Diabolical Devices

Ik heb een TR 727 die door hen gemod is. Wat dat heeft gekost heb ik geen idee van, maar het is een fantastische machine geworden. Je kan hem switchen tussen standaard 727 en 707 (2 voor de prijs van 1 :P), alle instrumenten kunnen getuned worden en er zit nog een hoop schakelaars bij die echte circuitbends tevoorschijn halen en het boeltje heerlijk ranzig laten klinken. Er is ook nog een externe patchbay met banaanstekkers die de boel nog eens extra verneuken. Heerlijk apparaat, al een paar keer willen verkopen maar elke keer weer uit de verkoop gehaald.

Ik heb een TR 727 die door hen gemod is. Wat dat heeft gekost heb ik geen idee van, maar het is een fantastische machine geworden. Je kan hem switchen tussen standaard 727 en 707 (2 voor de prijs van 1 :P), alle instrumenten kunnen getuned worden en er zit nog een hoop schakelaars bij die echte circuitbends tevoorschijn halen en het boeltje heerlijk ranzig laten klinken. Er is ook nog een externe patchbay met banaanstekkers die de boel nog eens extra verneuken. Heerlijk apparaat, al een paar keer willen verkopen maar elke keer weer uit de verkoop gehaald.

Haha :D
Het switchen tussen een 727 en 707 hoe gaat dat in zijn werking? En is dat echt juist hetzelfde als een 707? Dat zou echt fantastisch zijn. :)
Heb ze een tijdje geleden al een email gestuurd maar ik heb geen antwoord gekregen.. Zal eens een nieuwe moeten sturen..
Heb je toevallig een linkje naar werk waarbij je jouw 727 gebruikt? Op youtube is het meestal met camera opgenomen en is het geluid dus niet echt geweldig..
Alvast bedankt !

ik een 707 door hen gemod. zit helaas geen switch naar 727 in maar ik vind 't wel echt een super upgrade.
vooral de pitch mogelijkheid van de geluiden. die gaan dan van lofi extreem vertraagd tot net iets snappier versneld. best handig in de mix soms.
de circuit bending aftap verbindingen zijn compleet random. da's leuk maar niet echt bruikbaar. ik vind dat meer als verschillende soorten noise klinken.

't zijn erg goed uitgevoerde mods met de draden erbij maar 't ziet er uiteindelijk niet uit...

ik ben er blij mee

wel veel omgevingsruis maar klinkt toch echt wel representatief:

ik een 707 door hen gemod. zit helaas geen switch naar 727 in maar ik vind 't wel echt een super upgrade.
vooral de pitch mogelijkheid van de geluiden. die gaan dan van lofi extreem vertraagd tot net iets snappier versneld. best handig in de mix soms.
de circuit bending aftap verbindingen zijn compleet random. da's leuk maar niet echt bruikbaar. ik vind dat meer als verschillende soorten noise klinken.

't zijn erg goed uitgevoerde mods met de draden erbij maar 't ziet er uiteindelijk niet uit...

ik ben er blij mee

wel veel omgevingsruis maar klinkt toch echt wel representatief:
tr-707 diabolical

Wijs! Hoeveel heb je moeten neerleggen voor die mod?
En ik dacht ook al dat die circuit bending vrij random is en maar af en toe effectief bruikbaar zijn.
Zoals je al zei ziet het er niet uit maar de klank interesseert me meer.
Overigens is 1010 van Boys Noize met een zo een tr 707 mod gemaakt , lekker bombastische drums :)

Het filmpje van classaelectronics had ik ook al gezien maar ik was niet zeker of het wel correct was, bedankt voor het te bevestigen :)

ik heb er ooit eens een nummer met gemaakt, switchen tussen 707 en 727. Alle geluiden die je hoort, met uitzondering van de bas (xox) zijn van de 727. En ja, hij klinkt echt als een 707, ik vermoed iets met twee eproms of zo?
https://soundcloud.com/doctorgroove/diabolic-727

Klinkt lekker :) Mijn x0xb0x is bijna af hehe , can't wait :D
Juist de kick in dat nummer vind ik gelijk wel wat minder dan de typische 707 kick, ligt dit aan de modulatie van de kick of aan mij?

Wijs! Hoeveel heb je moeten neerleggen voor die mod?
En ik dacht ook al dat die circuit bending vrij random is en maar af en toe effectief bruikbaar zijn.
Zoals je al zei ziet het er niet uit maar de klank interesseert me meer.
Overigens is 1010 van Boys Noize met een zo een tr 707 mod gemaakt , lekker bombastische drums :)

Het filmpje van classaelectronics had ik ook al gezien maar ik was niet zeker of het wel correct was, bedankt voor het te bevestigen :)

ik heb de 707 met de mods ooit op eBay bij classaelectronics gekocht voor zo'n $500. best veel geld eigenlijk maar 't was nog geen crisis in 2007 ;)

lekker muziekje trouwens :)

ik heb de 707 met de mods ooit op eBay bij classaelectronics gekocht voor zo'n $500. best veel geld eigenlijk maar 't was nog geen crisis in 2007 ;)

lekker muziekje trouwens :)

Dat is 400 euro voor een gemodificeerde 707, zou ik eigenlijk wel best oke vinden :P
En ik heb classaelectronics gevonden op ebay, linkje naar 707 mod :(
Dat is volgens mij toch degene die jij hebt? Crisis heeft gelijk niet veel goed gedaan..

Dat is 400 euro voor een gemodificeerde 707, zou ik eigenlijk wel best oke vinden :P
En ik heb classaelectronics gevonden op ebay, linkje naar 707 mod :(
Dat is volgens mij toch degene die jij hebt? Crisis heeft gelijk niet veel goed gedaan..

ik heb een hele oude (serienummer #185). ik weet niet wat midi-glitch is. dat zit er bij mij volgens mij niet op...
ik heb ook geen schakelaars maar pluggen zodat je de geluiden handmatig naar de pots kan routen. vrij zinloos eigenlijk. schakelaars zijn fijner.

dit is een foto van de mijne:

Attachments

• tr707.jpg
    tr707.jpg
    28,2 KB · Bekeken: 69
Back