korg mini ms20 ervaringen?

mini jack patch kabels.... brr daar krijg ik nachtmerries van.. Eerlijk, de grote zijn zoveel beter. Is de master out van de ms20-mini ook mini??

Een Voyager is een heel andere bak dan een Model D. Natuurlijk is die anders.

Bij de MS20 Mini zijn de knoppen potmeters en geen encoders, en ik heb de indruk dat el cheapo potmeters toch degelijker zijn dan el cheapo encoders. Die laatste gaan snel serieus skippen (MS2000...); die eerste gaan ooit wel eens kraken maar met rustig gebruik valt dat best wel mee.

Het laatste filmpje laat zien dat je minstens 128 tracks op je recorder nodig hebt om met de MS-20 een stukje muziek te kunnen maken....

nouja, gewoon je audio samplen, kicks of snares maken, baslijntjes... bedoel het is een monosynth he.. maar wel respect dat iemand dikke akkoorden gaat trekken met een monosynth nootje voor nootje

Het laatste filmpje laat zien dat je minstens 128 tracks op je recorder nodig hebt om met de MS-20 een stukje muziek te kunnen maken....

Het klinkt zeker goed en veel respect naar de maker die zoveel geduld heeft gehad om de tracks in te spelen.

:doei:

typisch hoor.. komt er weer analoog op de markt.. gaan mensen klagen dat het niet klinkt zoals 'toen' of dat er qua aansluiting iets mist..

gewoon kopen die bak! deze synth heeft vette sounds, dikke wall of sound :okdan:

klopt maar de vraag is natuurlijk hoe het zich verhoudt tot de oude ms20 als je daar wel knaken voor hebt

Haal 'm gewoon omdat het ding ontzettend cool is om mee te spelen. Deze gaan verkopen op een manier dat Korg de productie niet kan bijhouden.

ja , het wordt een knaller, nu die ms50 nog erachteraan
en terecht, ze doen het toch maar waar roland niet mee kan en moog een wat andere synth uitbrengt blijven ze hier wel volledig trouw aan het orgineel.
het is wel echt een instrument dus de ms20
nog een reden waarom ik hem hou
ik zou ook een echte jp8 replica willen, zonder toetsen mag ook als ie maar hetzelfde klinkt en werkt !

nee dat doet hij niet, daar heb je dan toch een externe midi/cv converter voor nodig

Uit de specificaties :

Maar nog niemand die weet of die nu op velocity reageert bij ontvangst... (wss niet).

de originele ms-20 had ook geen velocity, dus zou mij verbazen als de ms-20 mini wel ineens velocity support had, lijkt me erg sterk anders is de hele community weer op zijn achterste benen dat het nooit een vervanging van de ms-20 kan zijn :D

dit is een heel goed hands-on artikel over ms-20 mini met best veel informatie:
http://createdigitalmusic.com/2013/...-ms-20-mini-exclusive-review-qa-images-video/

Overigens heeft de software versie van de ms-20 op de korg kronos ook geen velocity support. Dat kun je uiteraard wel voorelkaar krijgen via een AMS truuk , maar standaard heeft die dat niet.

Ik ben wel eens benieuwd naar de mini ms20 naast de 1978 ms20

Het lijkt er wel op dat we het hier over een echte heruitgave Mogen hebben.

Naast die Ja en neen toetsen :r dan. Hoe verzin je het ?

Dat 1/8" jacks dat kan toch de pret niet bederven, lekker belangrijk, en de electronen hebben er ook geen last van.

Ik heb zelf de kronos ms20 en de 1978 ic35 filters ms20.

De vsti en mini versie kunnen hier waarschijnlijk niet veel meer aan toevoegen. Niet voor mij dus.

Niet dat het veel uitmaakt, de ms smaak is in alle opties wel terug te vinden :okdan:

Back