korg mini ms20 ervaringen?

Kom eens op met scheurende leads :okdan: Razor :D?

zoiets?

(even snel tjak boem in elkaar gepielt)

mijn computer doet raar..ik hoor allemaal tikjes..weet niet of dat in de opname zat, van de Korg mini ms-20 komt of mijn geluidskaart is...

Attachments

• theScream.mp3
    5,1 MB · Bekeken: 50
zoiets?

(even snel tjak boem in elkaar gepielt)

mijn computer doet raar..ik hoor allemaal tikjes..weet niet of dat in de opname zat, van de Korg mini ms-20 komt of mijn geluidskaart is...

Jaaa zoiets! Thanks! En nog nog meer detune, width, etc. Dus dat het wat lomper klinkt :D

qua detune hou ik het graag heel subtiel. nog meer detuning en ik vind het niet meer muzikaal klinken.
maar dat is per zoon lijk.

wat bedoel je met width?

Ik snap begrijp je, maar zou je het aub toch willen laten horen? Met width bedoel ik stereo width. Nou weet ik niet of de Korg mono of stereo is?

Ik snap begrijp je, maar zou je het aub toch willen laten horen? Met width bedoel ik stereo width. Nou weet ik niet of de Korg mono of stereo is?

meer detune geeft een wat clowneske sound. maar goed ..ik zal nog een heel kort stukje maken
met subtiel detune tot ernstig detune! :-)

de korg is een oude vintage monofone mono synth. de mini is niet anders.
ik heb er wel stereo galm over heen geplaatst.
je kan de Korg zo wide maken als je zelf wild ! met chorus, doubling, phaser ,enzvoort!

ok, nog wat gepruttel. minder duidelijk maar de detune neemt steeds verder toe.

ook vast leuk met een Volca Keys..

Attachments

• ieniemini.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 57
ik vind niet dat de Korg ms-20 dun klinkt.
het heeft heel veel te maken met de filters en resonatie peaks

voor een baspartij hou je daar rekening mee.

Ik ben wel benieuwd wanneer de eerste 2e hands mini's op MP gaan verschijnen. Je weet wel, gekocht door van die snelle jongens die denken met de mini een soort miraculeuze hitfabriek te kunnen beginnen.. lol.

Al met al, als ik er 1 zou willen, wat nu niet het geval is, dan zou ik een oude MS-20 aanschaffen en niet deze. Zoveel geld verschil zit er namelijk ook weer niet tussen en de oude is gewoon veel degelijker gebouwd. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel die wobbly pots..

ik vind niet dat de Korg ms-20 dun klinkt.
het heeft heel veel te maken met de filters en resonatie peaks

voor een baspartij hou je daar rekening mee.

waar zijn die funkbassen nou :D???

MS20 is toch echt schriel iel dunne kippediaree sound!

(Dat hoor je zelf toch ook wel in die mp3s die je post ;p )

waar zijn die funkbassen nou :D???

MS20 is toch echt schriel iel dunne kippediaree sound!

(Dat hoor je zelf toch ook wel in die mp3s die je post ;p )

dan is het niet duidelijk voor je waar ik het over had. ik had het over een basgeluid uit de ms-20

als het moet, een bas uit de Korg ms-20, dan lukt dat best aardig soms.
best diep en vol.

die mp3 van mij zijn solo lead klanken. geen bassen. het is zo dat de ms-20 ook heel iel kan klinken maar als het moet, en je gaat tijdens het spelen niet te veel zitten tweaken aan filters (of te wel de klank veranderen) , dan kan ie best een beetje vettig klinken.

per definitie kan een klank niet vol en diep kllinken als het HPF veel afkapt.

maar gelukkig voor mijn muziek is dat allemaal van geen belang. ik maak geen muziek met de synth op de voorgrond.

mja leads, ik zou een MS20 juist gebruiken om vage sounds mee te maken en klankexperimenten mee te doen :okdan:
er zitten niet voor niets een lading knoppen en patchpoints op, leads krijg je uit elke synth wel
patchen is leuk!

mja leads, ik zou een MS20 juist gebruiken om vage sounds mee te maken en klankexperimenten mee te doen :okdan:
er zitten niet voor niets een lading knoppen en patchpoints op, leads krijg je uit elke synth wel
patchen is leuk!

de term 'LEAD' (lead geluid) betekent niet veel meer dan een melodie/solo klank.
kan van alles beteken en zijn. ook een heel raar ingewikkeld gepatchede experimentele klank.

in mijn muzikale wereld zijn geen grenzen. vooral niet gedicteerd door anderen! :-)

en experimenteeieele en vage geluiden uit een ms-20 halen kost wel enige moeite, kennis, ervaring en talent.

het is geen uitgebreide 100% modulaire synth.ik weet niet wat je verwacht maar verwacht niet te veel.
een gemiddelde softsynth kan volgens mij veel en veel meer.

voor experimentieele geludien kan je vele kanten op. samples en die weer bewerken...veel effecten gebruiken..enzovoort....

Laatst gewijzigd:
Probleem bij de MS-20 is natuurlijk dat er een highpass op zit met twee lonkende knoppen en voordat je het weet heb je hem al weer aangeraakt. Denk dat als je de lowpass met milde resonantie "bwauw" laat doen en je de highpass alleen maar een trackende laagboost laat doen met de resonance dat het dan wel lekker funky klinkt. Misschien is het zelfs beter om maar één oscillator te gebruiken? Dat is wel strakker :okdan:

het is geen uitgebreide 100% modulaire synth.ik weet niet wat je verwacht maar verwacht niet te veel.
onderschat de functies op dat patch panel niet, er kan echt wel heel veel mee kwa sounddesign.

Dingen als signalen mixen, feedbacken, noise generators, S&H + LFO Ramps, external inputs, filter volgordes veranderen of omzeilen, adsr envelopes, drum sounds via de external input door de filters heengooien of juist een drumsound als trigger gebruiken voor de ms20 sound, etc.... het zit er allemaal in op dat patch panel. Er staan best wel een aantal tutorials online met wat praktische voorbeelden.

Ik heb zelf erg veel sounds met dat patch panel gerealiseerd, bijvoorbeeld: vowel leads, een oceaan (noise swells) tot de Jean Michel Jarre LFO beeps die kwa snelheid gekoppeld waren aan een mod wheel en nog veel meer van dat soort dingen. Dat was welliswaar op de MS20 in de kronos, maar dat is op de ms20 mini exact hetzelfde.

Back