Nord WAVE vs Nord LEAD

Wout en Marco...dank! Ik zal verder kijken naar een Electro of een Stage op de 2dehands markt ;-)

Groet,

Ron

Vraag me af waarom er geen WAVE 2 is uitgekomen?Hoe meer ik op you tube deze synth hoor,hoe meer ik denk,deze synth is iets voor mij.Vooral de vintage digitals collection en de fairlight samples doen we snoepen van deze synth.
Er zijn wat downloads libraries op de Nord websites.Maar de opslag capaciteiten zijn echt ouderwets geworden,tuurlijk kun je je computer gebruiken.
En waarom 49 en geen 61 bij nord altijd?Er zijn er toch die een beetje kunnen spelen,die wat meer ruimte willen!Kan toch niet zoveel meer kosten voor 12 toetsen meer!

wat een rare oude draad.

het heeft 4 jaar geduurd, maar ik heb sinds een paar weken voor het eerst een nord wave.

had ik veel eerder moeten aanschaffen. gewoon een heel behoorlijke synth die wat mij betreft neit onderdoet voor de NL1 en met de samples (ik heb er gewoon een selectie van de clavia site ingepropt. ben gek op mellotron, chamberlin sounds bijvoorbeeld) is het echt een heel veelzijdig apparaat.

een aanrader, wat mij betreft.

wave

wave

toch goed om dit topic levend te houden
want het doet mij nu ook weer een lampje branden om ook eens naar een Wave uit te kijken.
ben eigenlijk een Roland fan maar het is eens goed om wat anders te proberen ;-)

Het leek mij ook altijd een interessante synth, heb een Nord lead 3 en z'n FM vind ik erg gaaf klinken en heeft snel freaky resultaten. De wave springt er ook uit door het anders te doen, heb er nooit een onder de vingers gehad maar ik lust er ook wel 1 ooit.

vandaag weer even achter gezeten en ik vind m steeds leuker, zeker ook als synth

Leo, wanneer je nog ' Ka-boinkie Bonkie' nodig mocht hebben kun je deze set downloaden :)

nord-sample-library-2.0-red.png

http://www.nordkeyboards.com/sound-...e/tuned-percdrums/roland-kuit-old-skool-drums

dankjewel, klinkt erg goed.

dat is trouwens mijn enige puntje van kritiek op de nord wave. ik ben nog niet verder gekomen dan de nord sample library en heb alleen de samples geselecteerd die ik echt fijn vind, maar hij zit dus al wel propvol.

Back