MarsMusica
Composer/Musician
is de ruis ook weg te werken om er bv soundscapes mee te maken? of is hij voornamelijk goed in brute maffe noisescapes? m'n kawai 100f heeft ook ruis, maar daar heb ik ook al soundscapes me kunnen maken(met wat fx erachter) ook met m'n cv gemodde monotrons kannik goed uit de voeten om soundscapes te make(ruis zogoed als weg gemod)
het eh...'lastige' van deze 'discussie' over de nieuwe Korg mini MS-20 en de ruis is dat iedereen de term RUIS opvangt met een label : NEGATIEF en vervolgens automatisch denkt dat er continue een veel te grote berg ruis uit dit apparaat komt.
dat is dus totaal niet zo
de ruis ligt niet bovenop het geluid en is ook niet altijd hoorbaar aanwezig. sterker nog: in 98% van de tijd die ik heb besteed gezellig samen met de Korg heb ik meer last van zeer grote inspiratie en creatieve positieve prikkels veroorzaakt door het apparaat dan dat enige vorm van vervelende ruis hoorbaar was/is en me dus stoorde....
ik snap volkomen dat sommige in hun muziek zijn aangewezen op apparaten die niet ruisen als je langzaam een filter helemaal dichtdraait. Ik niet, dus de KORG ms-mini Voldoet in mijn geval 99,99999%.