25 jaar house muziek in de 3fm freaknacht

Plastic Dreams is niet van mid/laat jaren 90 hoor, is van begin jaren 90. Maargoed, wat ik er vrijdag van gehoord was voornamelijk muziek op de achtergrond en veel geouwehoer met bellers. Dat kan natuurlijk veel beter.

Prodigy Charly 1991 Classic
Plastic Dreams 1993 Op ´t randje
Born Slippy 1995 Geen classic

Tja, of Fristi house, zo ongeveer iets wat jij maakt :D
We gaan er verder geen item van maken, maar ik vind het veels te kort door de bocht
GB uberhaupt te jong om mee te kunnen praten vind ik plausibeler

3FM moet weer Hilversum 3 worden en Debiel Geelen moet gefuseerd worden met Mathijs van Blijelulkerk en verbrand worden zodat we er vanaf zijn.

En een classic is niet persee iets wat voor een bepaald jaartal gemaakt is. De drie hierboven zijn alle drie classics, en vooral omdat ze tekenend zijn geweest voor het geluid van toen. Iedereen kent die plaatjes. House is tegenwoordig ook popmuziek, en dat begon rond die tijd. Ik draai al jaren op de house classics avond in Doornroosje op tweede kerstdag. Het publiek maakt de classic. Return Of The Jaguar van Rolando en Sell out Mad "Sony" Mike is er ook een, dat is wel 1996 geloof ik. Dat is wel al 17 jaar geleden. Born Slippy is ook een classic. Zelfs Everything But The Girl is een classic. Het gaat er niet om wat wij als zogenaamde elektronica kenners keuren als classic, het gaat om het publiek.

Green Velvet met La La Land is een plaatje uit 2002, voor velen is dit een classic, en ik ben het er mee eens.

Ik wil nou niet teveel deze nummers gaan analiseren ofzo, maar toch. Plastic Dreams, ik wist niet wat ik meemaakte toen in 1993! Werkelijk uniek (nog steeds trouwens), de drums lekker laten lopen en dan improvisatie ten top in de melodie. Je hoort hem werkelijk spelen, geen sequencer maar gewoon lekker live. Born Slippy in combinatie met de tv-clip is niet meer weg te denken uit de geschiedenis van house. Maar met Charly heb ik helemaal niets. 1. the Prodigy heeft veel uniekere tracks gemaakt en 2. ik ga meteen naar de Human Resource met Dominator toe vanwege de hoover, dat is een classic! (maar ik ben een hardcore fan, dat speelt ook mee.)

3FM moet weer Hilversum 3 worden en Debiel Geelen moet gefuseerd worden met Mathijs van Blijelulkerk en verbrand worden zodat we er vanaf zijn.

alle publieke omroep zakkenvullers van ons belastinggeld moeten "weg"

Ha ha, ik moet ook wat vaker naar de kapper toe inderdaad. Maar als ik naar een feest ga, dan is het... eraf met die twee zijkantjes!

En een classic is niet persee iets wat voor een bepaald jaartal gemaakt is..

Ben ik met je eens, maar mijn definitie van classics is dus de oude chicage, new york, detroit dingen. Niet exclusief, de hierboven genoemde plaatjes vind ik er ook wel onder vallen (born slippy omdat het in feite een crossover plaatje is, heeft veel publiek richting dance (juk) getrokken).

Ik zei het alleen maar omdat ik zonder al te luisteren al weet dat zo'n show van giel beelen al bij voorbaat fail is en de nadruk ALLEEN op de born slippies ligt.

Maar chiel is toch ook veel te jong? Met z'n foute che guevara petje en nep nerdy "kijk mij eens Skrillex zijn" bril op z'n kutkop..... Die gozer symboliseert voor mij alles van de rooie bastion radio, wat een arrogante LUL is dat zeg

Maar chiel is toch ook veel te jong? Met z'n foute che guevara petje en nep nerdy "kijk mij eens Skrillex zijn" bril op z'n kutkop..... Die gozer symboliseert voor mij alles van de rooie bastion radio, wat een arrogante LUL is dat zeg

en op onze kosten een paar ton per jaar verdienen :duivels:

MTV vroerger met die zaterdagnacht was trouwens wel tof. Trippy clips, fluke atom bomb etc, en die xmas mixes.

Xmix zker :P

Mijn persoonlijke favoriet:

Er zijn 8 oid gemaakt, vond ik toen ( en nu nog steeds ) te gek!

Paar jaar gelee liep die giel-debiel nog te roepen dat ie niks van house/dance moest hebben en dat gitaarmuziek de shit is, of was eigelijk, maar ja zijn baas denkt er anders over dus nou moet ie meedoen natuulk....

Of toen 'urban' in was onder de jeugd. Nu is dance weer wat hotter en vaart hij een beetje die kant op.

Back