ARP 2600 Replica

Bij de weg, ik zag deze niet in de fixes op de docs, maar deze 470 ohm weerstand tussen volume links en noise gaat standaard naar de verkeerde ground. Er zit wel wel al een gaatje voor de juiste plaatsing, dus je zet hem zo om.

(maar de build docs zijn sowieso voor een andere versie van de print)

Attachments

• r470.jpg
    r470.jpg
    80,1 KB · Bekeken: 69
:) Mijn pcb's etc zijn gisteren aangekomen, 'kan beginnen 8)

Bij de weg, ik zag deze niet in de fixes op de docs, maar deze 470 ohm weerstand tussen volume links en noise gaat standaard naar de verkeerde ground. Er zit wel wel al een gaatje voor de juiste plaatsing, dus je zet hem zo om.

(maar de build docs zijn sowieso voor een andere versie van de print)

Thx :biertje: Ik hou het in de gaten als ik zover ben

Door een andere wijziging in de build zijn die grounds wel verbonden inmiddels, maar dat is vóór de dc converter, en aangezien de leds daarmee gevoed worden leek het mij in ieder geval beter dat ze ook aan die kant aan de ground zouden zitten.

Na opbouw van de switcher PSU kwam ik erachter dat de polariteit omgedraaid is !!
Net even op de build page gekeken, staat daar ook aangegeven blijkbaar.

Een kleinigheidje hou je altijd :D

Yep en de makkelijkste oplossing is één bead boven en eentje onderop de pcb.

Ik had het wel gezien, maar later in een onbewaakt ogenblijk alsnog ergens een voedingsconnector verkeerd om. Gelukkig is het circuit jaren '70 degelijkheid :D

Gouden draadje dit, even aan denken dat ik deze goed doorlees als ik aan mijn ttsh ga beginnen.:okdan:

Zo mijn pcb zit in elkaar 8) Nog wat draadjes en kastje bouwen en we zijn er.

Ongeveer 40 uur :o: inclusief transistor matching, 'k weet het kan sneller maar ik doe op mn gemak en kontroleer veel componenten met de DMM of LCR meter terwijl ik bezig ben.

Had 1 slechte 3046 voor de rest waren de testen tijdens de bouw gelijk een suc6

Zwarte soldermask is Kut, geef mij maar groen, 't ziet er niet zo sexy uit maar je kan tenminste de traces duidelijk zien en het spiegelt het licht niet zoals dat zwart.

bang dat ze hem kopieren (wat toch zal gebeuren).

zwarte pcb's schuur ik gewoon af,daarna gaan ze de vuilbak in

Een beetje zwarte soldermask zal een cloner toch niet tegenhouden hé.... dat zal de cloner van de arp2600 ook wel kunnen verzinnen. :L

Het ziet er gewoon mooier uit dat zwart, mooier dan groen in ieder geval 8)

voor de rest is het irritant voor de bouwer :r

het heeft een look idd,dat wel

je kan ook rood, blauw of wit hebben

nou tegenhouden niet maar het is echt wel moeilijker wat betreft snelheid/concentratie,scannen heeft geen zin en fotos moet je er 20 nemen ipv 1

gewoon afschuren dus :D

Gisteren bericht gehad dat de opstart van het versturen van de cases nog een week of twee gaat duren.
Ik heb er zin in, kan ik gelijk met een nieuwe release beginnen.

Gisteren bericht gehad dat de opstart van het versturen van de cases nog een week of twee gaat duren.
Ik heb er zin in, kan ik gelijk met een nieuwe release beginnen.

Dan heb jij spullen die nieuw gemaakt zijn omdat de oude beschadigd waren 8)

Hou maar rekening met enkele dagen bouw werk, de pcb is groter voor je neus dan op foto 8D

Ik had één van de 1000+ onderdelen 1tje niet in huis ;{ een elco van 100nF, zo'n rare maat hebben we niet in de onderdeeltjes schuifjes liggen. 'k wacht nu op de postbode met mn elcotje...

Back