Lijkt me niet echt veelzijdig, zo een 606, heeft toch een hele specifieke sound. Maar dit gezegd te hebben, de 606 hihat schijnt fantastisch te zijn.
Ik vind zoals al aangegeven de EMU XL7 heel erg veelzijdig, zowel de bediening, de sound en de sequencer. De kickdrum haal ik uit een Mbase 11, gesequenced door de EMU. Omdat ik deze al heb. Anders is de EMU ook prima. Een compressor kan de kick en de gehele sound nog wat oppeppen (b.v. een software compressor zoals in T-racks).
De EMU heeft 16 midi kanalen (tracks ) direct te muten/unmuten, en nog 16 extra. Op elke track kan je een drumkit selecteren, b.v kit 20 op kanaal 1, kit 17 op kanaal 2, etc. Dit geeft je veel meer mogelijkheden dan slechts één kit op kanaal 1 en hier alles mee doen, muten/unmuten is dan veel minder effectief.
Er zitten hele aparte kits tussen, een kit met delay, een kit met LFO, etc,. Door een beetje slim te mixen en matchen op alle tracks haal je er hele aparte dingen uit, die ook nog eens tijdens het jammen of live goed te manipuleren zijn. Lijkt me ook praktischer dan een Korg ESX vullen met samples.
De EMU heeft 3 paar stereo outputs, 6 mono als je patches op L of R zet. Met een mixer of een geluidskaart met 6 inputs kan je er nog meer mee.