Betaalbare drumcomputer met stepsequencer

Hoi,

Ik ben op zoek naar een betaalbare drumcomputer met stepsequencer. Ik gebruik nu NI Maschine Mikro i.c.m. een MacBook maar heb liever iets vergelijkbaars wat ik kan gebruiken zonder computer.
Heeft iemand een tip? (nieuw of 2e hands)

De vraag is wat jij betaalbaar vindt. De 1 lacht om 2000,- en geeft dat net zo makkelijk uit en de ander vind 200,- al een stevig bedrag. Dus wat is je budget?

Wat misschien ook belangrijk is om te vermelden is naar welk soort step sequencer je op zoek bent. Is dat een X0X stijl (Roland TR serie, Korg Electribes) of mag het ook eentje zijn in de vorm van een menu (bijvoorbeeld de Alesis SR18 of Akai XR20)?

Volca beats, zoek het op op youtube of check het topic op dit forum. :) 139 euro.

Bedoel je TR-style programmeren, of step sequencing.

Ik neem aan TR style zoals de Roland TR-909, 808, 606 etc. Step sequencing is volgens mij een noot invoeren, een stapje verder in de tijd gaan, een noot of rust invoeren, etc.

Als je dit echt zoekt is een Roland D2 wat voor jou. Voor TR programmeren kan ik je een EMU Command station aanbevelen, daar zit een hele goede vorm van TR style sequencen op, drukknoppen voor note on/off, maar ook draaiknoppen voor on/off en dan ook volume van de noot, en dat is erg handig, hier kan je veel meer nuance mee invoeren. B.v. een clap op vol volume 127, en kort erna een clap met volume 50, dan krijg je delay achtige effecten. Of een ghost kick op de 3e tel, dit is een hele zachte kick tussen de harde kicks op de 1e tel. Of Hihats op elke tel met verschil in volume. Op de EMU een fluitje van een cent. En real time te bewerken, terwijl de sequencer loopt. Live kan je hier te gekke dingen mee doen.

Op andere bakken is dit veel meer werk.

2e hands xbase van jomox

machinedrum mkI, rond de vierhonderd, veel interne opties + midi-stepsequencen van andere apparatuur mogelijk.

ik zou het lekker bij die maschine micro houden.

+/- €400,- stepsequencer zoals Roland heeft mijn voorkeur.

Korg ESX-1 wellicht. Is meer een drum sampler, maar daardoor kan je altijd je eigen geluiden gebruiken. Goed te kopen voor rond de 300 en dan heb je nog geld over om er betere buizen in te plaatsen.

Zoek even wat videos van forumlid HarlemNights op, dan kan je zien wat je met de ESX kan!

nou zal ik het dan maar zeggen want je beantwoord de vraag zelf al: TR626, TR727, TR707 moet voor jou budget te doen zijn....[/]
TR 707 en 727 zijn niet zo geschikt in een MiDI setup vanwege allerlei beperkingen. Is een Korg ESX vol met drumsamples niks voor je?

Wil je live optreden of jammen zonder computer?
Korg ESX, kun je je geproceste drums in gooien en lekker xox proggen.

Echter, hoeveel hardware heb je? Het lijkt erop dat je voornamelijk software gebruikt. Alleen 1 drumcomputer gaat ook vervelen en met die maschine kom je toch ook een heel eind. Misschien een upgrade van maschine mikro naar maschine? Meer scherm, meer knopjes.

Back