korg mini ms20 ervaringen?

is de ruis ook weg te werken om er bv soundscapes mee te maken? of is hij voornamelijk goed in brute maffe noisescapes? m'n kawai 100f heeft ook ruis, maar daar heb ik ook al soundscapes me kunnen maken(met wat fx erachter) ook met m'n cv gemodde monotrons kannik goed uit de voeten om soundscapes te make(ruis zogoed als weg gemod)

het eh...'lastige' van deze 'discussie' over de nieuwe Korg mini MS-20 en de ruis is dat iedereen de term RUIS opvangt met een label : NEGATIEF en vervolgens automatisch denkt dat er continue een veel te grote berg ruis uit dit apparaat komt.

dat is dus totaal niet zo

de ruis ligt niet bovenop het geluid en is ook niet altijd hoorbaar aanwezig. sterker nog: in 98% van de tijd die ik heb besteed gezellig samen met de Korg heb ik meer last van zeer grote inspiratie en creatieve positieve prikkels veroorzaakt door het apparaat dan dat enige vorm van vervelende ruis hoorbaar was/is en me dus stoorde....

ik snap volkomen dat sommige in hun muziek zijn aangewezen op apparaten die niet ruisen als je langzaam een filter helemaal dichtdraait. Ik niet, dus de KORG ms-mini Voldoet in mijn geval 99,99999%.

Ik vind de Korg MS 20 Mini toch een leuke analoge synth voor niet teveel geld. Ik had de mijne besteld via Bax-Shop toen ze hun verjaardagskorting gaven voor 539 euro. De ruis is er maar toch niet zo hinderlijk in mijn ogen/oren. Zoals ik eerder al had gepost vind ik het jammer dat de toetsen precies niet zo stevig aanvoelen. Een betaalbare analoge synth is toch nog leuker dan weeral een VA'tje?

Grappig om te zien dat marsmusica zichzelf lekker laat meeslepen, ouwe fanboy!

Bietje ruis vinnik wel lekker trouwens..

daar wil ik wel op reageren:
"shut up and play!"

De ruis ligt niet bovenop het geluid en is ook niet altijd hoorbaar aanwezig. sterker nog: in 98% van de tijd die ik heb besteed gezellig samen met de Korg heb ik meer last van zeer grote inspiratie en creatieve positieve prikkels veroorzaakt door het apparaat dan dat enige vorm van vervelende ruis hoorbaar was/is en me dus stoorde.....

Amen, broeder.

Wat ik me al een tijdje afvraag; klinkt de mini als een MS-20 met het eerste filtertype, ic35, de als de latere?

geloof ergens er tussenin
filtertype is van de eerste versie,
stabiliteit en osc neigen meer naar de latere ms20
overige : eigen kategorie

kortom, hou het simpel schaf ze alle drie aan en mis niets.
alhoewel de legacy , die is polyfoon, ook even erbij dan maar.

Wie heeft de MS20 mini en een MS10 naast elkaar staan.
Ik vind de basssss uit een MS10 behoorlijk ballen hebben, is dat bij de MS20 mini hetzelfde?

Meen zelfs te hebben gelezen dat de MS10 dikker klinkt dan de MS20, wat ik vreemd vind. Heeft wel PWM

Zonder PWM is er weinig aan... :)

Ja, da's wel jammer. De originele MS-20 was heel eenvoudig te modden naar PWM.
Bij de nieuwe mini-versie (met al die kleine SMD-componentjes) zie ik het mezelf niet doen. :stupid

Bij de nieuwe mini-versie (met al die kleine SMD-componentjes) zie ik het mezelf niet doen. :stupid
denk dat het niet lang duurt voordat iemand een simpele (?) PWM modificatie uitknobbelt. De Monotrons en Monotribe zijn uitgesproken hack-vriendelijk ontworpen dus wie weet?

het eh...'lastige' van deze 'discussie' over de nieuwe Korg mini MS-20 en de ruis is dat iedereen de term RUIS opvangt met een label : NEGATIEF en vervolgens automatisch denkt dat er continue een veel te grote berg ruis uit dit apparaat komt.

dat is dus totaal niet zo

de ruis ligt niet bovenop het geluid en is ook niet altijd hoorbaar aanwezig. sterker nog: in 98% van de tijd die ik heb besteed gezellig samen met de Korg heb ik meer last van zeer grote inspiratie en creatieve positieve prikkels veroorzaakt door het apparaat dan dat enige vorm van vervelende ruis hoorbaar was/is en me dus stoorde....

ik snap volkomen dat sommige in hun muziek zijn aangewezen op apparaten die niet ruisen als je langzaam een filter helemaal dichtdraait. Ik niet, dus de KORG ms-mini Voldoet in mijn geval 99,99999%.

prima dan heb ik antwoord, thanx
FF doorsparen en dan komtie, staat sowieso al heel lang hoog op m'n verlanglijst omdat dit een van de betere industriële noise synths is
maar wilde toch ook even weten of en wappie soundscape(met behulp van wat analoge FX) gemaakt kan worden
ik neem ook op 8track tape op dus een beetje ruis zal er altijd zijn

Oorspronkelijk geplaatst door clintrubber
In het onwaarschijnlijke geval dat 't nog niet afgevraagd of genoemd was...

iemand de mini al eens vergeleken met de software KLC-versie (in monofone mode) ?

als die al eens vergeleken is met de originele analoge oude ms-20 dan heb je min of meer al bijna je antwoord denk ik...

Ik snap wat je zegt - in SOS-mag dat vergelijk al eens gemaakt, dus inderdaad... moet pretty close zijn...

uiteindelijk zullen er wel mod-instructies op internet (en als een van de eerste de PWM)
verschijnen en dan wordt de stap misschien kleiner om SMD te gaan solderen. het hangt van wat zaken af of het wel of niet te doen is...een SMD onderdeeltje los solderen en daar draadjes voor in de plaats solderen is nog wel te doen..

ik heb vandaag bij DaCapo in Niebert (bij Groningen) de MS20 mini even kunnen testen, want vlak bij huis blijken ze hem wel gewoon op voorraad te hebben (nog maar 1 trouwens). Helaas heb ik zelf ook de ruis kunnen constateren en ik vind het te hinderlijk. Het is in veel situaties denk ik wel te maskeren maar gezien ook het te goedkope/speelgoed achtige veel van de toetsen en knoppen zal ik toch niet tot aanschaf overgaan. ik heb het 2 weken geleden bij Hieber Lindberg besteld maar dat zal ik annuleren...helaas helaas. hoewel de synth verder wel vet klinkt, geen enkel commentaar. Nee dan probeer ik toch maar eens het origineel te bemachtigen.

Back