korg mini ms20 ervaringen?

Precies, de Harvestman English Tear eurorack module dus... http://www.wiretotheear.com/tag/the-harvestman/

hmet.jpg

Maar ook bijv. een Kenton Pro-Solo of de Elektron Analog Four hebben geen enkele moeite met Hz/V aansturen.

de oude is met een kenton pro2000 prima te intergreren. no problems
is de cv aansturing van de nieuwe ook overal 0-5 volt ?
( behoudens dan de hz/volt charateristiek voor de vco's, waarvoor de kenton kan worden omgeswitched softwarematig )

he inderdaad de specs: lijken er wel erg op inderdaad, da's toch wel heel mooi :

Attachments

• ms20 mini specs.pdf
    81,5 KB · Bekeken: 72
Zó jammer van de mini-toetsen = no sale, voor mij. =(

Prachtige prijs natuurlijk, maar de knoppen schijnen ook brakjes aan te voelen. Jammer hoor.

op zich nu een goede tijd om een mooie orginele te kopen....
tis een gokje, maar ik durf hem graag aan te gaan.
verder is er natuurlijk niks mis met een nieuwe

old vs new

old vs new

ik ga de nieuwe zeker aanschaffen- de oude vind ik nog te duur
en dan moet je geluk hebben dat ie in goede staat is. De oude kon trouwens oog voorzien worden van een lederen koffer, ook erg fraai. De softcase met name, vind ik erg fraai.

Attachments

• op.jpg
    op.jpg
    50,4 KB · Bekeken: 74
klopt, dat las ik hier en daar ook, als je dan zo'n ding maakt doe het dan meteen goed en niet van die brakke kutknoppen... ik ben daar helaas gezegd ook een beetje hmmmm over

Prachtige prijs natuurlijk, maar de knoppen schijnen ook brakjes aan te voelen. Jammer hoor.

Ik hoorde van iemand die hem gezien heeft op de beurs in Amerika dat het allemaal inderdaad een beetje plastic overkomt. Kan iemand dit ontkrachten of bevestigen? Zou het jammer vinden, want ik was zeker van plan hem meteen aan te schaffen, al zal het misschien niet meteen de doodschop zijn.

En het zijn toch niet echte mini-keys, maar beetje halverwege normaal/mini?

de ms20 is sowieso ook fameus om z'n plastic/ kermissound.
ik vind het een van m'n "slechts" klinkende synth's
logisch dat ie er (altijd al ) een beetje plastic uitziet

de keys zijn dacht ik inderdaad niet echt "mini", toetsenbord ( los van de grootte ) zou beter bespeelbaar zijn dan het orgineel .... voor wat dat waard mag zijn

Ik vind de Mini interessanter voor mij. Hopelijk minder onderhoudsgevoelig, ik heb weinig ruimte dus de size is beter voor mij, MIDI, goedkoper, etc.

Als ik in het geld zou rollen zou ik ook een originele kopen, maar voor deze prijs ben ik erg benieuwd. Vooral hoe hij naast een Minibrute zou passen - lijkt me wel een coole combinatie.

het lijkt me een fantastische synth , serieus
ik heb ook de monotron en tribe en ze zijn echt fun

Hopelijk minder onderhoudsgevoelig

Dat speelt bij de originele MS-20 ook niet echt een rol hoor, deze is zeer robuust en heeft vrijwel geen onderhoud nodig in tegenstelling tot veel andere vintage bakken. Mijn MS spullen werken allemaal nog als een zonnetje en ik heb er nog nooit iets van naar een reparateur hoeven brengen (afkloppen natuurlijk, maar toch.... :)). Niet slecht voor low budget synthjes uit 1978, toch?

De toetsen zijn inderdaad niet mini, maar iets tussenin. Beetje het idee van philicorda bv: net wat kleiner dan full size. Dus dit zou voor mensen die full size gewoon zijn niet echt een probleem moeten zijn.

ms20studio03.jpg

ik ben echt heel erg benieuwd naar de bouwkwaliteit. ik had altijd ook al zo'n kutgevoel bij die electribe knopjes, ms2000 etc, ze doen het wel, gaan ook niet perse kapot maar voelen waggelig aan, iets waar ik absoluut niet van houd, laten we er het beste van hopen

Ga deze zeker kopen.
Vind dit makkelijker dan een ms-20, midi is voor mij erg handig..
Ook nieuw inderdaad dus minder onderhoud.

Dus dit zou voor mensen die full size gewoon zijn niet echt een probleem moeten zijn
was voor mij een van de redenen om de philicorda's weg te doen.
bij grepen als een octaaf, moest ik steeds kijken om er niet een noot naast te zitten. zeker als ik tevoren op een normaal toetsenbord had gespeeld.
toetsenbord vind ik min punt, had liever gewoon 100% gehad, maar goed , een gegeven paard..

Back