ARP 2600 Replica

Volgens de FAQs (einde pagina:

Q, What will the price be?

A, The exact price is not set yet. It will be announced on this site during August. But expect the build (I.e. this kit + components) to cost $1000 without the case.

Da's dus alleen kit en componenten he. Dan moet ie nog wel door je zelf of iemand anders in elkaar geplakt worden.

Wat de prijs ook is, die is altijd redelijker dan wat een 2600 tegenwoordig doet.

Echt, geweldig idee en zwaar onder de indruk van de YT filmpjes.

Ik volg dit nu zo een tijdje en ben om, het lijkt mij de meest reële kans om zoiets in huis te kunnen halen.
Verder ben ik een leek op soldeer gebied en hoop dan ook dat er iemand is die zijn handen nog niet vol heeft aan al de andere nog te solderen ARP replica's :)

Er komen wel ongelofelijk veel vette DIY projecten voorbij laatste tijd.. 8~

Vind het wel leuk om te leren, maar zoals helaas met veel dingen die ik leuk vind(fotografie, binnenhuisachitectuur) gaat dat wat lastiger.
Ik ben namelijk kleurenblind :( en dat werk niet echt in je voordeel.
Heb wel eens een kabel gesoldeerd, maar dit is toch wel even wat anders.

Volgens mij is kleurenblind zijn een overkomelijk probleem in het geval van solderen.
Weerstanden zijn de enige veel voorkomende onderdelen die kleurcodering gebruiken. Als je ze besteld krijg je ze netjes aangeleverd in aparte zakjes met de waarde erop. Veel mensen meten ze ook nog na voordat ze ze erin solderen. Het is wel even extra opletten, een vergissing zou je er idd niet makkelijk uitpikken.
Ik heb ook wel eens weerstanden gezien met de waarde erop geprint ipv kleurcodering

Maar ik zou niet beginnen met een TTWH ;)

Vind het wel leuk om te leren, maar zoals helaas met veel dingen die ik leuk vind(fotografie, binnenhuisachitectuur) gaat dat wat lastiger.
Ik ben namelijk kleurenblind :( en dat werk niet echt in je voordeel.
Heb wel eens een kabel gesoldeerd, maar dit is toch wel even wat anders.

Ik ben kleurenblind en ik doe aan fotografie, binnenhuisarchitectuur en solderen. Weerstanden aflezen is een beetje de hel en je moet bij mij niet afkomen met namen van bijkleuren, maar verder lukt dat wel.

Bij fotografie is het zo dat wat er voor mij mooi uitziet, voor anderen meestal ook wel mooi is. Bij inrichting weet ik in welke verfreeksen ik kan kiezen zodat er geen extreme kleuren of botsende kleuren uitkomen.

Het is wel zo dat ik kleurenblind ben op bijkleuren, niet dat ik alles zwart-wit zie ofzo.

+1

Bovendien heb ik wel eens weerstanden aan mijn vrouw laten zien, om te lezen, en die is echt niet kleurenblind (en kliert mij er regelmatig mee dat ik dat wel ben), die kwam er ook niet uit.
Ik zeg, multimeter!

Bij mij is het inderdaad ook niet zo dat ik de kleuren niet zie, ik weet alleen niet wat wat is.

Maar daarbij blijft, zoals hierboven ook al vermeld, dat de TTSH allesbehalve een beginnersproject is. Ik heb al honderden printen bestuukt en gesoldeerd, en ik kan niet wachten om aan de TTSH te beginnen, maar als ik de plaatjes van dat PCB zie krijg ik toch al wel een beetje klotsende oksels en trillende neusvleugels, wat een f*cking huge ding zeg.

Magistraal project dit, en hij doet het allemaal in redelijk korte tijd, hij blijft er koel onder, maar het is toch best een puist werk die hij verzet (en wat nog op hem af gaat komen, als je de reacties allemaal ziet!).

Back