Origineel geplaatst door fuse
En ik verwacht ieder moment een freeware versie wat hier op lijkt van een of andere wiskunde student die het voor de lol maar gratis als VSTi op z'n homesite heeft gezet. :D

..en dat klinkt dan (zoals altijd) totaal niet als het orgineel.. :D

Back