Sampler Cursus??Wie bied zich aan??

Synthfreak

ff lekker resoneren
Beste Forumleden,

Ik wil er binnekort toch echt aan gaan geloven, een sampler. Maar ik ben echt een leek op het gebied van samplers. En voor dat ik er 1 wil aanschaffen zou ik graag eerst van iemand wat uitleg krijgen over het gebruik van samplers en wat je er nu precies mee kunt. Ik heb dus nog nooit met sampler gewerkt en uberhaupt nog nooit 1 zien werken. Mijn echtte vraag is dus bij wie zou ik een keer een ochtend, middag of dag net wat uitkomt in zijn studio een "beginnerscursus" sampler kunnen krijgen. Ik ben zelf woonachtig in heeswijk-dinther tussen 's hertogenbosch en eindhoven dus iets in deze omgeving heeft mijn voorkeur maar Utrecht is voor mij ook nogwel te doen. Het spreekt voorzich dat het niet voor niets hoeft. Maar wil zeker zijn voordat ik zelf een sampler aanschaf. Voor de duidelijkheid het gaat dus niet om een bepaald type of merk, wil gewoon een keer zien/horenwat de basis mogelijkheden van een sampler zijn. Dus als je mij een "cursus" zou willen geven......................mail,PB of reageer maar in deze thread.

Alvast bedankt,
Synthfreak:)

P.S. Ben dus geintresseerd in Hardware samplers :D :D :D :D :D :D :D Ja je kunt niet voorzichtig genoeg zijn;) ;)

Hallo Synthfreak,

Ik heb je oproep gelezen en wat mij betreft kan je wel wat uitleg krijgen. Ik ben zelf in het bezit van een Roland W30. Da's al een ouwe bak, maar de basisprincipes van een sampler heeft ie wel. Ik ben vertrouwd met het samplen, zoeken van goede loops, digitale nabewerkingen. Als dit voldoet voor je, dan kan je bij mij terecht. Enige nadeel is misschien dat ik in Kapellen woon (ten noorden van Antwerpen). Ik hoor het wel van je. ;)

Greetz!

..begin gewoon met een boer op te nemen en de rest gaat vanzelf...:D

Danny heel hartelijk bedankt voor je aanbod, maar aangezien ik afhankelijk ben van het OV is het toch net te ver. BamBam woont in eindhoven dus dat is perfect die heb ik ook net een PB gestuurd.