Verschil VP-7/VP-770/VP-550

renepela

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar iets waarmee ik mooie koortjes kan maken en ik was zeer onder de indruk van de Roland VP-550 die inmiddels opgevolgd is door de VP-770.
Ik zag echter dat er ook een flink goedkopere module versie bestaat. De VP-7.

Wat me echter totaal niet duidelijk is, zijn de onderlinge verschillen.
Ik snap dat de VP-7 geen toetsenbord heeft, maar het prijsverschil met de VP-770 is te groot om dat als enige verschil aan te merken.

Kan iemand me vertellen wat ik met een VP-770/VP-550 wel kan en met een VP-7 niet?

volgends mij zit er ook een synth in die keyboards..
als in string-geluiden en dat soort meuk.. en die zitten niet in de vp7..
tenminste, die vind ik niet terug op de roland-site.

VP-770 heeft meer mogelijkheden (modellen) en betere klank dan 550. VP-7 heeft slechts een beperkt aantal modellen en minder instelmogelijkheden, ook geen begeleidingsklanken.

Wees wel kritisch voor je tot aankoop overgaat; ik vind de koren vaak wat blikkerig klinken.

Op Youtube staan goede demo's en dan weet je ook gelijk de verschillen. De VP-7 heeft veel beperkingen, maar kan precies genoeg bieden als je niet meer zoekt dan alleen koortjes.

Op youtube staan een aantal filmjes van Jordan Rudess die zowel de VP550 als de VP770 gebruikt. Typ maar eens in, in google:
youtube jordan rudess Roland VP550
youtube jordan rudess Roland VP770

Die VP550 demo is waanzinnig en die kende ik al. Ik hoopte dat dit met de VP7 ook zou kunnen, maar inmiddels heb ik er eentje kunnen uitproberen en dat valt toch wel tegen. Weinig presets voor de koren. Die gospel preset zit er bijvoorbeeld al niet in.
Toch maar even doorzoeken voor een 550 of 770. Verschillen tussen de 550 en 770 zijn in ieder geval op het gehoor niet zo groot.

Back