korg mini ms20 ervaringen?

De ms20 mini heeft wel midi in, wat dat betreft kan je die dus we aansturen, voor de patch met de midi to cv convertor dacht ik dat jij bedoelde om de midi uit van de ms20 mini (wat die dus niet heeft) te verbinden met de convertor, en van de convertor naar de cv en trigger inputs.

Bestaat er eigenlijk een USB midi interface die zonder computer werkt? De ms20 mini heeft namelijke midi uit over USB.

(Deze vraag kwam onlangs ook voorbij op het homercording forum, maar daar is ook niet echt antwoord op gekomen)

Een externe geschakelde tot 9v dc

De rest zit intern (ook geschakeld)

:biertje:

godver dat zijn kut voedingen, altijd gedonder met die klote schakelzooi

godver dat zijn kut voedingen, altijd gedonder met die klote schakelzooi

wat is een geschakelde en een spoel adapter?

en wat is het verschil en wat is dan zo kut klote?

gokje: ik gok dat spoel als een transformator werkt..met twee inductiespoelen..en geschakeld zal wel via electronische componenten (transistors, ICs) werken ofzoiets..

en wat is het verschil en wat is dan zo kut klote?

In principe niks, mits goed gebouwd. 99,9999% van alle voedingen is tegenwoordig geschakeld, en daarnaast bevat veel apparatuur nog step-up of step-down converters, die een beetje in dezelfde categorie vallen.

Onrust's opmerking dat die "altijd" gedonder geven lijkt me lichtelijk overdreven. Vermoedelijk heeft vrijwel alles dat hij (en zijn provider) gebruikt hebben om dat bericht hier op SF te krijgen een geschakelde voeding en blijkbaar werkte dat allemaal goed genoeg om dat ongepast grove taalgebruik hier om het scherm te krijgen :D

Computers bevatten al sinds de jaren '80 geen lineaire voedingen meer. En om nou te zeggen dat die voedingen "altijd gedonder" geven...?

ik heb ze geproefd en vond ze beide vies smaken!

:r

ik ga weer terug naar mijn oude vertrouwde babyvoeding

ik heb gemerkt dat mijn Moog minder vet klinkt als ik hem aansluit op groene stroom.

mmm Etaoin, de meningen over geschakelde voedingen binnen audio/synthesizer apparatuur, lopen ernstig uiteen.

Yep. Maar dan nog klopt de stelling niet dat het "altijd gedonder" geeft :D
Maar ik vond het vooral ongepast dat dat gelijk met zoveel scheldwoorden gepaard moet gaan.

ik heb gemerkt dat mijn Moog minder vet klinkt als ik hem aansluit op groene stroom.

Grappig voorbeeld trouwens, want Moog gebruikt dus wel gewoon geschakelde voedingen in bijvoorbeeld de Voyager ;)

Yep. Maar dan nog klopt de stelling niet dat het "altijd gedonder" geeft :D
Maar ik vond het vooral ongepast dat dat gelijk met zoveel scheldwoorden gepaard moet gaan.

en dan te bedenken dat ik me heel erg ingehouden heb, bijbelbelt?

schakelvoedingen zijn heel slecht voor je apparatuur en zeker met geluid, je kan zomaar een ongevraagde 60hz brom erbij krijgen of andere geluidsrommel
de gitaar peNdalen hebben nu allemaal een goede gestabiliseerde transformator voeding en dat scheelt echt in geluidzuiverheid

ik wordt echt een beetje schijtziek als je een duur apparaat koopt waar zo'n fokking schakelvoeding bijzit :stupid:frons: bij de moogerfoogers zit ook gewoon een spoel adapter gooi daar een one spot op en je krijgt er allemaal troep in je geluid bij(bij veel FX ook)

dus dat wordt opschroeven alle schakelzooi eruit slopen en spoelen wikkelen en alles vervangen(misschien gelijk ook minder ruis)

Idd. complete onzin... Een goede geschakelde voeding heeft net zo een goede performance als een lineaire voeding. Met de juiste onderdelen is de schakelnoise verwaarloosbaar en daarnaast normaal ook ver boven de audiorange (>50kHz).
Om een idee te geven van hoe belangrijk dit is: zelfs Buchla heeft schakelvoedingen zitten in zijn 200e kasten...

Back