Wie heeft ervaring met Jaspers standaards?

Ik koester mijn spullen. Ik heb zelfs rack hoes laten maken voor mijn va's die ik hang met klitteband. Ik zal t studio topicje nog wel eens vervuilen met wat rommelige fotos vd andere stofhoes kant :)

Hangt er vanaf.

Bedoel je dwarse buizen?

Als de afstand tov de anderen redelijk is, kan er wel iets als je de andere dragers lost en deels de buis uit de drager trekt(ik bedoel: de buizen) - kwestie van hoek te maken met de plastic houders. Je kan dan zo een drager verwijderen om bijvoorbeeld de gear vierkante dragers er over te schuiven, of gewoon een buis minder in de stand te hebben.

De vierkante drager kan je plaatsen en verwijderen zonder de rest uit elkaar te doen.
Als je een extra buis wil toevoegen 'in 't midden' tussen de anderen, moet je met de plastic drager wel degelijk van één kant (boven of onder) komen: die plooit niet ver genoeg open om 'm over de buis te krijgen. De vierkante dragers kunnen wel genoeg open, en dus over de buis.

Ik heb 't al gedaan met gear op de buizen: alles los en dan een extra buis er tussen… Spannend…. Goed koppie bijhouden...

Inmiddels al hele rek uit elkaar gehaald. :)

Maar voor de toekomst. Ik bedoel deze houders:
154293.jpg

Zit daar genoeg speling in om ze over de buis heen te klikken?

Ja dat gaat, maar je moet durven. Plastic kan je ver genoeg open krijgen om over de buis te doen. Al meermaals gelukt.

Vraag me af waarom ze dat niet scharnierbaar hebben gemaakt. Dus eigenlijk 2 helften die los van elkaar kunnen. Dat zou het toevoegen van houders een stuk makkeljker maken. Weet niet of het voor stabiliteit veel uitmaakt.

voor de zijdragers (de buis dus) is 't veel vervelender, die stand moet dan echt uit elkaar als je die steun er uit wil - en langs onder lukt niet echt want ik krijg die poot rubber er niet zomaar uit. Dus lui opgelost en gewoon buis er van tussen en naar achter gekanteld - blijft zo.

Klinkske, ik zie dat je ook zon 19" rackmounts eraan hebt hangen. Werkt dat prettig? Ik heb er nu zon los quicklok ding naast staan maar als ik die paar rackspulletjes zou kunnen integreren in mijn jaspers dan creëer ik weer wat ruimte.

Valt me nog wat op bij die van jou, je hebt draaiknoppen ipv imbus, dat maakt het ook makkelijker en sneller te (de)monteren.

IMG_0187_2 by Buttkizz, on Flickr

zo zit 't dus met dat rack op de jaspers. Hele goeie oplossing om plaats te sparen :)
Ontdekken jullie in één keer mijn geheime plekje...

Net een set houders losgehaald zonder de buis eruit te halen, gaat met enige kracht prima. Blijkbaar is het plastic buigzaam genoeg.

Net een set houders losgehaald zonder de buis eruit te halen, gaat met enige kracht prima. Blijkbaar is het plastic buigzaam genoeg.

Inmiddels al hele rek uit elkaar gehaald. :)

Maar voor de toekomst. Ik bedoel deze houders:
154293.jpg

Zit daar genoeg speling in om ze over de buis heen te klikken?

zei ik dus: je moet 't durven :)
Verwijderen is makkelijker dan plaatsen.

Ben er ook effe naar aan het kijken en vroeg me af wat eigenlijk het verschil is tussen een 4S en een 4D stand?

Back