Wie heeft ervaring met Jaspers standaards?

Erg tevreden van mijn Jaspers. Heb 'm al half miljoen keer los en vast gezet en verplaatst en aangepast en opnieuw (vandaag alleen al)
Heel goed materiaal. Licht. Sterk. Heb 'm wel 30 cm ingekort: was 150 breed. Heb de ruimte ernaast ook nog plannen met gear…

Om nog even in te haken op het draagvermogen van de Jaspers; ik heb er maandenlang een Kurzweil K250 (50 kg), 2 Jupiter 4 (ca. 19 kg p st) en 2 KM60 mixers op gehad. De stand heeft dit zonder problemen doorstaan.

Dus mijn Crumar Multiman zou er dus ook met gemak op kunnen?

Tegen mijn muur heb ik m maar op 55 diepte staan.

Ik wil een standaard voor permanent gebruik in de studio aanschaffen. Zoals het er nu voor staat moet ik daar een Kurzweil PC3K8 (onderste laag), een Memorymoog, een Jupiter 8 en een VL1 op kwijt. Mooi setje bij elkaar dus ik wil niet dat het naar beneden dondert. Zijn de tiers die op één balk rusten, genoeg om een JP8 (23kg) en een memorymoog (18) te dragen. Die wegen behoorlijk wat.
Ik wil bovendien de onderste gebruiken als masterkeyboard dus ik moet daar wel met mijn 1.92m relaxed achter kunnen zitten en mijn benen onder kwijt kunnen. Heb ik de XL versie nodig? (voor tall keyboard players) of red ik dat met de regulier versie wel.

Bedankt voor de adviezen.

ik heb de jp 8 op zo'n stand, maar heb aan de achterkant de dwarsbalk zo hoog gezet dat de jp8 nooit naar achter kan kantelen .
ook oppassen dat als je hard en wilt speelt de jp8 er met z'n scheve vooronderkant vanaf glijdt. heb ik opgelost door hem in een onderdeksel van een flightcase te laten staan.
qua gewicht kunnen de buizen het prima aan, je kan er z.n aan gaan hangen met je eigen gewicht.

Hangt er vanaf.

Bedoel je dwarse buizen?

Als de afstand tov de anderen redelijk is, kan er wel iets als je de andere dragers lost en deels de buis uit de drager trekt(ik bedoel: de buizen) - kwestie van hoek te maken met de plastic houders. Je kan dan zo een drager verwijderen om bijvoorbeeld de gear vierkante dragers er over te schuiven, of gewoon een buis minder in de stand te hebben.

De vierkante drager kan je plaatsen en verwijderen zonder de rest uit elkaar te doen.
Als je een extra buis wil toevoegen 'in 't midden' tussen de anderen, moet je met de plastic drager wel degelijk van één kant (boven of onder) komen: die plooit niet ver genoeg open om 'm over de buis te krijgen. De vierkante dragers kunnen wel genoeg open, en dus over de buis.

Ik heb 't al gedaan met gear op de buizen: alles los en dan een extra buis er tussen… Spannend…. Goed koppie bijhouden...

Ik weet het antwoord denk ik al. ;{

Kan ik houders toevoegen zonder stellage uit el kaar te halen?

in principe niet

misschien een tip: als je ermee optreed en ze vaker uit elkaar moet halen, markeer de standen van de dwarsliggers bv met typex.

Jammer dat er geen Nederlandse online muziekwinkel is die die Jasper spullen verkoopt...
Waarom heeft Bax het nou weer net niet? :erm:

Heb sinds een week een jaspers van een forumlid overgenomen, een 8-tier, 120 breed. ben er zeer tevreden mee. erg stabiel.
nu vraag ik me af wat de beste optie is voor monitoren. er zijn speciale houders die aan de buitenkant komen maar daar zitten van diezelfde houders aan als voor een synth. is dat stabiel genoeg voor bijv. krk vxt-4? liefst had ik zoiets, maar dan met een plaat waar ik de krk's op vast kan schroeven, ipv 2 van die armen.

Ik zou voor de monitoren aparte specifieke standaarden kopen
Minder trillingen, stabieler en kost niet veel
Heb ik ook tussen m'n rack gezet

Ik heb een stand voor twee synths te koop! Hartstikke degelijk materiaal.

Ik heb ook even gedacht aan die jaspers oplossing voor monitoren, maar inderdaad, trillingen en dan die ene bevestiging, toch maar voor wand beugels gegaan.

Enneuh liquid, hartstikke uit belgisch limburg? ik ben verbaasd. ��

Stabieler lijkt idd op aparte standaarden. Maar knallen doe ik toch nooit door monitorspeakers. Dit ziet er toch niet verkeerd uit:

recst160-1.jpg

Iemand ervaring daarmee?

Zo ziet het er nu bij mij uit.

attachment.php

Attachments

• Studio 002.jpg
    Studio 002.jpg
    53,7 KB · Bekeken: 80
Ik heb geen zin om mooie foto's, ik ben meer voor 't snelle werk - maar je ziet mijn zwevende speakers - klaar sinds gisteren. Setje om mezelf live te horen jammen. Andere kant is digitaal met adam's, VA's en de Mac. Ook een bende hoor. haha
O ja, er staan ook 4 analoge dozen, maar dat is toeval.

fotootje

Untitled by Buttkizz, on Flickr

Back