clock gesyncte lfo

ook mezelf maar mee op de lijst gezet, hopelijk past deze netjes naast de 909 BD ridrum in mijn Doepfer mini kastje...

Besteld via de site!

ben benieuwd wat ik er als zeer onervaren persoon (lees ik heb geen ervaring met synths behalve luisteren) allemaal mee ga kunnen!

Cheers
JAn

Ziet er netjes uit zeg! Ik wacht met spanning op het paypal verzoek...

91 TTLFO modules in de bestelling... ik zet er even een stop op om me te kunnen focussen op mn nieuwe module.. de sample slicer!

de bestelde modules gaan allemaal de komende tijd op de post maar neem dus even geen nieuwe preorders meer aan.

First! :)

TTLFO.jpg

Morgen testen.

de trigger inputs verwacht gewoon standaard triggerpulses... niks raars iig... zit de transistor op zn plek?
gaat het ledje wel branden als je op de tap drukt? deze brandt alleen als ie een clock pulse of tap krijgt

De tap is technisch heel simpel.. normaal gaat er 5V door dat baantje en als ie 0V is dan gaat ie wachten tot de volgende keer dat ie van 5V naar 0V gaat. de transistor laat alleen stroom door naar de emitter als ie stroom op de base krijgt en dan wordt t dus ook 0V. De tap knop zou t dus ook moeten doen zonder de transistor maar dan werkt alleen de clock input niet... maar zit even te denken als je de transistor omdraait of dat nog kan betekenen dat ie constant grounded is.

hou me op de hoogte want bouwervaringen van anderen is voor mij belangrijk om te evalueren!
ik bouw ze nu met 10 tegelijk en dan raak je denk ik een beetje blind voor dingen waar anderen tegenaan kunnen lopen die er maar 1 bouwen

Back